Kort-kort-blogging 3

Armene har fått behandling og er mye gladere igjen, spesielt hvis jeg ikke sitter noe særlig ved pc. Jeg har sett to sesonger av The Mentalist  (veldig bra serie, anbefales!) og det meste av første sesong av Angel. For Buffy-fans er den serien et must, ellers kan den vel trygt skippes.

Jeg drikker stadig mitt «akvarievann» på tom mage hver morgen. Det kan heller ikke anbefales, ikke på noen måte. Den eneste grunnen til at jeg fortsetter er fordi jeg er en sta jævel. Kanskje det er derfor jeg har sluttet å røyke også? (Jeg tør jo nesten ikke si noe om det, det er jo ikke første gang jeg har sluttet.) I samme slengen har jeg utviklet en avhengighet av nikotintyggis, men det er sikkert godt for linjene.

Det er ikke vitenskapelig bevist, men lavkarbo-sjokolademoussemuffins kan trolig gjøre livet bedre. Oppskriften er enkel:

150 g mørk sjokolade (70 %) smeltes på vannbad med 70 g Cocosa (kokosfett),
6 eggeplommer piskes med 50 g Sukrin,
6 eggehviter piskes med 60 g Sukrin.

Så vendes eggedosisen inn med sjokoladeblandingen, før marengsen vendes forsiktig inn.

Hell i store muffinsformer eller ildfaste former som rommer minst 1 dl. Fyll opp slik at kaken blir ca 2-3 cm tykk, og stek i 30 minutter ved 100 grader.

Eller gjør som meg: Halver hele oppskriften – det blir mengder uansett, lag luftig eggedosis av eggene i stedet for å alt dillet med å skille plommer og hviter, fyll 16-18 engangspapirformer (til små muffins) ganske godt opp og stek i ovnen ved 100 grader i en halvtime. Etterpå bør kakene settes forsiktig i kjøleskap, ellers er de så myke og luftige at de går i stykker bare du ser på dem.

Når vi først er inne på ting som ikke er vitenskapelig bevist, så har ASA, et uavhengig tilsynsorgan i Storbritannia, avgjort at Withinspiration (et selskap som selger LP-kurs) ikke får bruke følgende udokumenterte påstand i sin annonsering: «Chronic Fatigue Recovery. End the cycle of ME/CFS: Get Well! with The Lightning Process». Kanskje det er begynnelsen på slutten for LP-styret?

Ellers burde jeg helt sikkert lese og følge disse 13 rådene slik at jeg kommer i gang med skrivingen igjen, for nå savner jeg virkelig å gjøre noe kreativt.

3 tanker på “Kort-kort-blogging 3”

  1. Akvarievann og nikontintyggis er sikkert bra for linjene, men er det bra for formen??😉
    Sjokolademuffinsen fikk jeg vann i munn av, så den må testes! Må bare gå til anskaffelse av Cocosa først..😉 Enkelte er for flink å utsette ting.. (les: undertegnede..) hehe.. Fortsatt god Sommer Lothi!!:DDD

  2. Hei Ann!😀
    Akvarievannet, som egentlig er noe klorofyll-grønnsaksgreier i pulverform som røres ut i vann og smaker høgg, er visst fryktelig, fryktelig sunt. Det gir et stort tilskudd av alt som er bra i grønnsaker. Urk, so be it.

    Nikotintyggis er ikke verre for formen enn røyk, heller bedre, så jeg tygger videre. Ingen røyk siden lørdag kveld nå. Juhu!

    Sjokomuffinsene er absolutt gode. Du trenger ikke kjøpe dyyyre Cocosa. Finn en innvandrerbutikk og se om de selger Coconut Oil. Jeg betalte 30 kr for et stort glass. Cocosa koster langt over 100-lappen, så vidt jeg vet.

    Lykke til videre med utsettelsen!😉 Kos deg, Ann! Sommerklem🙂

Det er stengt for kommentarer.