Motvillig taushet

Enkelte kroppsdeler har bestemt seg for å svikte. Begge armene mine har gått ut i streik. Akkurat hva de streiker for, vet jeg ikke, de har ikke kommet med noen krav ennå. Så vidt jeg kan bedømme er det betennelse i begge armer. Jeg har derfor innført et strengt regime der jeg ikke får lov å bruke pc, iPod eller mobiltelefon annet enn i svært korte perioder i løpet av dagen. Forhåpentligvis vil det hjelpe, spesielt siden jeg fant medisiner i skapet fra siste runde jeg hadde for noen år siden.

Dagene kan kort beskrives som lange, kjedelige og trøtte.

11 tanker på “Motvillig taushet”

  1. Håper du har noe morsomt å se på. Jeg har stor tro på latterens antiinflammatoriske effekt. (Og triggerpunktbehandling, men da er det greit med en fysioterapeut som alliert).

    Det morsomste jeg vet om for tiden er Dharma og Greg, i passe store porsjoner, sesong 1 og 2. Senere mister Dharma friskheten og sjarmen blekner. Men du har kanskje sett dem x antall ganger…

    God bedring, uansett!

  2. Kjedelige perioder, det der..
    Har akkurat funnet ut at lydbøker er utrolig grei underholdning. Laster ned til iPoden min, koster noen kroner men er likevel billigere enn å kjøpe i bokhandelen. Mange timer som forsvinner på den måten🙂
    ( Og du….kan jeg få lov til å fortelle hvor mye bedre alle betennelsene mine har blitt etter jeg la om til vegant kosthold + litt fisk. Det tok ca en måned før jeg merket stor bedring, men nå er den markant!)
    Ønsker deg god bedring med en oversendt stor klem!!

  3. Kanskje vi skulle hatt en egen riksmeglingsmann for å komme til enighet med streikende kroppsdeler??? Spesielt viktig de gangene vi ikke vet hvorfor de går til streik. Kan selvfølgelig være at de bare har fått fjortis-byger og vi bare skal drite i hvorfor de ikke gidder (gruble…) 😀

    Anyway – God bedring! Håper du snart er tilbake i fin form.

  4. Høres ikke særlig godt ut det der:( Når jeg har perioder med mye betennelser og smerter bruker voltaren gel å hjelpe. Kjøper i sverige når noen kjente drar på harryhandel. Ellers er det bare å vente ut elendigheten som gjelder…Lydbøker er min beste trøst der. Håper du blir pigg og sterk fort som fy😉

  5. Takk Titta! Jeg er ikke kjempefan av Dharma & Greg, men ser det av og til når jeg svinser innom riktig kanal til riktig tid. Den episoden du la ut var derimot veldig artig, jeg lo høyt her.😀 Latter er bra! Jeg har fått tida til å gå med å se på The Mentalist som er en kjempefin serie! Litt krim, men ikke altfor mye «stygt», og så er det en god del morsomt der. Humor er bra!

    Litt om alt: Lydbøker ja.. jeg var innom bibl i håp om å finne noen, men utvalget der var skremmende dårlig. Må nok inn og bestille fra hoved-bib i så fall. Eller laste ned…😉 Veganerkosthold er nok ikke helt noe for meg, men takk for tips! Jeg spiser i hvert fall mye grønt og sunt, får håpe det gjør susen.🙂

    Takk Jenna! ♥

    Tussaluso: Takk! Ikke godt å vite, men skulle gjerne hatt en egen riksmeklingsmann som kunne fiksa opp i vrange kroppsdeler!😀

    Aneth: Takk! Jeg tror jeg har en sånn gel i skapet, men samtidig prøver jeg å kjenne etter når det blir vondt så jeg kan stoppe det jeg driver med. Som nå.. hehe.. skal bare svare ferdig, så skal jeg slutte å tøyse med pc-greier. (Og kanskje hente fram sånn gel…)

    Tingelingeling: Takk til deg og!🙂 Lurer litt på streiken, det virker som en så voldsom reaksjon, men jeg har vel ikke vært flink nok til å avlaste armene, så de føler vel de gjør nesten hele jobben.🙂

  6. Har vært streik i mine armer også.. Det verste var at det er så lenge siden de var vonde at jeg hadde glemt hva det var.. Det er jo den hukommelsen da vettu..
    Men etterhvert demret det jo da, og jeg husker at jeg har jo hatt det slik mange ganger før også.. Det ble heller ikke bedre av å sove, da lå jeg på armene mine i tillegg.. Og grønt og sunt er ikke så aller verst, det som har hjulpet meg før; er eskimo olje ( med pufanox- hva nå i alle dager det vil si….??)
    For min del kommer det symptomer på de mest utrolige sted, selv om ikke akkurat den kroppsdelen har vært belastet. Ser nesten ut som at overbelasning slår ut tilfeldig.. I alle fall på meg.
    En dag var jeg med å malte litt på et soverom, pinglemaling egentlig.. jeg satt på en stol mellom hvert penselstrøm slik ca.. og holdt ikke på særlig lenge heller..
    Et par dager etter ble jeg støl i baken og låra???? Klarte nesten ikke sitte jo.. Artig..

  7. Ser at jeg ikke avsluttet setningen om grønt og sunt.. og startet på neste.. Men, altså; jeg er veldig avhengig av maten, og det som er sunt for meg.. Så grønt og sunt er ikke bare så aller verst, det er vesentlig!
    Det er krevende å handle sunt, særlig grønnsaker – her er ikke utvalget så veldig stort akkurat.. ( huff , nå ble dette langt også..)

Det er stengt for kommentarer.