En bitteliten markering

Endelig, etter å ha stått stille i 5 måneder, har det begynt å skje noe igjen. Vekta er på vei nedover og i dag markerer jeg nøyaktig 10 kilo borte siden januar 2009. Det gå’kke fort, men det går da i hvert fall rette veien.

10 kg, det er 20 halvkilospakninger med smør. Det morsomme er at jeg har gått ned de fleste av disse kiloene ved å spise mer smør… og andre feite ting. Lavkarbo er igrunn gourmetmåten å gå ned i vekt på.

Dette er ikke spesielt interessant for andre, selvfølgelig, men selv finner jeg en viss nytelse i å se vekta vise meg tall jeg ikke har sett på flere år. Håper det fortsetter ti kilo til.😀

12 tanker på “En bitteliten markering”

  1. Hurra, hurra!!🙂 10 kg er en kjempehelsegevinst, i tillegg til at det er morsomt og deilig å bli lettere også. Og så inspirerer det til å fortsette, du inspirerer meg også selvfølgelig.

  2. Gratulere så masse! Helt fantastisk når vekta går ned🙂 Har sjøl gått ned 15kg siden juni 2009 og skal enda jobbe med litt til!

  3. Takk Trips! Det hjelper veldig med inspirasjon, jeg er veldig glad vi er flere sammen som driver med dette, da går ting lettere.😀

    Takk Sissel også! Det er en deilig følelse, ja.🙂 Så flott at du har klart å gå ned så mye, gratulerer og lykke til videre!

  4. Gratulerer!!! 10 kilo er jo kjempebra!!😀😀
    Og noe av det jeg synes er mest beundringsverdig, er at du har klart å fortsette dietten selv når det stod stille i 5 mnd.!! Har sett noen sånne slanke-program på TV i ny og ne, og ser hvor hardt det er, og hvordan de nesten mister motet når vekta har stått stille en UKE!
    Flinke, flinke kusine!!! *klemme klemme*😀

  5. Takk Løven min! ♥
    Ja, det holdt hardt noen ganger – og litt uskeielser har det selvsagt blitt – men ettersom jeg kjente så tydelig at kroppen min hadde godt av dietten, også når jeg ikke gikk ned, så greide jeg heldigvis fortsette. Helsa er jo egentlig viktigere enn vekta.
    Klem tilbake!

  6. 10 kg synes jeg er kjempemye! Gratulerer SÅ mye! Fantastisk innsats! Ja, lavkarbo er det fortsatt mye godt man kan spise. Men man savner jammen karbene innimellom vil jeg tro! Så flott at du klarer det så bra!😀 Helt imponert jeg! KleM`KleM😀

  7. Imponerende! Jeg har ikke kastet meg inn i prosessen, men tenker…
    Og jeg blir enda mer inspirert når du legger ut et vekttap på ti kilo!! Det er jo kjempeflott! Selv om det sto stille i fem måneder!
    Min tvil er all intoleransen for melkeprodukter, men jeg skjønner jo at det finnes alternativ..

    Jeg linker til bloggen din sammen med Rutt, SerendipityCat og Maria. Det har vært fint å kunne lese hos dere som var tilstede, og jeg vil gjerne at de som er inne hos meg skal få muligheten til å bli opplyst! Takk for deres gode arbeid!
    Ha en fin kveld!
    Klem

  8. Tenk, det er en hel bøtte med vann – og sånne bøtter er tunge å bære! Gratulerer og god tur videre nedover!

  9. Gratulerer!
    Så flink du har vært og er. Det er virkelig beundringsverdig, særlig når det har stått stille en stund.
    Er det egenkomponert diett, eller følger du et opplegg?
    Bamseklem🙂

  10. Bell4trix: Takk søta!🙂 Joda, savner karber innimellom, spesielt når det står kaker på bordet, men jeg står stort sett imot (og har spesialkake til meg selv, så jeg lider ingen nød).

    Tingelingeling: Ja, dette med melkeintoleransen tenker jeg en del på, mange har jo det – og legen har funnet spor av intoleranse/allergi hos meg også. Han mente at det ikke var så mye at det spilte noen rolle, så jeg har fortsatt – men har nok kuttet litt ned på melkeproduktene. Tror likevel det er verre med ren melk, men ikke så ille med disse surere produktene jeg stort sett bruker. Tusen takk for lenke og hyggelig tilbakemelding på ME-filmposten!

    HeidiHopp: Det er sant, det er jo en bøtte jeg har gått ned! Hehe, fint å tenke på, egentlig.🙂

    Jenna: Tusen takk – og så koselig å se deg innom! Du har jo fått deg blogg, ser jeg, gratulerer! Klem

    Benedikte: Takk!🙂 Jeg følger en diett som består av minst mulig karbohydrater og ganske mye fett, det blir kalt LowCarbHighFat, eller noe sånt. LCHF er i hvert fall forkortelsen, om du vil søke litt. Om jeg følger den til punkt og prikke, er mer usikkert, men det er i hvert fall dette jeg forsøker på.🙂

Det er stengt for kommentarer.