Nærhet

Små fugler liker også nærhet.

Pablo, vår unge undulat, fant i går ut at det var fint å krabbe inn i håret mitt og gjemme seg der. Han lagde godknirkekvitrelyder og så ut til å trives alldeles utmerket med sitt nye gjemmested. I dag morges gjentok det samme seg. Han er tydeligvis en ordentlig liten kosefugl.

Jeg kjenner jeg smelter litt.🙂

17 tanker på “Nærhet”

  1. Haha, herlige kommentaren!😀 Takk, Syltegeek! Her sitter jeg nok en gang med gul fugl under håret. Måtte få litt trøst etter at slemme tante Mayra bet ham i foten. (Men jeg hvisker til ham at «this too shall pass» så det ordner seg visst.)

  2. awwww…. Søte Pablo!! Regner med at det er tenåringen som har tatt bildene?🙂 Minner meg om da Ludo var hjemme hos oss de 2 første nettene, så lå hun oppå hodet mitt og tova håret mitt…🙂

  3. Fornøyelig og rørende billedserie!

    (Men jeg får litt kløe hvis jeg forestiller meg en fugl tassende rundt på hodet og i nakken min ~~)

  4. Herlig. Kanskje det er noe som ligger til hannene? Jeg har samme erfaring når det gjelder hamstre, fuglene til venninna mi da vi var små, og ser det også litt hos hunder. Hunnene er liksom mer selvstendig og kan nøye seg med litt kos, og ellers betrakte oss på avstand. Mens det for meg virker som om hannene vil være nærmere og helst oppi det man gjør. Hunnene er liksom litt mer bitch og vet godt hva de vil🙂

  5. Imzadi: Så herlig!🙂 Fotografen forblir anonym.😛

    Bell4trix:🙂 Omtrent sånn det føltes for meg og!

    Løven: Neste gang du er på besøk kan det hende det er din tur.🙂 *klem*

    Titta: Hehe, ikke noe problem med disse fuglene for min del, men større fugler (f.eks. papegøye) hadde vært innmari skummelt.🙂

    Eugenie: Det kan godt hende, jeg kjenner i hvert fall igjen de to fuglene mine i beskrivelsen din. Mayra er mer bitchy (men det er jo egentlig helt flott). Hun har også vært på tur i håret mitt, men det har ikke gjentatt seg. Pablo fant ut at han likte det og har dermed krabba innunder flere ganger i løpet av dagen.🙂

    Løven: Haha, vi er bitchy som betrakter på avstand?😉

  6. Altså, hannene trenger med kos, vil være nærmere og helst oppi det vi gjør, mens hunnene er mer selvstendig og kan nøye seg med litt kos…. Hm, eller er det bare jeg kanskje, som er en kald bitch som ikke orker for mye klenging og oppmerksomhets-syke mannfolk😉

  7. Hehe, jeg har opplevd begge deler, altså både vært den som ikke ville ha klenging og den som vil kose mest.🙂 Men uansett, i mine øyne er du i hvert fall ingen kald bitch!

  8. Godt å høre kjære kusine😀 En glodvarm bitch med hang til nedfrysing kanskje… ha,ha🙂

  9. Haha, beste beskrivelsen! Ikke at jeg ville funnet på å si det om deg.😛 Bare vent, kommer du hit og får en liten pablo kosende i halsgropen så tiner du nok fort opp.🙂

Det er stengt for kommentarer.