Løft meg opp

Det er rart med det. Fra tid til annen bruker jeg bloggen min til å blåse ut frustrasjoner og tristhet, slik som i går natt. Dagen etter føles det som var så tungt plutselig mye lettere. Det tror jeg handler om at jeg har vært i en prosess en stund, og når jeg endelig klarer sette ord på det som plager meg har jeg også kommet et steg videre.

Så kan jeg føle at jeg ikke burde ha skrevet det jeg skrev, at det sikkert var overdramatisering fra min side – men jeg vet jo at det var det ikke. Akkurat da var det nøyaktig på den måten jeg følte det. Kanskje trengte jeg å skrive det som ville ut, for å finne det berømte lyset i tunnellen. Og jammen ser ting bedre ut på denne siden av gårsdagens natt. Det som er kjipt i livet mitt er stadig kjipt, men små lyspunkter dukket plutselig opp og smilet mitt fant veien tilbake igjen.

Mammaen min som jeg ikke ser så ofte, bestemte seg for å droppe hyttepåsken på grunn av labre værutsikter, og kommer dermed på besøk en av påskedagene. Søster kommer også, så kan vi kose oss og lage middag sammen. Det blir fint.🙂

Midt på dagen i dag ringte plutselig telefonen og pappa var på tråden. Han og søster ville gjerne komme innom en tur, passet det? Det gjorde det! Jeg styrtryddet, -støvsuget og -lagde muffins på én gang, nesten uten ulykker, og rakk omtrent å bli ferdig før de var på døra mi. Faren min hadde et supert påskeforslag for søster og meg. Nå som barna våre er på ferie, hva med en aldri så liten købentur? Han spanderer og greier. Jeg ble så glad! Nå er tur bestilt og jeg kan se fram til et par dager vekk fra leiligheten, med nye omgivelser og forhåpentligvis god mat og hyggelige opplevelser.

Så er det alle de koselige kommentarene jeg får fra dere som leser her. Det varmer veldig og betyr mye for meg, så tusen takk! Jeg dro på gjenvisitt til flere av dere, og fant noen gode og oppmuntrende videoer jeg gjerne vil få dele videre.

Først en oppmuntringssang. Den fant jeg hos TittaFrosken som igjen hadde funnet den i Lins fulle hus (i en fabelaktig post om å skrelle seg selv som en løk når man er i store endringsprosesser). Les den, den anbefales. Her er sangen:

Hos TittaFrosken fant jeg enda en video, og den er så skjønn! Både oppmuntringssangen og denne filmen inspirerte tittelen på denne posten. De få minuttene denne varer var vel verdt å bruke, synes jeg. Håper den faller i smak hos flere. Av en eller annen grunn vil ikke WordPress la meg legge videoen inn i posten, men følg denne linken og du kan se Out Of A Forest i fullskjermsmodus om du ønsker det. (I så fall trykker du på knappen med de fire pilene som peker utover, helt nederst til høyre i videofirkanten. Når du ønsker å gå tilbake til normalskjerm, trykker du bare på Esc-knappen – eller på knappen med de fire pilene innover samme sted som før.)

Alt er ikke mørkt likevel...

9 tanker på “Løft meg opp”

  1. Godt å lese at smilet har funnet veien tilbake etter tøffe opplevelser! Slike netter kan virkelig ta luven fra èn..
    Ønsker deg en deilig påske, Lothiane!!

    Klem Rutt

  2. Det er det jeg liker veldig godt med blogging. Man får utløp for endel frustrasjoner, og det hjelper på i etterkant.

    Fine dager i vente på deg. Køben høres deilig ut, har faktisk aldri vært i Danmark før men det må jeg få til altså!🙂

    God påske!

  3. Jeg tror det er sånn, at man blåser ut litt og får «ryddet» litt i tankene når man skriver om det – og så føles det litt lettere etterpå! Er i alle fall glad for å høre at det går bedre med deg!
    ~Påskeklem~

  4. Å komme med et utbrudd i ny og ned er bare rett og riktig syns nå jeg da! Jeg hadde også et for ei stund tilbake, og det gjorde meg skikkelig letta etterpå.. Å være å forbaska tapper er sterkt oppskrytt!!
    De rundt forstå lettere hvilken håpløs situasjon man har havnet i når de får faktaopplysninger fra de gråe hverdagene, og ikke bare hører oss på de greier-alt-takk og vil-ikke-vise-noe-dagene…..

    Så fint at du får en tur til Køben, det høres veldig hyggelig ut!! Nyt dagene, påske i København er favorittpåsken min!🙂
    Klem og god tur!

  5. Her var det kommentarer jeg ikke hadde svart på, gitt! Takk skal dere ha – ønsker dere alle en riktig god påske!

    Utbrudd er nok sunt, i hvert fall trenger jeg å få ting ut innimellom. Godt noen orker «lytte».🙂

    Gleder meg til båttur nå – og å få se noe annet.🙂

Det er stengt for kommentarer.