Anbefaling

Vi har en helseminister som ikke virker. Lurer på hva som skal til for å nå fram. Jeg har gitt opp, kjenner jeg. Men les MariasMetode: Meldingsbok uten underskrift. Den burde helseminister Anne-Grethe Strøm-Erichsen lese også. Det må være kjipt å være helseminister når hun tydeligvis ikke har greie på hvordan livet som syk er, og dermed svarer som hun gjør. Det er i hvert fall kjipt å ha en helseminister uten peiling. Det kjennes som hun gir blaffen, men jeg håper det er feil.

Én tanke på “Anbefaling”

  1. Helseministeren gir ikke blaffen -det tror jeg ikke. Jeg tror hun er en type som jobber systematisk og tenker systematisk. Hun tar avgjørelser basert på faktakunnskap og det er den vi må gi henne.

    Vi må påvirke og jobbe bredt for å få fagfolk til å forstå at mestringskurs og kognetiv terapi ikke er noe mer enn akkurat det; mestre en sykdom man har.

    Vi må få fagfolk til å forstå rekkevidden av det de selv sier; ME har (også) en biomedisinske årsaksforklaring. Denne må det brukes ressurser på.

    Det må investeres litt for å få til korrekt diagnostiseringsverktøy- de finnes i stor utstrekning i dag og Furst står gladelig klare for å få de hit til Norge om signalene kommer. Dette er samfunnsøkonomi og snart, snart kommer det et blogginnlegg om dette også🙂

    (legger denne inn hos meg selv også, så slipper jeg skrive to ganger. Energiøkonomisering, vettø ;-D)

Det er stengt for kommentarer.