Nytt familiemedlem…

…coming soon to a hybel near you…

For bare noen få dager siden fikk jeg gledelig nytt: Innen kort tid (fra 1-3 uker, vil jeg tro) får vi et nytt familiemedlem i hus og han er gnistrende vakker. Bare se!

Jeg er avstandsforelska og er så heldig at jeg får se nye bilder av ham nesten hver dag, mens jeg venter på at han skal bli leveringsklar. I tillegg skal ting falle på plass i forhold til transport, ettersom han foreløpig holder til noen timer unna Oslo. Det ordner seg! Jeg venter i spenning og smører meg inn med tålmodighet uten at det hjelper noe særlig. Altså… er han ikke det vakreste dere har sett?!

[smi77.gif]

Litt fakta om gullungen:

Født: 24. januar 2010. (Førstefødt.. eller skal jeg si -klekket.)
Farge: Lutino
Mor: Gullmasket albino
Far: Opalin spangle brokete Texas Clearbody

Vi har ikke noe navn på den lille nydlingen ennå, men kanskje dere vil hjelpe? Jeg tenker at navnet bør passe til Mayra, så gjerne et navn på M (men ikke noe must, bare det klinger godt sammen). Det kan gjerne være litt «staselig» og trenger ikke være et menneskenavn. Jo, og så bør det være relativt enkelt å uttale, ettersom jeg håper han skal klare å si navnet sitt selv etter hvert.

I dag har jeg vært på handletur og funnet en hybel som bare venter på at lille gullet skal komme flyttende hit.

12 tanker på “Nytt familiemedlem…”

  1. Han er bare så søt! Og buret du kjøpte var kjempefint da, helt annerledes enn jeg så for meg da du beskrev det.🙂

    Og så var det navn da… Hadde jo vært kult å kalle en fugl for Mons da. *glise*

  2. Heisann !
    For en hjerteknuser ! Ikke noe rart du venter med lengsel og smerte.
    Hva med Caro….det er lett for tilogmed fjærkledde å si.
    Ha det fint !

  3. Trips: Egentlig foretrekker jeg firkanta bur – litt mer praktisk, men det får gå dette her og. Det er i hvert fall fint å se på.🙂

    Haha, Mons ja.. Og så kan jeg lære’n å mjaue… Det har jeg forsøkt med Mayra en stund.😉

    Elin: Takk for forslag! Jeg noterer. Så langt: Elgar, Marvin, Mons og Caro.🙂

  4. S. foreslår Marvin, men det er jo allerede foreslått.

    Ellers kan det være Mikkel, Michael eller Michel?

    Kjempefint bilde av den kommende hybelbeboeren din!🙂

  5. Ah, nyyyydelig!

    Kan kalle han for Murat? Mayra og Murat sitting in a tree lalala.. Passe jo perfekt sammen🙂

  6. ÅÅÅÅ, så utrolig vakker!! Ble forelsket selv jeg!🙂 Og buret var kjempeflott!

    Hva med Mao he,he😉
    Mayko, Mokka, Mekka, Miroslav *knis*

  7. Takk for alle forslag! Mange morsomme.🙂

    Det ser ut til at jeg har bestemt meg, men samtidig er jeg ikke 100 % sikker. Har kommet fram til Pablo (Picasso), men … jeg tror jeg må vente til den lille pippen er på plass og se om det passer. Vil i hvert fall ha et navn med to stavelser, ikke -r i navnet, og et som er mulig for en undulat å uttale. Søren at det skal være så vanskelig.

  8. Jepp! Det var flott og sjarmerende! Tror du må legge til noe storslagent til Mayra og da altså, eller så blir det klasseforskjeller!!😉

Det er stengt for kommentarer.