Speil, speil på gulvet der…

Jeg har nå funnet ut at det er to måter å få en supersær undulat til å spise noe nytt. Det ene er å late som man spiser det selv, eventuelt tygge litt på det og la undulaten spise det fra munnen. Eller – og dette er en mye bedre metode, etter min smak (!): Man taget et stykk speil i passe størrelse. Legger det i bunnen av buret, legger ny mat oppå – og venter.

Etter svært kort tid ble det åh så fristende, her må det tas en kikk.

Det ser ut som Speilfugl har tenkt å spise all maten og det kan vi søren ikke la skje! Her er det om å gjøre å spise fortest.

Det er sikkert koselig å få selskap til måltidet.🙂

14 tanker på “Speil, speil på gulvet der…”

  1. Sitter og humrer for meg selv mens jeg leser om Prinsesse Undulat. Du skal ha ros for utholden-og oppfinnsomhet. (..og må jo si speilet virker mer fristende som løsning enn å mate fra egen munn..) Lun og koselig lesing🙂
    Fikk meg en riktig god latter i forrige innlegg også. NAV i butikk…ja, forundrer meg ikke! Da kan vi stå der og være sosiale med alle andre unnasluntrere og døgenikter, så har de oss samlet på ett sted også!
    Stor klem til deg

  2. Hei Litt om alt! *vinker*
    Prinsesse Undulat.. eller Prinsesse Vilikke… haha!😀
    Ikke jeg som fant opp, jeg leste tipset på et forum og måtte bare prøve. Det virker jo helt fantastisk bra, nå begynner jeg å bekymre meg for at hun skal forspise seg.😉

    Haha, ja tenk så fint når alle snylterne har et møtested. Det blir nok bra, jeg ser fram til det! *flirer*

  3. Stilig at du har fått henne til å spise! Kanskje det er løsningen for å få noen fugler hit på verandaen også? De nekter jo å spise av disse fine meisebollene jeg så snilt har hengt ut. Så kanskje jeg må innom Ikea og finne et kjempespeil og henge ut?

  4. Hehehe…nå fikk jeg meg en god latter. Så søt hun er som kommer å spiser om hun får selskap. Trist at det ikke egentlig er noen der, men men…:P
    Morsomt lell! Takk for at du deler, koser meg sånn med bloggen din!😀 KleM`kleM

  5. Titta: Så hyggelig! Jeg koser meg veldig med så hyggelig besøk her inne!😀

    Bell4trix: Ja, litt trist hun ikke har selskap på ordentlig – men det skal hun få.😀 Planen er å bli ferdig med stua først (må ha inn noen møbler blant annet), og så skal vi finne en liten undulatkompis til Mayra.🙂 Takk for koselig kommentar, det får smilet fram her.😀 *klemmmme*

  6. Hahaha, nå fikk du meg virkelig til å smile her🙂 Og hodepinen min ble litt verre – den liker ikke at jeg smiler og ler..

  7. Åååååååååååå, undulat! Det er så fint! Jeg hadde to stykker. Kikki og Simon. Sistnevnte oppkalt etter Simon Le Bon. Sukk….mimre mimre…

  8. @Knirk Herlig!😀 Undulater er utrolig kule dyr, jeg er så glad vi kjøpte henne.😀 Håper du kan få nytt fugleselskap en dag!

    @grøftekanten Jepp, jeg tror det er på høy tid hun får annet fugleselskap. Planen er å få ferdig stua og så vil jeg kjøpe en undulat til.🙂

Det er stengt for kommentarer.