Nei, altså…

Jeg har ikke glemt bloggen min, det bare virker sånn.

Det skjer kanskje vel mye for tiden, og det gjør at alle nettaktiviteter blir nedprioritert. Rart med det, det finnes jo faktisk et liv utenfor nettet også. (Hvem hadde trodd det?)

Det som opptar mest av tankegangen og energien min for tida, er «Prosjekt ny stue». Etter å ha vært endeholdeplass for uønskede møbler i godt og vel 10 år, har jeg endelig bestemt meg for at det er på tide å få det mer som jeg selv ønsker her. Og hva ønsker jeg? Først og fremst at det blir et mer helhetlig rom samt at jeg får mer luft rundt meg – og, ikke minst at det er praktisk.

Når det gjelder helhetlig er det vel alt annet enn det her nå. Jeg har to seksjoner av ulikt utseende. Begge litt kraftige, høye og mørke. (Hadde de vært menn, hadde det vært ålreit…) Sofaen er begynt å bli skikkelig sliten, og stuebordet (som jeg arvet fra barndomshjemmet og sikkert bare er 10-15 år yngre enn meg) er fullt av hakk, i tillegg til at det er stort og tungt. Leiligheten min er ikke så stor, så det gjelder å finne møbler som ikke gjør at det virker enda mindre.

Sofaen ble lagt ut på nett og ble hentet senere samme dag, sammen med stuebordet. Vips har vi veldig god plass her, men om kun få dager kommer to flunkende nye sofaer levert på døra. Jeg gleder meg veldig! Den store lettelsen kom da jeg fant ut at jeg slett ikke ønsker å ha sovesofa mer. Jeg liker egentlig ikke å ha noen boende her mer enn en natt uansett, så hvorfor kjøpe sofa som både er vond å sitte i og ligge i, da? Niks, nå blir det sofa kjøpt etter både utseende og komfort. Tenåringen var helt enig og plukket kjapt ut noe han likte fra nettsidene jeg bladde meg gjennom. Det viste seg å være et godt valg, for da jeg var på tur og testet diverse sofaer var det hans valg som ble favoritten. Jeg tror og håper vi blir fornøyde. Snart har vi hver vår sofa å slenge oss i.

Ellers er det nok Ikea som blir stedet jeg kjøper resten av stua fra. Jeg må bare ta en kikk på ting, før jeg bestemmer meg helt og holdent. Men – forhåpentligvis har vi nye møbler på plass om ikke så lenge!

Innimellom møbelsøkene slapper vi av med Friends. Tenåringen og jeg har snart sett gjennom alle 10 sesonger! Fine greier, men jeg har lagt merke til en del likhetstrekk mellom enkelte ting som skjer i serien og mitt eget liv. Det er lite designklær og trillingfødsler her, bare så det er sagt. Men disse forholdene mellom menn og kvinner… der er det ett og annet jeg nikker veldig gjenkjennende til, bare at hos meg er det ikke så mye å le av, da.😉 Det betyr vel bare at når «Prosjekt ny stue» er ferdig, er det på tide å sette i gang «Prosjekt finn en mann». Jeg har en følelse av at det prosjektet blir hakket vanskeligere enn det pågående.

Forresten: Husk å mate småfuglene nå som det er så kaldt og snørikt. Det gir god underholdning, i tillegg til god samvittighet.🙂

6 tanker på “Nei, altså…”

  1. ÅÅÅÅÅ, som jeg gleder meg til å komme å se hvordan det blir🙂 Og helt enig med at man skal møblere etter hverdagens behov og ikke etter besøksbehov. Husker når vi flyttet inn her og fikk høre.. «jammen burde du ikke ha en mindre lenestol så det er plass til flere rundt sofaen» og «det stuebordet er jo alt for lite når mange skal sitte med kaffekopper og diverse»…. Vel, nå er det sjelden jeg har 15 rundt bordet, og det å ha det overmølert i hverdagen fordi det en sjelden gang kommer storbesøk… Pluss at det alltid løses på en måte uansett🙂

    Nei, det å ha hver sin sofa å slenge seg ned i, som i tillegg er gode å sitte/ligge i – akk! det høres perfekt ut! Vi er fire som presser oss ned i en treseter foran tv, så dette høres sinnsykt deilig (og lite konfliktfullt) ut!😀😀

    Og til din neste «etappe»… hvorfor kan man ikke gå rundt å prøvesitte/ligge menn før man bestemmer seg ha,ha,ha,ha! Eller se om det fins noen pent brukte eksemplarer på Finn🙂

    Lykke til med letingen, en så bra dame som deg finner en bra mann skal du se!! Flotte dama som du er😀

    Stor klem!!

  2. Og for et nydelig bilde forresten!!😀 Jeg har noe annet i hagen jeg prøver å mate…. kan sende deg et bilde som er tatt av den før snøen kom å gjorde det vanskelig å finne mat🙂

  3. Britt Åse: Det går mye energi, men dette er i hvert fall positiv energi!😀

    Løven: Takk for bilder, utrolig koselig med dyreliv i hagen (minus snegler, de er ikke koselige). Du må komme på besøk når stua mi er i orden – så kan du være med å teste sofaene. Hehe.🙂

    Prøveligge menn, joda.. hehe.. det er vel kanskje det mange gjør?😉 Jeg har som mål å bli med på nye, sosiale ting som gjør at jeg treffer nye menn(esker). Så får vi se.😀

    Takk for gode ord, altså! *KLEM*

  4. Bra med litt forandring i heimen da!!😀 Det er deilig å få noe nytt rundt seg og friske opp litt innimellom synes jeg. Selv har jeg et sofatrekk her jeg er absolutt kvalm av å se på dag ut og dag inn… *Urrgh*

Det er stengt for kommentarer.