Godt nytt år!

Etter en særdeles hyggelig og sosial periode, der formen har holdt seg overraskende bra, kjenner jeg det er på tide med litt ro og ettertanke. Balanse er en kunstform jeg ennå ikke er helt fortrolig med, men jeg jobber stadig med saken.

Nyttårsaften valgte jeg å ha for meg selv, etter at ting ikke ble helt som jeg ønsket. Det var igrunn et bra valg, det var godt å kunne slappe av uten annet selskap enn fuggær’n. Hun koste seg med en hirsekolbe i tillegg til grønnsakene sine, og virket godt fornøyd med det. Vi hadde en fin og dyp samtale der vi sammen kom fram til at de stakkars småfuglene ute trengte litt ekstra pleie nå som det er så kaldt og mye snø. Jeg rakk dermed å handle inn litt fuglepeanøtter og noen meiseboller før butikkene tok helg. Med ståltråd og hyssing balanserte jeg på en krakk ute på balkongen, der jeg med livet som innsats fikk hengt opp mat til de små.

Selv unnet jeg meg en entrecôte til middag, samt hjemmelaget konfekt til dessert. Det er så lett å lage at det egentlig er helt latterlig. Et par plater mørk sjokolade, en tredjedels pakke med delfiafett og rikelig med hakkede mandler – samt et par isterningsbrett i silikon fra Ikea – og vips har man pen konfekt. Det tar ikke mer enn noen minutter å lage, så dette anbefales. (Ikke medberegnet den timen man må ha dem i kjøleskap for at de skal stivne.)

For første gang på lenge fikk jeg med meg nyheter på tv’en, ja til og med kongens nyttårstale hørte jeg på. Jeg synes kongen er ganske fin, jeg. Etterpå svitsjet jeg over på nrk2 og fulgte halvveis med på hva kongefamilien har bedrevet det siste året med. Til slutt følte jeg meg som en gammel dame med grått hår og strikkepinner, så jeg skyndte meg å sette på noe annet. Jeg hadde litt Dexter på pc’en (tv-serie om en ganske sprø og ganske sympatisk massemorder), det hjalp litt. Og så kom jo Dirty Dancing på tv’en litt senere, dermed var jeg i mimreland.

Innimellom tv-titting og spising fikk jeg endelig gått gjennom bildene fra jula. Det er så beroligende å sitte og pusle med bilder i Photoshop, dermed fløy tida av gårde.

Litt før midnatt fikk jeg selskap av min kjære nabovenninne, som kom fra jobb (noen må jo holde hjulene i gang). Dermed hadde jeg selskap til nyttårsrakettene og noen å si godt nyttår til. En koselig avslutning på et år og begynnelse på et nytt. Og bare for å ha sagt det; jeg sier totusenogti. Ikke noe tjueti her, nei! Fysj.

Det var min nyttårsaften. En ganske avslappende og behagelig affære, altså. Hvordan var din?

Nyttårsraketter
Godt nytt år!
18 tanker på “Godt nytt år!”

  1. Jeg slapper som regel av her hjemme på nyttårsaften, så også denne gangen. Føler jeg bør være hjemme slik at ikke hjemmets firbente skal bli for redde for fyrverkeriet. Dessuten er det egentlig deilig å være hjemme og slappe av etter julens «overdrivelser». 😉
    Ønsker deg et riktig godt totusenogti!! Det sier nemlig jeg også *ler*

  2. Hei fotoboksen! Du fornuftige menneske! 😀
    Forstår godt hva du mener. Når man har dyr, er det ofte ren nødvendighet å holde seg hjemme hos dem på en såpass bråkete kveld. Undulaten min virker ikke som hun merker noe til det, men jeg har både hund og katter i familien – og vet at de trenger selskap og trøst når det står på som verst.

  3. Jeg jobbet til 2200, kom hjem og tok årets siste øl. Slappet av inne i sofaen og passet på min kjære vovva som HATER raketter. Rolig og fint, akkurat som jeg ville ha det.

    GODT NYTTÅR LOTHIANE!

  4. Vi hadde ein roleg middag her heime med oss fire pluss mi mor. Vi gjekk ein tur på iddioten og såg på rakettane før eg, trettenåringen og elleveåringen koste oss med Breakfast club. Vi var heilt einige om at det er ein veldig fin film! Godt nytt år til deg, og ein stor klem! 🙂

  5. Vi feiret sånn ca som deg…stille og rolig, tv’en som selskap, pizza og riskrem(!), en ørliten Dry Martini og ETT batteri fyrverkeri. Deilig avslappende!
    De aller godeste ønsker til deg om ett GODT nytt totusenogti
    Klem

  6. Godt nytt år, Lothiane! Nyttårsaften var fult hus med voksne, barn og kalkuner. Helt hærlig, men kjenner at det er på tide med rolige dager igjen.
    Ønsker deg alt godt i det nye året!
    Klem Rutt

  7. Kan vel egentilig bare skrive under på Rutts kommentar. Noe av besøket er her ennå, barna og kusiner sitter oppe å leker rolig, bror sitter og ser sport, mannen har sovnet på sofan, og jeg har akkurat fått bort det siste kalkunfettet fra kjøkkenbenken. Svigerinna har dratt av gårde på øving til «Det store korslaget» i morgen. Vil holde på litt anonymitet, men stem på Team Simone 🙂

    Godt nyttår kjære kusine! Så godt du fikk en rolig og ettersom jeg forstår, en hyggelig avslutning på året!

    Glad i deg!! ♥ ♥ ♥

  8. Vi hadde en rolig nyttårfeiring gemalen og meg….og for en gangs skyld hadde vi ikke huset fullt av folk (tror faktisk det er første gangen). Vi spiste en kjempegod hjortestek. Da det nærmet seg midnatt besøkte vi slekta som bor mer sentralt. Hunden vår var også med , men da det smalt som værst måtte vi flykte inn i huset. Heldigvis taklet hun det bra, tror hun er særdeles rolig av seg. Men neste gang skal hun få være hjemme i mer rolige omgivelser.

    Høres koselig ut hos deg, du har jo så flott en utsikt også !
    Godt å få slappe av i ro og fred.
    Håper året som kommer blir kjempebra og at ME-forskningen vil forsette å gjøre fremskritt.
    God Nyttårs-((klem)) fra Elin

  9. Godt nytt år Lothiane 🙂
    Her ble det koselig hjemmefeiring med mannen, men dårlig form tvang meg til sengs store deler av kvelden. Fikk med meg rakettene da iallefall 😀

  10. Godt nyttår, Lothiane! Så fint design du har fått her inne. Headerbildet er helt nydelig!
    Jeg feiret nyttår med gamle venner og nye venner, veldig god mat og fikk til og med smakt litt på nydelig vin. Holdt ut lenger enn jeg har gjort på lenge, og tenker at det må være et godt tegn for det nye året 😀
    Ønsker deg alt godt i året som kommer!

  11. Godt nytt år Lothiane 🙂
    Var på nyttårsfest for første gang på 6-7 år og hadde det fantastisk hyggelig. Flotte folk og god stemning. Jeg liker det nye året!!! 😀

  12. Hei Lothy, Så fin header! Har tenkt det lenge men vet ikke om jeg har fått knotet meg til å si det! Elsker snøkrystaller! 🙂 Trærne ute i det siste har vært som et vakkert vakkert postkort, walking in a winter wonder land liksom! 😉
    Riktig GODT nyttår søta! Jeg sier også totusenogti. Sa jo totusenogni så blir rart å plutselig skulle si no 20-et eller annet. 😛

    Jeg feiret nyttårsaften på sofaen hos mappa sammen med dem og min kjære skatt. Vi spiste pinnekjøtt. Hadde litt spørrekonkuranse og så litt på tv. Kongelig variete blandt annet, han buktaleren der var bare kongebra! 😀

    Håper 2010 blir det beste året ever for oss alle! KleM`KleM 😉

  13. Hei Lothiane og happy tjue ti!!! Håper virkelig det nye året kommer til å bli «ditt» år, og at masse fint kommer til å skje. Synes nyttårsaften din hørtes koselig ut jeg, og man skal ikke undervurdere selskapet i en fugl. Jeg er personlig ikke gla i nyttårsafte, hvertfall ikke etter jeg ble syk siden jeg ikke feirer med venner. Men, som så ofte før, så blir ting bedre enn man tror og jeg tørr si at jeg hadde en fint og rolig kveld i heimen:-)

    Sees snart sikkert!

  14. Hva jeg gjorde nyttårsaften? Ja, jeg gjorde visst det. Til poenget: Uansett hvordan nyttårsaften ble feiret, så ønsker jeg deg et fyrverkeri av et 2010!

Det er stengt for kommentarer.