Julepuslerier

Husk å mate musene til julDet er merkelig hvor lite netting (å nette, netter, har nettet; og akkurat nå bedriver jeg selvfølgelig netting) det blir tid til når det skjer ting utenfor nettet. Så langt går det bra, formen er merkelig bra for tida. Kjenner jo at jeg gjør ting, men ingenting i nærheten av de strafferundene jeg pleier å få. Håper det holder noen dager til, for Lillesos og Broderen er i byen. 😀

Pippen og jeg har skrevet julekort – det vil si, jeg skriver, Pippen forsøker å spise tuppen av pennen. Kjempefint. Ellers liker hun å sitte på hodet mitt mens jeg vasker opp og lager mat. Det føles litt utrygt, med tanke på tidligere badetur i oppvaskkummen. Ikke har jeg lyst på stekt undulat heller, så jeg forsøker jage henne tilbake til stua. Det er godt å se henne være så aktiv og sosial igjen, det er tydelig at spinatkuren gjør susen. Det er det jeg sier; grønnsaker er tingen!

I går kveld fikk jeg handlehjelp og trodde jeg fikk unna alt jeg trengte. Men nei, måtte ut igjen i dag. Det gjorde ingenting, på kveldstid og på formiddagen var det faktisk nesten ikke folk i butikkene rundt her. Og nå har jeg fullt kjøleskap og fryser. Det burde holde 4 dager…

Jeg pusler stadig med å få pakket inn gavene. Utrolig mye papir og bånd som går med. Lurer på hvor mange trær som må bøte med livet for dette her. Sukk. Ja ja, det er for sent nå. Tenker litt på den merkelige skikken folk har med å ha juletre. Først dreper man treet, så drar man det i hus og lar det stå til man ikke orker mer dryssing. Når Trips forteller meg at hun har hørt på radioen at det er ca 1500 insekter og andre kryp i juletrærne, er jeg bare enda mer glad for at jeg har sluttet med sånt. Jeg minnes ennå den jula jeg satte opp treet i stua og merket at det stinka kattepiss av det. Sånt kjennes ikke før man har fått varmet det opp litt. Trivelig. 😉

Da er det vel nok fra meg i dag, det ligger tross alt enda en del julegaver og venter på å bli pakket inn. Dessuten må jeg lage julekonfekt og kokosboller. Akkurat passe travelt her, altså.

Håper dere har en fin lille julaften, alle sammen!

Stjernedryss og juleklemmer herfra.

God jul!

11 kommentarer om “Julepuslerier”

  1. Gleder meg å høre at formen er relativt bra..tomler og tær krysses for at det fortsetter sånn UTEN strafferunder 🙂
    Stekte eller oppvaskkokte undulater er ikke akkurat de beste juleforberedelsene en kan ha, da har hun det vel bedre i stua.
    Ønsker deg en god julefeiring med mye kos
    KLEM

  2. Hektisk men forhåpentligvis koselig! Her er alt i boks…eller iallefall det jeg bestemte meg for å gjøre. Det er deilig. Ikveld skal jeg opp til mappa og ligge på sofaen og «delta» i juletrepynting. Da kommer nok julefølelsen for fullt. Koselig å lese litt om andres tradisjoner, og jeg er glad du har klart å oppleve litt av «verden» i det siste. Ønsker deg også en topp lillejulaften, og ei Riktig god og Fredfull jul! Klem`KleM 😀

  3. Ha ha! Jeg har også nettopp undret meg over den rare juletreskikken. Jeg var ikke klar over det rike dyrelivet et slikt tre fører med seg, men isolert sett er det rart å betale penger for å dra et tre inn i stua for så og kaste det ut etter 1-2 uker…
    MEN jeg syns det hører med, og kommer antakelig til å begynne med det en gang (jeg har bare bodd på små hybler og ikke hatt plass).

    God jul, Lothiane! Supert at formen er bra!

  4. God jul til deg!!
    Her ble det egenhenta tre i år, altså ikke kjøpte uønskede småkryp, men uønskede gratispassasjerer.. Hmm.. Kunstig tre, bjørk eller or er under vurdering!
    Vi har greidd oss ( merkelig nok ) i fire dager, til tross for handling UTEN liste.
    Juleklem og godt nytt år!

Det er stengt for kommentarer.