Eddie Izzard

Jeg var så heldig å få tilbud om å kjøpe en billett til Izzards show i Oslo forrige dagen. Til tross for at det ble en noe høy kostnad sånn rett før jul, svarte jeg ja. Det er ikke så ofte jeg er ute på noe, lissom. 🙂 På forhånd hadde jeg kun sett noen klipp av Izzard på YouTube og visste han var britisk standup-komiker som kledde seg i dameklær. Det jeg så virket veldig morsomt, men egentlig ante jeg ikke hva jeg hadde i vente, annet enn at mannen ikke kom til å opptre i dameklær. Årsaken til det aner jeg ikke, kanskje mannen følte for å gjøre noe nytt? Anyway, det spilte mindre rolle for meg hva fyren skulle ha på seg, så jeg la i vei med åpent sinn. 🙂

Det må ha vært nesten 20 år siden jeg var i Spektrum sist. Det var ganske kult å være der igjen og mimre litt over den gang jeg sto under Røde Kors-flagget og passet på. Vi fant plassene våre – og jaggu satt jeg nesten rett foran scenen. På storskjermene viste de twitringer til @eddieizzard (jeg sendte en jeg også) der folk fra hele verden ønsket oss et godt show. Kult. 🙂

Showet var innmari bra! Mannen er morsom, rett og slett. Intelligent humor, ikke slem – bare akkurat passe oppadsparkende. Spesielt mot Gud, men selv det ble gjort på en omtenksom måte (synes jeg da). Jeg likte at han tok med seg enkelte elementer videre i showet – stadig dukket for eksempel raptoren opp og sa «rawwrr». Ifølge kjennere av Izzard drar han ofte fram gamle morsomheter fra tidligere show også og blander det inn i nye show. Akkurat der ramla selvsagt jeg av, men det kan jeg jo gjøre noe med. Jeg har nemlig tenkt å ta for meg tidligere show, for dette ga mersmak.

Her er et lite klipp fra YouTube.

Les mer hos SerendipityCat, som dessuten har bilder (blant annet av twitringen min). Jeg har lånt et av bildene hennes, for å vise dere hvor jeg satt. (klikk for full størrelse)

2 tanker på “Eddie Izzard”

  1. Dette er sikkert kjempepinlig, men hvem er Eddie Izzard? Superblogger? God jul, og måtte strafferunder bli en ikke-ting denne julen!

Det er stengt for kommentarer.