En aldri så liten avstemming

Gamle damer liker stort sett blomster, ikke sant?! (Det gjør i og for seg unge også, i hvert fall jeg.) Jeg surfet rundt for å finne noe passende til min kjære farmor, og plukket først ut en kurv med litt blandet av planter. Sønnen min påsto at det ikke er noe fint med «dilldall» rundt blomstene, men er ikke det sånt som gamle bestemødre liker? Usikkerheten la seg over meg og dermed greier jeg ikke ta noen avgjørelser uten litt hjelp. Jeg tyr selvsagt straks til bloggen og spør mine kjære bloggvenner. Stem i vei så jeg kan glede en søt, gammel dame til jul. 🙂

Her er alternativene jeg har plukket ut (men er også åpen for andre forslag):

Alternativ 1:

Alternativ 2:

Alternativ 3:

14 tanker på “En aldri så liten avstemming”

  1. Nå har jeg konsultert med mitt avkom som jobber i blomsterbutikk på ferier og går på skole for å blomsterdekoratør, og hun sier den hvite 🙂
    Lykke til med avgjørelsen
    Klem

  2. Nr 3 eller 2. Alle er jo fine men jeg liker det lille ekstra jeg da. En nydelig sammensatt gruppe er noe av det fineste jeg vet! 🙂 Lykke til med valget, vil tro hun liker det uansett hva du ender på! 🙂

  3. Tenkte først nr. 2 men landa på nr.3 da jeg tror de gamle ønsker å få med det røde i jula.. men ikke vet jeg, tror faktisk hun ville blitt glad for alle.
    Evnt. kjøpt nr. 2 og satt en rød «stilk» / «pyntepinne» el. oppi, eller knytt et rødt silkebånd rundt potta…

    Jeg gruer meg til ungene drar fram alt dill og dall, og jeg later som jeg gleder meg med dem… jeg ville definitivt hatt hvite blomster og grå nisser, og helst minst mulig 😉
    Kanskje egentlig gamle damer ønsker det? Når de glorete ungene har forlatt redet… 😉

  4. Joda, …..bestemødre liker dill-dall….så det så.
    Stemte for den hvite jeg også, siden jeg er i hvit modus denne julen. Men uansett vilken du velger blir hun nok glad.
    Ha en koselig førjulstid !
    Klem

  5. Takk for svar og stemmer! Ser ut som de fleste går for den hvite og det er fint, for det var den jeg plukket ut først. Den rød ligger like etter, så her blir det i hvert fall å gå for en skikkelig gruppe på tross av Tenåringens protest mot dilldall. 😉

    Og Løven… jeg er helt enig, hvite blomster og grå nisser høres deilig og rolig ut! Enn så lenge har vi ikke annen pynt her enn stjernegardin i vinduet.. og en rød og glitrende nissse som henger rett ved meg her jeg sitter. Den har jeg «arvet» etter min kanadiske tvillingbror, den fikk bo her etter han forlot landet. 🙂

  6. hvit hvis jeg skulle kjøpt til meg, men litt mer usikker på om gamle damer heller vil ha rødt. MEN jeg er overbevist om at hun blir kjempe glad uansett;-)

  7. Jojojo, det skal være litt «dilldall» som du sier – det bare «gjør» oppsatsen!
    Jeg synes absolutt den hvite var finest og har stemt på den. Jovisst er rød julefargen, men den hvite var så klassisk og fin og gjorde seg best som dekorasjon! Min mening altså, og jeg er jo ikke _enda_ en gammel-gammel dame, bare halvgammel 😉

  8. Gamle damer har ofte ikke så bra syn, og da er rødt en fin farge 🙂

    Sånne grupper (sammenplantninger) er det litt mere bry med å vanne, og gamle lure damer har de gjerne på skål (ettersom de har erfart at de lekker). Dessuten så blir det fort snålt når de har avblomstret om den gamle damen ikke er så pigg at hun kan plante om (kaste er som oftest ikke noe alternativ).
    Men fine tror jeg de synes at de er.

    Uansett så er alle alternativene flotte 🙂

  9. Jeg går for nummer tre, rett og slett fordi jeg er glad i farger og da ble nummer tre litt for blass for meg. Men de var fine alle sammen, så er sikker på at hun blir glad uansett 🙂

  10. @Undertegnede Neida, du ser jo… det er alle oss UNGE damene som velger den hvite. Ingen gamle damer her, nemlig. 😉 Så får vi bare håpe den søte, gamle hos meg også liker det samme.

    @Tornerose Akkurat det samme tenkte jeg, kanskje hun heller vil ha farger? Jeg tror og håper hun blir fornøyd, i hvert fall. 🙂

    @SerendipityCat Haha, du er ikke halvgammel en gang i mine øyne, men den lista flytter seg uansett stadig høyere opp. 😉 Takk for svar, det er godt å se at det er rimelig enighet her!

    @Anne Hahahaha, morsom du! 😀 Jeg tror jammen unge damer også har sånn erfaring. 😉

    @Tante Grønn Takk for stemme! åååh vanskelig. 😀 Jeg liker igrunn alle jeg og, blomster er stort sett kjempefint (bare jeg slipper sånn juleblomst som lukter veldig sterkt, husker ikke navnet… sy.. su… et eller annet? Forferdelig, jeg tåler knapt nok være i samme hus som en.)

Det er stengt for kommentarer.