Du vet det er desember når…

  • …snøen er tilbake i WordPress. *sukk*
  • …det føles ut som får magesår fordi lista over alt som skal ordnes før jul blir lenger og lenger og tida går så altfor fort.
  • …strafferunden setter inn etter den årlige julelunsjen (som stort sett strekker seg over hele dagen).
  • …kredittkortet begynner å gråte når du henter det fram fra lommeboka.

Ja… dere har sikkert mer å føye til? 🙂 Julestresset har offisielt satt inn her, dermed blir det våkenetter og listeskriving, stort inntak av Titralac og undring over hvordan det kan skje at jeg havner i denne situasjonen år etter år.

Ha’kke tid til blogging, jeg må sette i gang med lista mi…

(Dessuten savner jeg en oversikt over alt jeg har gitt bort i gaver til venner og familie før. Det har nå skjedd meg et par ganger at jeg har kjøpt en gave jeg synes er kjempepassende, bare for å finne ut at jeg har kjøpt samme gave før. Til samme person. OMG.)

15 tanker på “Du vet det er desember når…”

  1. …og nå ble jeg litt stresset fordi jeg ikke har begynt å stresse, ikke har noen lister… hva slags lister burde man ha? Hm, og hva er Titralac, spurte mannen og han sa han mente det var noe man hadde på tærne 😉 Men da han fikk det i sammenheng ble det trukket tilbake ha,ha 🙂
    Håper du får skrevet ferdig listene og i tillegg gjort noe med dem – uten varige men 😀

  2. Kjære fine morsomme Løven som alltid får smilet fram. 🙂 Titralac er noe jeg kjøper reseptfritt på apoteket og som inntas når magesyreinnholdet blir så plagsomt at jeg får halsbrann. Det er en livsnødvendighet for meg til tider. 😉 Jeg pleier imidlertid aldri bruke dem på tærne, det har jeg faktisk ikke tenkt på men skal sterkt vurdere å teste det ut. 😀

    Listen skal påbegynnes straks, etter å ha hjulpet Tenåringen med å få ferdig nok en helgelekse. Sukk.

    Fine bildet ditt! 🙂

    Stor klem fra meg

  3. Jeg skriver julegavelistenen i 7nde sansen min. Og så bare passer jeg på å beholde i alle fall fjorårets liste der inne sånn at jeg ikke gir folk det samme to år på rad i alle fall!

    I selvsamme sans skriver jeg ned alt jeg kan finne på å ønske meg gjennom årets løp sånn at jeg kan gi ønskeliste til familie og venner når jul/bursdag nærmer seg. Settes alltid pris på kan jeg røpe. I år er jeg enkel: ønsker meg ting til å kose meg med på nye badet mitt.

    Men nå er jeg en sånn person som starter julegavehandlingen min i august også da… :p

  4. Lister er viktig i julestria! Jeg unngår dette stresset, reiser til varmere strøk om knappe 2 uker.

    Julegavene er forlengst innkjøp og jeg har en bok jeg fører inn alle julegaver. Den er faktisk snart 30 år, så det ligger mye historie i den! I boken har jeg egne sider for alle jeg gir julegaver til, hvem jeg skriver julehilsener til og innkjøp av mat når jeg feirer jul hjemme (ikke ofte de siste årene).

    I dag har jeg invitert en venninne på middag og vi skal bare ose oss 2.søndag i advent.

    Ha en fin 2.søndag i advent Lothiane!

  5. Er kjempemisunnelig på Delirium og Randi.

    Med en gang noen spør meg hva vi ønsker oss, blir jeg helt blank i hodet, – og panisk.
    Er det ikke nok at jeg skal måtte finne på den perfekte gave til alle de jeg vil gi den helt rette gave til, – om jeg ikke skal måtte ønske meg noe selv også – og endatil fippe på noe EkteMannen kanskje burde ønske seg.

    Tenker på gaver tidlig på høsten, – men puffer tankene lynraskt bort, – noterer en skjelden gang en gavidé, – men på en lapp. Gjett om jeg finner igjen slike lapper! Nix.

    Tror jeg ruller en duk og pusser litt sølv, – så får jeg midlertidig god samvittighet – for at jeg i alle fall gjør noe, framfor ingenting som er det jeg aller helst vil (ingenting, – det er å sitte i sofaen med en god bok)

  6. Så godt at noen nyter tåkepreiket mitt, altså fjerne hoder kan lokke frem smil! 🙂
    Ja, hvem vet – Titralac på tærne kan jo skape uante undere 😉
    Spurte forresten om gubben kunne kjøre meg til min kjære kusine hvis hun hadde tid til et besøk – og helst frem og tilbake, men skjønner jeg kan slutte å sutre over neiet jeg fikk, lekser i helgene burde være straffbart!!!!!! Lykke til med straffbare handlinger og lister!

    Og selvfølgelig en gedigen klem tilbake! ♥

  7. Vet du, til tross for mitt etterhvert ganske «kjølige» forhold til jul, så gleder jeg meg MYE over adventsstjerner og lysestaker og sånt noe…resten tar jeg ganske på sparket! Lister blir det ikke noe av her, selv om hukommelsen er på altzheimernivå i perioder. Jula kommer lell!!
    Klem

  8. Ja,…julestresset blir vi vel alle om vi vil eller ikke. I media starter jo kjøret allerede tidlig i november, er jo ikke mulig å slippe unna !
    Har en liten notisbok jeg som jeg noterer ned julegavene for hvert år…..flere ganger har den hindret meg i å kjøpe det samme til alle tantebarna bl. a.
    Lo godt av kommentaren fra Løven over her, om Tritralac !
    Håper du får tid til å kose deg i advent òg !
    Klem

  9. Blir veldig imponert over de superorganiserte folkene lengre oppe i kommentarfeltet! Jeg tenker sjelden på julegaver før adventstiden plutselig kommer, og da tenker jeg at jeg har goood tid. Det stemmer jo aldeles ikke, og det pleier jeg å finne ut sånn rett før julaften. Og på en måte er jo det en god ting, for da blir stressperioden ganske kort 😉

    Tenn et stearinlys og ta deg en sup titralac, Lothis, og prøv å nyte adventsiden også.
    Klem

  10. Relax, honey! 🙂 Det vil helst gå bra! Det er enda noen dager. Lister er fint, men de kan også stresse hvis man ikke er i stand til å følge dem slavisk (tenker på de man har ordnet etter dato når ting skal være utført – ikke at jeg får til det selv engang altså! hehe)

    Takket være deg er jeg straks i havn med julegavene, mangler bare noen ytterst få. Dette går fiiiiint. Pust ut og inn. Så skal jeg komme og forstyrre deg med babbel og forlange kaffe en dag til uka tenker jeg.

  11. Da jeg flytta hjemmefra en gang for *kremt* temmelig lenge siden, kjøpte jeg meg ei rød hardback skrivebok i A5-format og skrev ‘Julebok’ med svart sprittusj på forsida. Der skrev jeg ned alle jeg ga gaver til og hva jeg ga hver enkelt. Og boka har overlevd helt frem til i dag!

    Nå slipper pappa å få villmarks- eller fiskebøker tre år på rad, lillebror får ikke bare dvd’er og niesene får ikke bare klær. For eksempel. I fjor var jeg rådløs på et par-tre personer og hva jeg skulle gi dem; da bladde jeg tilbake og så andre ting jeg har gitt andre folk tidligere. Vips fikk jeg ideer.

    Anbefales. Om ikke akkurat slik, så i alle fall det å ha ei egen bok hvor man skriver julegavelista si. (De mer organiserte jeg kjenner har tilsvarende bok og noterer også hva de får og fra hvem, samt bursdagsgaver gjennom året… Det er ikke helt meg!) Og boka må oppbevares sammen med esker med julesaker slik at den ikke blir borte gjennom året eller lagt på ‘lure’ steder…

  12. ….eller følge min vei… stadig inngå avtale med flere og flere at man ikke kjøper til hverandre. Snart er det bare barna i familien som får. Ikke så organisert og hjertelig som andre forslag, men kan sterkt anbefales! Og nå skjønner jeg hvorfor jeg ikke har begynt å stresse ennå og ikke har så mange lister.. Because I`m worth it! eee, hee eee 😉

  13. Oi, her var det mange flinke folk med lister og bøker og idéer og struktur! Jeg er litt sånn som kjøper og kjøper, så får jeg en haug med gaver på kjøkkengulvet som til slutt må sorteres ut til folk det kan passe til. -Vel, nesten sånn.
    Jeg har nok litt mer oversikt, men i år så skjønte jeg plutselig at jeg har kjøpt til alle som skal få og må stoppe.

    Jeg lurer på om jeg skal starte på en sånn bok, siden det er umulig å huske hva tantebarna får fra år til år (de andre må tåle å få det samme..;)

  14. Ojoj, så mange flotte svar! Jeg ble litt fjern her, på grunn av intens julehandling. Nå har jeg faktisk fått krysset av en del ting på lista, blant annet det viktigste av alt: Handle inn, pakke inn og sende avgårde det som må sendes i posten. I år rakk jeg fristene, og det tror jeg er første gang på … årevis! 😀

    Min store frykt nå er at jeg har glemt noen. Det er en forferdelig følelse når man kommer på rett før jul…

    Jeg leste selvfølgelig alle svarene deres da de kom – og handlet med meg en bok som skal bli min JULEBOK, som Elin og Elisabeth tipset om over her. Tusen takk for godt forslag!!! 😀

    Jeg er en blanding av organisert og… litt mer sånn som Røverdatter skriver om. Jeg har lister og bestemmer mye på forhånd, men handler alltid inn en del ting jeg ikke helt vet hvem som skal få også. Så sitter jeg her og forsøker koble tilgjengelige presanger med noen som ikke har fått tildelt noe ennå. Ender gjerne med at jeg sitter igjen med noen gaver, men det gjør ikke noe – er jo greit å ha ting på lager til kommende bursdager og andre anledninger.

    (Noen som trenger Lego til 6-8-åringer, forsjempel..?) 😉

    Noen hulter til bulter-kommentarer:

    @Løven Du, det hadde vært kjempekoselig med besøk av deg! Kan’ke du mase litt på gubben igjen? 😉 Men ikke imorra, for da skal Tenåringen og jeg skrive ferdig intervju og det kommer nok til å ta hele kvelden. (Trøster meg med at snart er det juleferie. Jeg er møkklei av å gå ungdomsskolen om igjen! ;))

    @Trips Hu hei, har jeg hjulpet til med at du skal bli ferdig med gaver? Jøss, nå vet jeg ikke hva jeg har gjort, men så flott da! 😀

Det er stengt for kommentarer.