Kvakksalvere

– Tenk om media kunne slutte å slå opp krigsoverskrifter hvis tre personer påstår de er kurert av en eller annen snodig kur/metode. Det er lov å stille kritiske spørsmål.

– Tenk om helsevesenet kunne bli bedre på å møte pasienter som ikke lar seg kurere med en 5-minutters overfladisk samtale og en resept på lykkepiller.

– Tenk om alternative behandlere av kvakksalvertypen hadde vært utstyrt med omtanke og samvittighet i stedet for overutviklet grådighet.

Det hadde vært ganske fint…

Norge har et kvakksalverproblem.

Flere pårørende forteller til TV 2 at kreftsyke i deres familier ble rådet til å avslutte behandling fordi de heller kunne tenke seg friske. Dersom slik rådgivning får preg av behandling, er det klart ulovlig.

Behandlere som gir slike råd burde bli tiltalt for overlagt mord… 😦

Om du ikke har lest det alt, les Arachnes poster fra den gang mannen hennes lå for døden og de ble nedringt av «behandlere» som påsto de kunne kurere ham. Her er en post til med noen avsløringer. Det er nesten ufattelig hva enkelte kan få seg til å gjøre. Takk til Arachne og andre som står fram og setter ord på dette problemet. Jeg skulle gjerne sett at man fikk strengere lovgivning, kanskje også en lov som sa at behandlere som påstår de kan fikse sykdommen din, men ikke greier det, må betale deg tilbake alle de tusenlappene du har brukt på behandlingen. Det kunne ført til ganske stor prosentvis økning på min bankkonto, i hvert fall.

5 tanker på “Kvakksalvere”

  1. Hehehehe…jeg var hos en kvantemedisiner en gang. Han er også lege og lovte meg at jeg skulle bli frisk innen 10 behandlinger.

    Om jeg ikke ble frisk innen ti behandlinger skulle jeg få komme gratis så lenge jeg ville.

    Vel er jeg surrette i hodet, men var såpass nærværende at jeg spurte ham om hva jeg skulle med 100 ekstra behandlinger som ikke virket om de 10 første ikke gjorde meg frisk?

    Og om han var så sikker på dette, kunne jeg jo betale etterskuddsvis, eventuelt ha en avtale om at jeg fikk tilbakebetalt mine uttlegg til nytteløs behandling.

    Han gikk ikke med på den, gitt. Merkelig.

    (Så skal det sies at mange sier de har hatt god hjelp av kvantemedisin – ikke vet jeg om det hadde funket på meg).

Det er stengt for kommentarer.