Fargerikt?

For en lang tid siden fikk jeg en utfordring fra Litt om alt, og den hadde jeg helt glemt i alt ME-styret som har vært i det siste. Da er det jammen på tide jeg tar tak i den nå.

Hun fikk selv oppgaven å vise bilder og fortelle om sju gule ting hun har som hun setter stor pris på. Hun løste oppgaven på en god måte, og sendte så utfordringen videre til blant annet meg, med en liten vri. Denne gangen skulle vi bruke fargen svart. Er forresten svart en farge? Vi sier det! 🙂 Jeg skal gjøre så godt jeg kan, det er i hvert fall oppnåelig når jeg kan ta fram svarte ting jeg har. Det er nok mer svart her enn gult, for å si det sånn.

Okay, here goes:

Svart kopp1. Den svarte koppen min liker jeg veldig godt. Den er god å holde i, den er god å drikke av. Sånne kopper skulle man hatt mange av, men jeg har kun denne ene. De andre koppene er ikke i nærheten så gode og det er litt dumt. Men i hvert fall, den er svart og passer godt til å drikke god kaffe av.

Svarte stekepanner2. Vi kan jo fortsette på kjøkkenet. Den store stekepanna bakerst er min favoritt. Den er dyp og rommer mye. Den lille foran er også god, akkurat passe til å lage enmannsomelett, eller steke to speilegg i. Begge er slitte og burde vært byttet ut, men da vil jeg ha noen som er minst like gode. Jeg får visst lete litt.

Svart kjole3. Denne svarte kjolen kjøpte jeg for bare noen uker siden. Jeg har lagt opp ermene litt og sydd i noe greier bak fordi den var litt vid. Jeg har savnet å ha en svart kjole, i det hele tatt er passende kjoler ikke noe jeg vanligvis finner, så denne er jeg fornøyd med.

Svart zen-hage4. Dette er fra soverommet mitt, der jeg har laget en slags fredelig plett som jeg er veldig glad i. Zen-hagen fikk jeg av el Vera til jul for et par år siden. Den er ikke helt svart, men litt av den er, så det får telle. Innimellom raker jeg og steller litt i hagen. 🙂 Jeg har plassert noen fine steiner samt en liten Finn Hald-figur oppi. De mørkerøde Holmegaard-hjertene bak fikk jeg forresten også av el Vera. Er veldig glad i alt sammen! 🙂

Svart mobiltlf5. Nå var jeg jo heldig, mobiltelefonen min er svart. 🙂 Den er jeg avhengig av, i hvert fall er den et veldig greit hjelpemiddel. Den er sliten og velbrukt, har begynt å krangle litt, men jeg håper den holder noen måneder til.

Svart smulestøvsuger6. Enda en gave fra el Vera, gitt! Snille damen. 🙂 Smulestøvsuger er kjekt å ha, spesielt når man har undulat. Derfor ligger den alltid på lading rett ved buret.

Svart oppbevaringspose til tenor-klubbene mine7. Egentlig er det innholdet jeg setter mest pris på, men de er jo hvite. Synd. Posen er imidlertid veldig kjekk å ha, det er oppbevaringsposen til tenor-klubbene mine. Posen er laget i et plastlignende stoff og er ganske stilig i tillegg til at den er nyttig.

Sånn, mest nyttegjenstander altså – men også litt pynt og stæsj. Det er igrunn sånn jeg liker det.

Om  noen har lyst å ta for seg oppgaven må de gjerne gjøre det – men jeg skal ikke si hvilken farge dere skal bruke. Velg farge selv og ta bilde av 7 ting i den fargen som du setter pris på. 🙂

23 kommentarer om “Fargerikt?”

  1. Så artig at du tok oppgaven, og en herlig måte å løse den på også 🙂
    (Må legge til at jeg kaller meg «Litt om alt» *ler*)
    Ha en herlig helg
    Klem

  2. Haha, sorry altså, her går det litt rundt for tida. Men nå har jeg rett opp navnet ditt. 😉

    Bra du er fornøyd med løsningen, selv om den kom sent. 😀
    Ønsker deg og en flott helg!
    Klem

  3. Wow! Den kjolen var…. ja rett og slett utrolig fin! Den fikk jeg lyst på 🙂 Forresten fikk jeg lyst på en el Vera og, makan til gavmild og snill dame! En el Vera til jul takk! 😀 😀

  4. el Vera: Så hyggelig at du ble glad! 🙂 Ønsker, hmm… ikke sånn på stående fot… Du da? 🙂

    Kanskje vi burde blogge ønskelistene våre snart.. så nettjulenissen kan se. 😉

    Løven: Haha, jeg tror det blir protester om jeg forsøker pakke inn el Vera og gi henne bort som julegave, men hun er veldig snill – det er jeg helt enig i! 😀

    Tornerose: Kjolen kjøpte jeg på Ellos. 🙂

  5. Hæ!? Kan du se at jeg har fått nytt bilde?? Jeg ser bare den gamle jeg??
    Men mener å huske det var sånn forrige gang og, at det tok mange dager før det skiftet…..

  6. Ja jeg ser noe som ser ut som mye sjø med en liten øy eller noe i midten. Er så lite at det ikke er sikkert jeg oppfatter riktig da. 🙂

    Stemmer det, var mye tull sist gang også.. lurer på hvorfor, sånt er irriterende. Men forsøk å trykke F5-knappen din og se om det skjer noe da. Kan være at maskinen din er stilt inn sånn at den ikke henter inn all info på nytt hver gang, men legger en del «i minnet» (cache).

  7. Ikke? Snufs… nei, da vet jeg ikke. Får gi det litt tid og se om det skjer noe, kanskje? Evt gå til gravatar.com igjen og slette det gamle bildet derfra?

  8. Det meste ordner seg med tiden. Sånn er det til og med med bilen min. En lampe som lyser, en rar lyd… Hvis jeg bare ignorerer det og later som ingenting – vips! Så er den grei igjen bare den får litt tid 😉

    Takk, kunne brukt litt lenger tid med å finne et passende bilde, men kjente at dette som kun er ro og fred passet meg godt nå 🙂

Det er stengt for kommentarer.