Midnattsgåte

Egentlig hadde jeg planer om å blogge litt om feminisme i dag, men ettersom dagen har vært en utpreget hviledag med to runder soving, ble det med tanken. Jeg vil heller anbefale Virrvarrs post og be den som vil om å følge linker videre. Mye interessant der.

Før jeg legger meg for natten, legger jeg ut siste fotogåte fra helgens fotoseanse med «ting fra heimen», og jeg spør som vanlig; hva er dette? – Og i tråd med Virrvarrs post, kåres vinneren til Fotogåtedronning, uansett kjønn. 😉

fotogåter 006

Kommentarmoderasjon står som vanlig på. Jeg lar dere få litt tid, i hvert fall ut morgendagen, tenker jeg.  Lykke til! 😀

Løsning:

fotogåter 006svar

Denne var visst vrien, men med litt hint kom dere fram til svaret til slutt. Imzadi var først ute med riktig svar, gratulerer så mye! Hun krones hermed til oppgavens Fotogåtedronning. Tada! 😀 Løven var like etter, men ikke kjapp nok denne gangen. Håper hun likevel får en nydelig høstferie, der hun kan lade seg skikkelig opp til nye fotoutfordringer. 😉

God helg og god høstferie! 🙂

35 tanker på “Midnattsgåte”

  1. Termos, termokopp, noe tupperware greier, plastikkkopp, blomsterpotte… åååå, jeg vil bli dronning og låne tiaraen din!! … vase, bolle, matboks, tannglass, dobørsteholder, askebeger….??

  2. Så mange, fine svar. 🙂 Men nei, dette er ikke en nøttehakker (Imzadi: hæ? Den har jeg visst glemt! lol), ei heller en termos, kopp, blomsterpotte, dobørste eller 17. mai-ropert. Ikke badeand heller.

    Så altså… ingen har svart noe som ligner en gang, så da lurer jeg på… skal jeg avsløre, eller vil dere gjette mer?

  3. Hmm, kan jo gi et hint.. men hva..?

    Tingen er i hvert fall å få kjøpt på Ica’n her jeg bor. Ellers finnes det mer spesialiserte forhandlere som selger slike ting.

  4. eller sånn man stikker hull i eggene med, eller sånn matklokke (sånn man stiller inn koketiden på)

  5. Snufs, snufs! 😦 Men, nå skal vi ikke være dårlige tapere her! Gratulerer så mye Imzadi, nå kan du trygt bære tiara du og!
    God helg og høstferie til deg og Lothiane! *klem*

  6. Du er nå i hvert fall den aller mest trofaste fotogåtebesvareren, Løven! Derfor tenker jeg at jeg ikke kommer til å legge ut ny gåte før du er hjemme igjen. 😉

    *klem*

  7. Hahahahahahahahaha! Ja, den tittelen kan ingen ta fra meg 🙂 Prøv meg på barnesanger, en gang kan du legge ut en setning i en barnesang, begynnelsen, eller midt i. Så var det dette med å lage egen blogg og ikke sjefe over oppgaver her da 😉 Ivrigheten lenge leve! 😉

    *klem*

  8. 😀 vi får se hva det blir til, men en grunn til at jeg valgte nettopp fotogåter, er fordi det ikke er så lett å google etter svaret. Spør man etter noe som inneholder tekst så vil en del bare søke på f.eks. utdraget fra en tekst og finne fram til svaret ganske lett. Da er det ikke noe moro.

    Men okay da, vi kan jo prøve en her og nå:

    «Melk og brød fra krus og fat er så gode venner.»

    🙂

  9. Hm, det hadde jeg ikke tenkt på…er en smule gammeldags skjønner jeg 😉

    Hæ!? Er dette en god gammeldags barnesang? Altså at setningen er sammenhengende… høres litt ut som reklame for melk, den med skolemelken og at melk og brød utfyller hverandre…

    Søren klype!! Jeg er jo kjent for barnesanghukommelse 😉

Det er stengt for kommentarer.