Endelig – etter utallige oppfordringer

(i hvert fall én), presenterer jeg endelig en ny fotogåte for dere. Det er lenge siden sist.

Jeg spør som alltid; hva er dette:

16sept09

Ettersom alle kommentarer må godkjennes før de kommer på nett, vil jeg vente en stund før jeg legger ut svarene fra dere. På den måten kan flere få være med på leken. Lykke til!

Edit: Her er hele bildet. Takk for deltakelsen til alle som svarte. Enkelte var veldig ivrige og bloggeier er veldig fornøyd med oppslutningen. 🙂

16sept-svar

Riktig svar er grønnsaker og kikerter (Garbanzo beans) i en saus av krønsja tomater. (Grønnsaker: Rosenkål, spinat, brokkoli.)

Det ser muligens ikke spesielt godt ut, men det er en innmari grei måte å få i seg dagsdosen med grønnsaker på. 😉

45 kommentarer om “Endelig – etter utallige oppfordringer”

  1. Je!! Se der du! Det var kjapt levert 😀

    Et utsnitt fra søpleposen er det første jeg tenkte 😉
    Granateple…. hm, men de hvite klumpene… det må være eplebiter… litt jordbær er det og ser det ut til…. hm, er det en slags kompott?? Eller rester av dette som er slengt i søpla? he,he 🙂

  2. Forresten, jeg slenger til banan og 🙂 Og da trekker fra eple…. hvis jeg kan helgardere sier jeg begge deler 😉

  3. Det har kommet inn mange forslag så langt, noen nærmere enn andre, for å si det sånn. 🙂 Det er bare å fortsette, jeg lar den ligge ubesvart en stund til.

  4. Hihi, morsomme forslag! Jeg har fått inn noe sånt som 13-14 forslag nå, noen av dere er ganske ivrige. *ser på Løven* 😉

    Skal vi gi folk litt mer tid til å våkne..?

  5. Ha,ha,ha 😀 Jepp, dette trigger meg noe sinnsykt! Ok da, men hvem sover lenge når de vet det er foto-gåte på gang hos Lothie!!? 😉

    Men ok, jeg kunne jo faktisk turt å forlate pc`en og i hvert fall pusset tenner 😉

  6. …. slenger med; Is med gugge på. Gugge = blanding av frukt og bær, eller bare frukt, eller bare bær… puh! gir meg!!…. eller forresten, driver du med egen kompostering?? 😉

  7. så flink du har vært! 😉 Håper du ikke stresset så mye at du glemte noe… 😀

    Her går det treeegt i dag (og), har ikke gjort stort annet enn å spise frokost.

  8. Takk for svar, alle sammen!

    Skal bare smelle ihop en ny post med hele bildet. Blir igrunn litt vanskelig å kåre en vinner her, men det er flere som er veldig nære. 🙂

  9. God lunsj! Tro det eller ei, jeg ble så fristet at nå står det en herme-gryte å venter på ovnen 🙂 Vel hadde bare løk, gulrøtter og krønsja tomater, men med litt salt, hvitløk, pepper og basilikum… njam, njam 😀

  10. Åhhh, du hadde mye mer godt å putte oppi enn meg. 😀 Kjempebra, jeg må huske å kjøpe inn løk. Hvitløk hadde jeg da, heldigvis. Varmet opp rester i dag – med matfløte og litt mer salt, smakte det igrunn enda bedre.

  11. Å, syns du det! Nei, jeg tenkte at spinat og brokkoli var toppers! Nå ble det en boks tunfisk tømt over… så nå setter jeg meg ut i solen i håp om at både sola og grønnsakene skal gi meg litt mere energi! 😀

  12. Det fine med dette er at man igrunn kan ha opp i det man ønsker. Av og til bruker jeg røkte kjøttpølser, noen ganger litt revet ost, noen ganger bytter jeg ut kikertene med andre typer bønner/linser.

  13. Fader! Satt akkurat å tenkte på det!!! Jeg synes nemlig det er litt lenge siden jeg gjorde det og har tenkt på det… men når jeg ikke har hørt noe har jeg hatt en unnskyldning ha,ha,ha,ha,ha!! 😀 Hm, vel får se om ikke grønnsaksenergien skal brukes på det….. etterpå…. snart… 🙂

  14. Haha, vel – ikke noe stress. Du må jo ikke gjøre det nøyaktig samme dag som meg. 😉 En dag eller to… tror ikke det spiller noen rolle. 😀

  15. Jeg kjempet mellom sol og slit! Hodet jobbet på spreng for å finne unnskyldninger. Men Lotianes iherdige innsats pustet meg i nakken. Jeg bet tennene sammen og kjempet meg opp den lange trappen. Og der! Der så jeg det skitne og stinkende sengetøyet. Det skrek mot meg og jeg jobbet med å holde motet oppe. Men så, kreftene tok tak i meg og jeg kastet meg over sengen. Jeg dro og slet i dynene.. og der! Der var jobben påbegynt! Jeg hadde ingen utvei, jeg kunne jo ikke la de nakne dynene bare ligge der! Jeg kjempet meg videre innover mot skapet og rev opp døra. Der fant jeg yndlingssengetøyet mitt! Motet kom tilbake og jeg gikk tilbake til de nakne, kalde dynene som skrek etter påkledning. Kampen var hard! Kampen om at dynene ikke skulle snu seg i påkledningen. Jeg visste at hvis dette skulle skje, kom jeg til å bli mektig forbannet… og til slutt kanskje miste motet. Jeg holdt hodet kaldt under jobben, og gleden var stor da jeg til slutt kunne betrakte mitt verk! Jeg tuslet glad og stolt ned mot vaskemaskinen som jeg til stor glede fant tom. Jeg kastet skittentøyet med alle bakteriene inn og fikk slengt igjen døra. Lykken var stor da jeg kunne helle på såpe og skyllemiddel og atter gå ut til den brennende sola. «Hurra» sa jeg til meg selv og gikk inn for å finne motivasjonens dronning og dele opplevelsen med henne….. hm, og resten av verden… eee, hee eee 😉

  16. Åh så flink du er! 😀
    Gratulerer og klapp på skulderen!

    Jeg har ordna min seng og påbegynt Tenåringens. Ingen vei tilbake, altså… og første runde sengetøy er alt ferdigvasket. Puh. Skal bli godt å bli helt ferdig.

    Nyt solen og slapp av resten av dagen! 😀

  17. Takk! Ungenes ble tatt forrige uke så kan slappe av en stund framover nå… i hverft fall med dette 😀

    Flinke deg og! Over til middag og lekser 😉

  18. Britt Åse: Jeg tror jeg må huske på å tipse deg neste gang jeg legger ut noe! 😉 Hyggelig du liker, jeg skal se om jeg kan finne på en ny oppgave riktig snart. 😀

  19. Hahahaha så spennende spill! Men det ser jo kjempeflott ut! Så fint å se at du spiser nok grønnsaker hver dag! Legen din blir svært fornøyd! haha.

  20. Trygve von H. Haha, jeg vet ikke hvor fornøyd legen min blir, men jeg prøver i hvert fall stadig å få i meg dagsdosen med grønnsaker. Puh, det er et slit, men det gjør godt. 🙂

Det er stengt for kommentarer.