I’m not dead yet

Et lite livstegn. Ikke at det er så mye å si, det meste egner seg best i lukkede fora. Formen er heller laber, så jeg har brukt helgen så langt på hvile, et par telefonsamtaler, soving, litt skippertak i heimen og ikke stort annet. I går så jeg partilederdebatten, men det burde jeg visst ikke gjort. Krangling og gneldring; «Nå er det jeg som snakker!» og lignende… nei, det er’kke noe for meg. Den eneste valgsendingen jeg har likt var den Tellus tv hadde, der brukte de god tid, folk fikk snakke ut og partilederne ble til og med bedt om å si noe pent om hverandre! Herlig! 😀 Det beste med debatten i går kveld, var igrunn å følge med på Twitter-kommentarer samtidig.

Forrige uke rydda Tenåringen og jeg i filmene våre, så i kveld har vi sett på en av de gamle vhs-filmene jeg har i samlingen. Noen som husker Made in America fra 1993? Egentlig ikke stor kunst, men det var absolutt artig å se den igjen. Whoopi Goldberg, Ted Danson – og en ganske ung Will Smith, er morsomme folk, synes jeg.

Resten av helga skal benyttes til lekselesing med Tenåringen, mer hvile, samt familietreff. Koselig. 🙂

Siden jeg ikke har så mye å si selv, vil jeg heller komme med noen anbefalinger.

  • SerendipitCat svarer på spørsmålet; «Hva gjør du egentlig om dagen?»
  • Etter noe sånt passer det godt å puste ut til Britt Åses koselige blogg; Hagen på Hytta. Se for eksempel «Sommerfuglmagnet«, en sånn ønsker jeg meg til sommeren. (Tviler egentlig på at vi får noen sommerfugler opp hit i høyden, men man kan jo håpe.)
  • I disse valgtider synes jeg «Det elendighetsforklarte folket» av Iskwew er god lesing! Egentlig har vi det innmari godt i dette landet. Det kan være greit å få en påminnelse om innimellom, i hvert fall synes jeg det selv.
  • Litt mer feelgood, kanskje? Stjernesøkeren er en utrolig hyggelig blogger, som jeg egentlig besøker altfor sjelden. Jeg ser hun går med bryllupsplaner, det er visst en del som gjør det for tiden i Bloggeland. Hyggelig! I bloggen hennes, Stjernesøkerens bloggsmutthull, finner du en passe blanding katteblogging, gode øyeblikk og glimt fra livet som bibliotekar.
  • Delirium er tilbake i bloggen sin, og det er skikkelig fint! Jeg ble litt lei meg da hun tidligere skrev at hun ga opp bloggingen, men heldigvis fant hun veien tilbake etter en liten pause. Her finner du oppskrifter (for eksempel på japansk mat!), neglelakk, artige linker og ellers det hun føler for å skrive om. Det er vel verdt å besøke «Frem fra skyggene«!
  • Da tenker jeg det kan passe med litt humoristisk feministblogging, der Mihoe er ei dame med ordene i sin makt. Tidligere lo jeg godt av hennes serie «Datehælvete«, som virkelig bør kikkes på om du ikke har fått det med deg før. Ellers anbefales for eksempel «Den feministiske truseindeksen«, en strålende kommentar til «Glitterfitter».
  • Tida har vel igrunn kommet for å finne senga nå, og da passer det godt å avslutte med et besøk hos Corvus Corax. Blant de nydelige bildene hennes finner jeg roen igjen – og et håp om å sove godt til natten.

God natt, bloggevenner! 🙂 Må dagen i morgen bli god…

August-september 2009 007

2 kommentarer om “I’m not dead yet”

  1. Kjekt å se deg igjen… Jeg valgte annen TV-kanal i går kveld, begynner å bli lei av den politiske kranglingen. Som du sier, vi har hørt nok av «nå er det jeg som snakker…» Men jeg skal selvfølgelig stemme i morgen! Gamle filmer? Skulle nok tatt en opprydding jeg også. Senere, senere…

    Søndagsklem fra meg

Det er stengt for kommentarer.