Utfordring

Jeg har blitt utfordret av både den ene og den andre, men det er visst ikke så lett å gjøre noe med det. Nedenfor her skal jeg skrive 10 ting jeg liker ved meg sjøl. Denne posten har jeg skullet skrive så lenge nå, at jeg tenkte som så: Hvis jeg bare starter på posten nå så må jeg vel for søren greie å fullføre den … for eksempel imorra!?

Let’s see…

(to be continued)

*** Og «bare» to dager senere fortsetter jeg… ***

Her er utfordringen, samt noe jeg har kopiert fra Curly, som jeg tror var den første til å utfordre meg med dette meme’et:

Utfordringen går ut på å liste opp 10 ting jeg liker ved meg selv.

Før du leser videre, ønsker jeg at du skal lese igjennom Anti-Janteloven av Erling Førland, og tenke over om det er noen du ønsker å sende utfordringen videre til:

– Du er enestående
– Du er mer verdt enn noen kan måle
– Du kan noe som er spesielt for deg
– Du har noe å gi andre
– Du har gjort noe du kan være stolt av
– Du har store ubrukte ressurser
– Du kan godta andre
– Du har evner til å forstå og lære av andre
– Det er noen som er glad i deg

1o ting jeg liker ved meg selv:

    1. At jeg har blitt mye snillere med meg selv de siste åra.
    2. At jeg evner å utsette ting som ikke haster.
    3. At jeg stort sett greier å finne noe positivt, selv når det ser mørkt ut.
    4. At jeg uttrykker meg bra skriftlig.
    5. At jeg har lagt om kostholdet og spiser sunt i hverdagen, men også vet å ta noen utskeielser innimellom.
    6. At jeg er tilstede for ungen min og forteller ham at han er den mest verdifulle for meg – uansett om han presterer noe eller ei. Det mener jeg er det viktigste man kan gi ungene sine.
    7. Øynene mine.
    8. Humøret mitt – og at jeg nesten aldri kjeder meg.
    9. Blodtrykket mitt. (Hah, jeg begynner å komme i den alderen der det faktisk er viktig.)
    10. Vennene mine. (Jeg tenker ubeskjedent at siden de er så innmari bra, så må det si noe fint om meg, siden de nå engang gidder å henge med meg.)

    Ferdig! 😀

    Okay, så gjelder det å sende stafettpinnen videre. Nå har denne gått på rundgang så mange steder i bloggeland, at jeg ikke helt vet hvem som ikke har fått den. Føler du deg kallet/utfordret? I så fall synes jeg du skal benytte sjansen nå! Har du ikke blogg må du gjerne benytte kommentarfeltet her.

    14 tanker på “Utfordring”

    1. Rutt: Takk for heiingen! 😀 Nå har jeg klart det, det tok jo nesten ikke noe tid. 😉

      Grøftekanten: Hehe, når jeg har klart det skulle det ikke forundre meg om du også greide det. 😉

    2. God den lista til han Førland. Janteloven er vel litt i det meste laget på bygda fremfor sånn som Oslo. Veldig dumt fordi den er veldig hemmende for utvikling osv. Selvfølgelig skal alt være med en viss form for moderasjon. Hehe..

      Listen din var jo også noe og ta med seg videre. Mange fine punkter der. Gode leveregler og egenskaper.

      Toppers. 🙂

    3. Irini: Åh, takk, så koselig sagt! *klemme* 😀

      Selsius: Jeg tror nok janteloven kanskje kommer mest fram hos «bygdedyret», men den er dessverre utbredt over alt – også utenfor Norges grenser. Da er det greit å motarbeide den litt, for det må søren meg være lov å si noe positivt om seg selv også innimellom (uten at det skal bli helt kvalmene, hehe). 😉

    4. Selv om jeg ikke kjenner deg så godt – enda – så samstemmer jeg i alle punktene dine! Og du – du har varme og strålende øyne!

    5. Hmmm. Jeg tror jeg står over utforringen på min egen blogg, men slike øvelser er ikke dumme. Uansett hvordan man flakser gjennom livet kan det være godt å minne seg selv på at man har vinger.

    6. Geir: Så vakkert sagt! Den setningen må jeg jeg bruke en gang he,he 😀

      Godt du fikk fullført utfordringen, du er alt det du skriver og mye mer 😀

    7. Hmmm. Du sier noe der. Løvenerinne. Tror jeg copyrighter den med en gang og legger den inn på siden min :-P. Men du kan bruke den gratis så lenge du vil

    8. Ha,ha å nei du! Lagt ut på blogg, er lagt ut på blogg 😀
      Takk for gratis bruk, jeg skal hendvende til Geir hvis jeg får skryt av min poetiske veltalenhet 🙂

    9. Curly: Takk skal du ha! Og i like måte. 🙂

      Geir: Nei, det er slett ingen dum ting å utsette seg selv for, men var et slit å komme i gang. Lykke til! Enig med Løven, forresten, veldig fint sagt. 🙂

      Løven: Takk! Og «hehe» til din og Geirs samtale her. Når han har lagt det ut så er det lagt ut, er for seint å snakke om copyright da. 😉

    Det er stengt for kommentarer.