Før kunne jeg drikke kaffe på kvelden

Det kan jeg i og for seg fortsatt, det er jo ingen som stopper meg. Men spesielt lurt er det ikke, i hvert fall ikke hvis jeg har lyst å komme meg i seng før 2 om natta. Det kan jeg visst glemme i natt. Det sies at den som sover synder ei, men slikt blir det lite bloggposter av, så dermed er det vel et slags lykketreff at jeg valgte å drikke kaffe altfor sent på kvelden og dermed sitter her, hyper og storøyd, og taster i vei uten å egentlig ha noe særlig å si.

Ettersom jeg nettopp leste denne posten og lo stort av den, kan jeg jo anbefale den videre til deg som leser.

Dessuten kan jeg slenge med en liten regneoppgave, som jeg ganske sikkert ikke hadde klart å løse selv. Leserne mine er selvsagt de glupeste av de glupe, dermed klarer dere denne lett som en plett.

På min kjære iPod Touch har jeg lastet ned en applikasjon med ulike kabaler. Disse brukes flittig, enten når jeg røyker, når jeg ser film, når jeg kjeder meg – og som tidtrøyte når jeg ikke får sove. Kabal er dessuten en ypperlig måte å få tankene vekk fra dumme ting jeg ikke burde bry hodet mitt med.

En av mine favorittkabaler er «Pyramid». Ifølge statistikken har jeg vunnet 106 spill, det er 16,5 % av gangene. Oppgaven er altså: Hvor mange ganger har jeg spilt Pyramid, og hvor mange ganger har jeg tapt?

pyramid

7 thoughts on “Før kunne jeg drikke kaffe på kvelden”

  1. Du har spilt 642 ganger og dermed tapt 536 ganger.

    De kabalene er ikke lette, men de funker bra som tidtrøyte om man ikke får sove 🙂

  2. Titta: Nææ, så søt sjiraff! 😀 Morsomt prosjekt, kanskje jeg slenger meg med (en gang), det er jo ennå over 500 dager igjen, ser jeg. 🙂

    Iskwew: Wow, du regnet det ut, du! 😀 Kanskje du kan lære meg hvordan, en gang? Hehe, matte og jeg har aldri vært særlig gode venner. Det er veldig fin tidtrøyte, jeg tror jeg har blitt litt avhengig av kabal. 😕

  3. jeg lærer heller aldri.. 2 doble mocca etter kl 18 er ikke så veldig lurt en søndagskveld, hvor jeg resten av helga har snudd døgnet:(( nok en gang er det «sleepless», og i morra er det jobb.. aaaahhh… Kos deg med kabalen lothi! Er glad Iskwew regnet det ut, for jeg hadde ALdri fått det til;)

  4. I dag drakk jeg kaffe til kvelds, og nå er klokken nesten to. Noen ting er så allmenngyldige sannheter at de blir så rent for lette å ignorere 🙂

  5. Jeg skal faktisk være her i hele tre år 🙂 Men tenk, det er jo aldri for seint (fnis, jeg tror kanskje det er, jeg følte meg allerede for gammel etter to fulle dager med reising)

  6. Ann: Åssen gikk det med jobben? Ikke helt greit etter ferie og mange snudde døgn, å plutselig skulle jobbe igjen. :-S Føler med deg!

    Aida med to prikker over i’en: Kanskje vi kan kalle det en klisje, dette med å ikke drikke kaffe på kvelden? Men samtidig er det jo tydeligvis sant, selv om jeg tidligere fint kunne drikke kaffe når som helst og likevel sove. Nuvel, de tider er over.

    Heldige du som skal være der i tre år! Kos deg og nyt tiden! 🙂

Det er stengt for kommentarer.