Fuglekvitter til Billy Jean

Dette er jo en kjekk måte å bruke Twitter på, eller hva? Vedkommende skal ha all honnør for energien som er lagt i dette arbeidet, dette må ha tatt tid.

mjBilly Jean var en av sangene på den plata med MJ jeg hørte mest på; Thriller. Den gangen var engelskkunnskapene nokså mangelfulle, og jeg sang med det beste jeg klarte på tulleengelsk. Da er det ganske artig å lese teksten nå, det er liksom ikke helt sånn jeg har oppfatta den tidligere.

Det har blitt litt mimring over en av mine tidligere favoritter, nå som mannen er død. Jeg har igrunn ikke hørt på ham siden den gangen, det lille jeg har fått med meg via radio falt ikke i smak. Men da jeg var meget ung tenåring (og knapt nok det), hang det plakater av Michael over hele rommet mitt. Den største viste helten min i nesten fullformat og hang beleilig på døra mi så jeg kunne kysse på den når jeg ville. Jeg både ler og rødmer når jeg tenker på det, men jeg var visst ikke alene om å være betatt. Ei klassevenninne som kom på besøk, viste seg fra sin minst respektfulle side: Hun kastet seg over den ene plakaten etter den andre og kysset min Michael om og om igjen. Hun ble neppe invitert med hjem igjen etterpå.

Heldigvis kom jeg snart på bedre tanker og rettet min oppmerksomhet mot en annen artist, som jeg fint kan vedkjenne meg den dag i dag.

4 tanker om “Fuglekvitter til Billy Jean”

  1. Wow! Bra innsats :-)

    Det har blitt en del overraskelser etterhvert ift tekstene på Thriller her også. Rart med det man engang trodde var rett. Det henger lenge i. Det er liksom sånn det skal være, så pussige tekstene enn er.

  2. Enig, Glama! Selv om jeg skjønner at det var helt feil det jeg «hørte» den gangen så er det liksom helt merkelig å skulle få en ny tekst til sangene… uansett hvor riktig den er. :)

  3. hihi…Kreativt! :) Og bra bytte du gjorde, selv om du godt kunne likt begge! Eller iallefall begges musikk! :D
    Rart med de tekstene, ikke alltid de er så logiske for hvermansen. Men den som har skrevet den vet jo grunnen til at den er slik eller sånn. (Møe «gammeldagse» utrykk det blei her da!)
    Går det bedre med Trommearmene? KleM

  4. bell4trix: Joda, jeg kan høre på begge – det har du rett i. :) Det gamle av MJ er fint, men jeg har ikke falt så veldig for det nyere han ga ut. Bad osv. Fengende er det jo, men ikke sånt jeg orker høre på (men jeg orker jo ikke høre på stort, så det sier jo ikke så mye, haha!).

    Morsomt å se du bruker «møe», det er sørlandsk, er det ikke? En venn av meg tok et bilde av en grafitti et sted i Oslo, på den sto det «Nei til EU, ja til møe!» Den er litt søt. :)

    Trommearmer er mye bedre, heldigvis, men de er ikke helt som før de heller. Hva skjer egentlig? Jeg forstår ikke helt, det er så veldig tilbakegang for tida. Dette var jo ikke meningen…
    Klem til deg og!

Det er stengt for kommentarer.