Jeg streiker

Altså, hva er det med meg..? Eller hva er det med menn?

Enten treffer jeg på han som vil kontrollere meg og alt jeg gjør, og kritiserer hver minste ting – eller jeg møter på han som synes jeg er plagsomt kontrollerende og sjalu dersom jeg ymter frampå at det hadde vært hyggelig å bli invitert med på hans greier innimellom, hvorpå han dropper meg kjappere enn du kan si «redd-for-forpliktelser».

Heldigvis har jeg en stor bekjentskapskrets, og ei derfra kunne fortelle meg at spesielt sistnevnte eksempel er mye vanligere enn jeg trodde. En rekke sterke, flotte kvinner hun kjenner, opplever å møte menn som gjerne treffer dem en gang imellom for litt felles hygge, men noe skikkelig forhold å snakke om – se det blir for tøft, gitt. Hun mener dette er noe som ligger i tiden, at det ikke handler om at jeg mangler noe i topplokket. Vel, greit å vite.

Men ettersom dette er så vanlig, tenker jeg at det egentlig ikke er noen vits. Derfor altså; streik.

Jeg skal bli prippen og sur bitter-feminist. Fra nå av gidder jeg ikke omgås andre menn enn homser og familiemedlemmer. Det skal bli et herlig aseksuelt liv! Dersom det dukker opp noen som viser interesse, kan jeg sikkert bli med på date – men ikke uten anstand som ei venninne, eller mora mi. (Slapp av mamma, det blir neppe store jobben…)

Jeg trenger vel ikke si at det ikke blir noe første kvelden?! Ikke andre heller… Jeg satser på en langvarig streik og er ikke spesielt åpen for mekling.

15 tanker på “Jeg streiker”

  1. BRA! Jeg har også vært ute for et par av de ‘ingen forpliktelser’-typene. Er sammen med en som har tendenser på feltet selv, men jeg har banket litt vett inn i skallen hans. God streik!

  2. Stormel: Hehe, så bra! 😀

    FruJones: Takk for det! Joda, det er nok ganske mange som kunne hatt grunn til en streik…

    Isobel: Flott du har greid banke inn litt vett! Takk for det, jeg tror ikke det blir så fryktelig vanskelig heller. Det er jo ikke sånn at de renner ned dørene her, akkurat. 😉

  3. Titta: Jøss, det var litt av en historie! Artig å lese, kan ikke si jeg kjenner denne fra før av. Det funka visst også..?

    Hehe, sant nok – eventuelt streikebryteri går ikke utover noen. 😉

  4. Jeg skriver under på det der med at det er i «tiden» at man ikke vil forplikte seg, men ha døra på gløtt i tilfelle hverdagen skulle vise seg å være…eh..hverdag??

    For min egen del gjorde jeg det klinkende klart etter ganske kort tid hva jeg var ute etter, og at det ikke fantes noen angrefrist på meg. Enten blir vi kjærster, eller så lar vi være. Basta. Det funka på min, men gjør det sikkert ikke på alle.

    Gå gjerne i streik en stund, men ikke gi opp da 😉

  5. Så vidt jeg husker går kvinnene i Lyststrata til sexstreik for å få mennene fra å krige. Jeg er ikke helt sikker på om Lothianes motiver er fullt så høyverdige. Men skulle dette bli en bivirkning, har du min fulle støtte! 😉

  6. Serendipity: Det der stusser jeg over og. Har nemlig funnet veien innom et av disse nettstedene der man kan søke etter en partner… og når man fyller ut «ønskelista» der er et av punktene man kan krysse av for at man ønsker et forhold «med døra på gløtt». Hæ??? Sånt skjønner ikke jeg meg på, hvis man starter noe med det som utgangspunkt, hva skal det bli til da?

    Synes det er veldig bra du sa klart ifra om hva du ville og hva du ikke vil finne deg i. Det får bli «take it or leave it»! Veldig glad det funka, det virker jo som dere er fornøyde begge to.

    Og neida, jeg gir ikke opp for alltid. 😉

    Torgny: Hahaha, nei jeg har ikke spesielt høyverdige motiver, ganske kjip sånn. Er bare møkklei halvveis-forhold, så da gidder jeg ikke før det dukker opp noen som virkelig viser at de vil… fullt ut. Skjønner jo at det ikke er noen garanti for at noe varer resten av livet, men det er jo ingen vits i å begynne på noe med utgangspunkt i at «her stikker jeg ved første tegn på motgang».

    Så får vi se da, om det fører til fred på jord. Enig i at det er en flott bivirkning, men don’t hold your breath. 😉

    Alt godt: Takk for støtten! 😀

  7. Hei KSS: Takk for det! Så hyggelig du snoket innom – og enda hyggeligere du lot høre fra deg. 😉

    Soon we’ll be found er en nydelig sang, jeg liker SIA!

  8. Vi kan ikke alle være høyverdige. Det personlige motiv for MIN sexstreik er vel egentlig at alle fine kvinns ser ut til å streike mot MEG… Og skulle noen hevde at dette egentlig ikke kvalifiserer til betegnelsen «streik», er jeg for såvidt åpen for å overtales til streikebryteri. Men for øvrig syns jeg det er veldig viktig med krig og fred og sånn.

  9. Hahaha, Torgny. 😀 Stå på, mann, du har min fulle støtte! Tsk tsk, jeg synes heller ikke noe om at noen streiker mot meg, så jeg forstår godt hva du mener. (Streikebryteri blir neppe slått hardt ned på, som Titta minner om over her. Greit å ha med seg i tankene. 🙂 )

    Heia peace & love og sånn!

Det er stengt for kommentarer.