Jeg…

er slett ikke borte, altså, bare litt fraværende. Det har vært hektisk i det siste, med masse hyggelige og sosiale ting. Da stopper det liksom opp med bloggingen, et sted må jeg jo spare inn energibruken. 🙂 Ettersom det er 17. mai i dag, tenkte jeg det var på tide å gi lyd fra meg og gratulere dere alle med dagen!

For en flott dag det har vært, i hvert fall her i Oslo. Tenåringen og jeg har både truffet litt familie og feiret 17. mai med kanadiske turister. Alt sammen var veldig hyggelig – og så var det spesielt å være i sentrum igjen. Tror ikke jeg har vært i sentrum på nasjonaldagen siden Tenåringen var fire år, eller noe sånt. Det var igrunn akkurat like folksomt som jeg husket det, så muligens ikke noe jeg vil gjenta hvert år. Samtidig er et ganske flott å være midt i folkelivet, se alle bunadene og dele stemningen med omtrent en million andre.

17. mai 2009 016

Jeg har hatt en slags «kanadisk uke», ettersom jeg både har fått hilse på familien til min kanadiske venn – og i tillegg møtt to turister som kontaktet meg via Oslo Daily Photo. Det er utrolig hyggelig og ganske morsomt å prate med noen som ser Oslo med helt nye øyne. Jeg har fått spørsmål jeg aldri har tenkt på før, samt noen jeg ikke ante svaret på – men jeg tror turistene var veldig fornøyde likevel. Jeg liker positive folk!

Nå tror jeg livet går tilbake til normalen og det er sikkert greit, for jeg er rimeligvis ganske sliten. Kanskje det blir litt mer liv i bloggen min igjen også? Jeg kan jo håpe… 🙂

Har dere gjort noe hyggelig i dag, da?

6 tanker på “Jeg…”

  1. 17. mai stemning ved Mjøsa; Solen speiler seg i vannet og liker det den ser. Fikk plass i bunaden, ropt hurra, kaffe med venner, russetog med yngste, pølser til middag og smoothies til dessert! Mange mennesker med nydelige bunader på ute i det fine været, jeg liker bunader! Sår under bena og da er dagen fullendt 🙂

  2. Åh det høres herlig ut, Scarlett! 😀
    Her og stort hurra for å fortsatt passe i bunaden. 😉 Jeg synes det er flott med bunad, bare synd jeg kun får brukt den en dag i året. Kos deg videre!

  3. Hatt det hyggelig på den gamle skolen til sønnen min. Han spiller jo i korpset der og ikke på ungdomsskolen. Er faktisk ikke sikker på om de har korps der? Uansett, han har vært på flaggheising, ned i byen, på fengselet og deretter borgertoget.

    Jeg har jobbet på skolen med å selge 21 lodd. Litt slitsomt pga bare meg, men gikk greit… Og havner nok i lokalavisa… hehe. Så har vært frivillig idag ja 🙂

    Da det endelig var ferdig kvart på fem, ruslet vi hjem og startet grillen… Nøt god mat og slappet av på sofaen…

    Har fått farge på nese, kinn og bryst… hehe, det skjer når jeg stresser ut og glemmer å smøre meg… jaja

    Hyggelig å lese at du har hatt en super dag!

  4. Vel overstått – jeg har faktisk vokst INN i en bunad jeg har arvet, det var jo både bra og litt urovekkende.

    Jeg og guttungen kappspiste is i går kveld. Det var slettes ikke lurt… :s

  5. Imzadi: Så bra med foreldre som stiller opp frivillig, hva skulle Norge gjort uten…? 🙂 Høres ut som dere hadde bra dag!

    Trine: Hehe, vokse inn i noe kan jo ha sine fordeler også – men det kommer jo litt an på.

    Det ble egentlig for lite is på oss i går, men Tenåringen fikk med seg to. Vi får vel tatt det igjen utover sommeren. 🙂

  6. Jepp! Hadde en knall 17. mai. Har vel ikke hatt en mer perfekt 17. mai noensinne. BELLOFON – bandet mitt spilte en knallkonsert i Ilaparken i Trondheim for SOS Rasisme under parolen: «17. mai for alle».

    Jeg hadde med meg hunden hele dagen og har inderlig god samvittighet for det. Poden har blitt voksen og kjørte sitt eget løp. Man behøver ikke klistre ungene sine fast til låret på 17. mai selv om det skal være en familiedag.

    Ungene skulle komme å høre på konserten, men de var litt fyllesjuke og i kombinasjon med gnagsår etter bunadsko og div. så bestemte de seg for å dra hjem å sparke av seg på bena. Innta kosedressen og synke dypt ned forran TV for å se 17. mai på den.

    Så lenge det funket for dem så spiller det ingen rolle. Når man gir individet plassen det fortjener og har behov for, så åpner man for trivsel. Jeg håper alle trives på 17. mai og ikke nødvendigvis går i tradisjonsskoene dersom de ikke passer lenger.

    😀

Det er stengt for kommentarer.