Nettdating er skumle saker

Det er ikke bare-bare å være på nettsjekker’n altså.

7 tanker på “Nettdating er skumle saker”

  1. Jeg bare skumleste artikkelen i Aftenbladet. Men likevel; jeg har nok levd for lenge og opplevd for mye til å «hjelpe» noen på denne måten! Heldigvis gikk det bra denne gangen…

  2. Jeg tror vi nordmenn her oppe i vårt (tross alt) lille, stille og rolige hjørne av verden har lett for å tro det beste om folk. Iallfall inntil nylig har vi ikke hatt noen særlig grunn til å la være. Folk flest her i landet er tross alt snille og forholdsvis enkle folk. Men verden er mer enn Norge, og nå som globaliseringa griper om seg, bør man kanskje innse at ikke alle land og folkeferd er like «snille». Ja, kanskje er det til og med slik at vi nordmenn bør være EKSTRA påpasselige overfor svindlerforsøk. Vi er jo nokså uvant med den slags, og framstår følgelig som særlig sårbare…

  3. Randi: Ja, det var heldig for henne at betalingen ble stoppet. Tenker hun er glad for det nå. 🙂 Jeg tror de fleste av oss kan bli lurt, men på ulike måter. Det er nok best å være litt skeptisk i møte med nye og ukjente.

    Torgny: Takk for god kommentar. Jeg tror nok du har rett i at vi kanskje har vært mer godtroende her – fordi vi ikke har hatt noen grunn til å ikke være det. Men verden blir stadig «mindre» og nå slipper vi ikke unna ting vi heller, så mange har nok fått øynene mer opp for at ikke alle vil dem godt.

  4. Tipper den damen er glad for at hun hadde gjort en liten feil denne gangen, så transaksjonen ble stoppet! Huff, må være ille å føle seg så lurt opp i stry. Som Torgny sier, vi nordmenn er jo vant til å tro det beste om hverandre. Har bodd i en del andre land der man ikke alltid kan stole på naboen, og det var veldig slitsomt for en blåøyd nordkvinne å alltid skulle tvile på om det som ble sagt var sant.

  5. Tante Grønn: Det tror jeg nok var slitsomt ja! 😕 Jeg er sånn at jeg stort sett tror godt om folk, hvis det ikke er noe som gjør at jeg får mistanke om at de ikke er som de skal være. Vet ikke helt hva jeg hadde gjort om jeg hadde falt for en mann og så fikk en telefon slik denne kvinnen gjorde, altså. Så skummelt… med skudd og barnegråt. Fy fader, så sleipe de er disse som prøver å lure penger fra andre. 😦

Det er stengt for kommentarer.