Taste taste

En gang i tida gikk jeg på ettårig sekretærskole og lærte god, gammeldags maskinskriving. Det syntes jeg var stas og klarte meg ganske bra på testene.

Nå fikk jeg sjansen til å prøve meg igjen, takket være link fra Frk. Makeløs på Twitter. Og resultatet ble 113 ord per minutt. Jeg aner ikke hvordan det er i forhold til hva jeg fikk den gangen for lenge siden, men forhåpentligvis ville jeg  ikke stryke i hvert fall.

113 Ord

Speed test

13 tanker på “Taste taste”

  1. Ah! Den må jeg teste når jeg kommer hjem. Har lett etter tastetest på norsk. Ikke lett når det er engelsk. Får jo litt jernteppe da! *ler* Skal bli spennende å se om læringen jeg tok da jeg var 12-14 år har hjulpet? 😉

  2. Jøss, 113 ord! Imponerende!

    Jeg skal ikke teste for både speed og touch er ukjente begrep her for tiden 😕

  3. Imzadi: Ja, kjempebra at den er på norsk. Har også tatt engelske tester før, men det er jo vanskeligere fordi det er litt mer uvant for fingrene. 🙂

    Tornerose: Hi hi, vi har lett for å bli hekta. Først var det Bejeweled (for meg i hvert fall) og nå dette. Men det er jo fin trening. Bare se på resultatet ditt, først 71 og så 85. Om en uke har du tatt meg igjen. 😀

    Irini: Ta fartstest en dag du føler for det, du… Det er litt stressende, kjenner jeg. *klem*

    Tante Grønn: Takk takk, jeg ante ikke hva som er kjapt resultat og kan ikke huske hva slags hastighet jeg hadde på skolen. Men jeg fikk 5, husker jeg. Altså som karakter. 😀

  4. Jo det er bra, Lothiane, for jeg har papirer på at jeg klarte 126 ord på kurs for noen år siden, og fikk også 5 🙂
    Måtte liksom bare nevne det siden det langt fra er tilfelle nå lenger 😳

  5. Hmm… jeg er visst litt for rask for den, eller så er det den som leser ordene for meg som leser feil. Men, vedkommende som hjalp meg sa «du skriver visst for fort» 🙂
    Ja jeg vet, jeg er kjent for å skrive veldig raskt og har ofte hørt at jeg har skrevet ordet før det er sagt ferdig.

  6. Hmm… 71 ord i minuttet… Tror jeg gjør det igjen i morgen når jeg er litt mer våken? Hadde fire ord feil… Jaja… (rettet ett par stykker)

  7. Trips: Bra! og jeg og retter underveis. Lurer på om det lønner seg i forhold til resultatet? Det bare ligger så i meg når jeg kjenner det blir feil.

    Irini: Åh hurra! Og wow! 126 er jo utrolig bra resultat, gratulerer. 🙂 Om det ikke skjer nå, er ikke så nøye, du har jo klart det en gang. Da ligger det i deg. 🙂

    Eugenie: Fikk du ikke noe resultat altså? Det virker jo veldig rart at den ikke greier måle deg. Det må ha skjedd en feil, sikkert. 🙂

    Imzadi: Hehe, sikkert lurt å gjøre mens man er våken. 🙂 Det er fin måte å øve på det her, kanskje jeg skulle vist til Tenåringen… (men han burde vel kanskje lære seg touch først.. hehe)

Det er stengt for kommentarer.