Påske og sånn

Det er ganske stille fra min kant om dagen, og det henger mest av alt sammen med at jeg skal på påskeferie og har hatt en del å styre med på forhånd. Dessuten har sola skint så mye at jeg bare måtte teste solveggen på Café Celcius. Det var riktig bra og den lune kyllingsalaten smakte utmerket!

mars-april-09-179

Jeg tror ikke jeg vet om noen årstid bedre enn våren! Generelt er jeg veldig glad for at vi har årstidsskifter (selv om jeg neppe vil innrømme dette midtvinters). En periode bodde jeg i Spania og holdt på å bli sprø fordi det liksom var det samme været hele tida. Ja, bortsett fra da det plutselig ble iskaldt og jeg holdt på å fryse ihjel, selvfølgelig. Å bo i uisolert steinhus når det er 10 plussgrader ute er ikke å anbefale. Nuvel, nok om det. Våren har i hvert fall begynt å hilse på og det føles fantastisk bra! Det ble ingen utepils på meg denne gangen, men eplemost smaker heller ikke verst.

mars-april-09-176

Når man sitter der uten jakke og kjenner sola varme skikkelig, da skal det ikke mye til for å få meg til å bli i godt humør.

mars-april-09-168

Jeg vet ikke hva mer jeg rekker å skrive før jeg reiser, så jeg benytter sjansen til å ønske deg en skikkelig god påske nå:

Må sola varme, snøen smelte og utepilsen flomme til halv pris. Håper påskeharen legger igjen skikkelig digre egg så du har godis langt ut i mai uten at det fører til et gram i økt kroppsvekt.

Og med disse vakre og omtenksomme ord, overlater jeg dere til å skape den beste påsken som tenkes kan. 🙂

P.S. Siden jeg for lengst har gitt opp anonymiteten min, kan jeg tipse om at påskenummeret av Kamille inneholder en ørliten sak om undertegnede. Det skal litt til å se det, men den som leter skal finne. Og om artikkelen ikke skulle gi valuta nok for de femtini kronene bladet koster, så følger det med en riktig herrrrlig marsipansjokolade. Enjoy!

15 tanker på “Påske og sånn”

  1. Jeg får Kamille i posten og ble gledelig overrasket over å se deg i bladet, selv om temaet er trist.
    Det var en veldig bra artikkel synes jeg! 🙂

    God påske, Lothis! Nyt dagene.

    Klemmings.

  2. Vi er flere som har vært litt usynlige siste tiden. Nå har jeg kuttet ut Twitter og føler mere for å blogge igjen. Samtidig har jeg fått tilbake grafikken som var Tankespeil’s varemerke, da kan jeg trives i mitt lille hjørne.
    Ønsker deg en riktig fin påske hvor enn du drar.

  3. Det så skikkelig deilig ut med eplemost i solen (uten jakke!!). Det er godt at våren er her 🙂 Og jeg skal ut og kjøpe Kamille.
    Ønsker deg en kjempefin påske med masse sol og overfylt påskeegg 🙂

  4. Det var de beste påskeønskene jeg noengang har hørt 🙂
    Og om jeg aldri har kjøpt Kamille før så skal den i handlekurven denne gangen
    Mange påskeklemmer til deg

  5. I dag har jeg kjøpt Kamille for første gang og har lest om deg. Sterkt!!! Jeg blir rørt. Finner egentlig ikke de rette ordene, men din historie får meg til å tenke på hvor heldig jeg har vært.

    Klemme-klemme + et stryk på kinnet.

  6. Masse påskeklemmer til deg, Lothiane – håper du får en helt fabelaktig påske!
    HVORFOR det regner i dag, når jeg endelig har fri, det kan man lure på – men i morgen tipper jeg at solen skinner stort igjen:-D
    GOD PÅSKE!

  7. Heisann:) Må kjøpe det bladet da, for første gang;) Ikke ofte jeg leser noe som helst lenger.
    Må du ha en nydelig påske:)

  8. Har lest historien din i Camille, veldig fin, selv om det er trist og sterkt å lese.
    Håper du har en fin påske, og sender en god klem med ønske om fine dager:)

Det er stengt for kommentarer.