Rehab

Lothiane kan dessverre ikke komme ut og leke.

Hun er på avvenning etter å ha blitt hardt angrepet av spillegalskap*. Vennligst prøv igjen en annen dag.

bejeweled

int-addict

*Bejeweled på Facebook er et drittspill det er lett å bli hekta på. IKKE PRØV DET!

Det nederste bildet fant jeg her.

23 tanker på “Rehab”

  1. Haha – Det ser ut som et spill jeg hadde til forrige mobiltelefonen min. Jeg kunne underholde meg selv i timesvis med det. 😀

  2. Det stemmer nok, jeg har i hvert fall samme spill på iPodden min, men det på Facebook varer bare i 1 minutt og er bare stress og gir seneskjedebetennelse i armen samt masse frustrasjoner fordi alle andre er raskere enn meg og jeg hater å tape. Såh. 😉

  3. Takk for tipset, da bør nok ikke jeg spille det spillet, har litt for lett for å få hekta på spill selv og vil nok få noen rare blikk om jeg plutselig begynner med å skrike ut frustrasjon til dataen i tide og utide 🙂

  4. Karoline: Hehe, det lyder kjent. Jeg blir så irritert, men greier ikke ligge unna likevel. Teit… veldig teit. 🙂 Dumme bejeweled!

    Dr. Borg: Hurra!!!! Da stiller jeg, så klart! Gleder meg til ås e deg. 🙂

  5. Åh det spillet der er EVIL. Jeg spilte på meg senebetennelse av det jeg! I eksamensperioden!! For da vil man jo gjøre ALT for å få en liten pause i lesinga, og pausen var Bejeweled og pausene ble etterhvert lengre enn øktene kan du si.

    Så dette er farlig. Nå må vi ha en intervensjon folkens, la oss møtes hos Lothiane og fortelle henne hva dette gjør med livet hennes, før vi drar henne ut i frisk luft slik at hun kan få litt andre impulser!

    😀

  6. Tante Blå: Åh. Unnskyld! Det var slett ikke meningen. 😉

    SerendipityCat: Aha, flere avhengige, men du har kommet deg ut av det. Bra for deg! Og innmari snilt av deg å foreslå intervensjon. Kanskje vi skal få til det etter påske. 🙂

    Kan godt forstå du ble avhengig i en eksamensperiode, det lyder velkjent. Aldri har jeg vasket og ryddet så mye… og spilt så mye teite spill, som da jeg skulle lese til eksamen. 🙂

    Tornerose: Bejeweled handler om å få 3 eller flere på rad av samme farge, da blir de borte og man får poeng. Men den på Facebook varer i kun 1 minutt og da er det bare stress. Ikke moro. Jeg har den på iPoden min, men der kan man gjøre det i roligere former og gå videre på brett etter brett.

    Trips: Jeg foretrekker iPod-versjonen vår, den er ikke så stress. Ganske avhengighetsskapende den og, men ikke så alvorlig. 🙂

    Scarlett: Haha, det minner meg på! Jeg har jo skrevet oppgave om spillavhengighet på høgskolen. 🙂 Det gikk mest på spilleautomater, men dog… 🙂

  7. Jeg skrev om medavhengighet som går hånd i hånd med avhengighet 🙂

    Avhengihet er avhengighet, spiller ingen rolle hva man blir avhengig av. En kan faktisk ble avhengig av alt tro det eller.
    Sier lykke til før jeg blir for seriøs her.

  8. Det er ganske mye folk blir avhengig av, så det handler vel ikke om selve handlingen, men om et eller annet i dem som gjør dem avhengige…fordi det stiller et eller annet behov i øyeblikket? Jeg vet ikke, men skummelt er det. Jeg har klart å holde meg unna spillet i hele dag. 🙂

  9. Hekta på blogging, e-post, twitter, – jeg trenger ikke spill engang.
    Men, så er det av og til at jeg kjenner jeg har fått «metta mi», – og da kan jeg holde meg nykter lenge, – ok da, en god stund.

    Men, – egentig tror jeg at jeg ville ha bedre av å gå, gå, gå. Det er liksom ikke så farlig å bli hekta på.

    Jogge derimot, det tror jeg er veldig farlig å bli hekta på, – og dessuten er man verken rimelig prydelig å se på eller noenlunde glad utsendemessig mens man jogger.

    Så det så.

  10. Åh, skal IKKE klikke på Bejewled! Har vert hekta på sånt før.. jeg, gamle kjerringa hehe:)
    Lykke til med «avvenninga»;)

  11. Tonita: Haha, jeg og hekta på det meste. Det holder igrunn, vi trenger ikke spill som gir vond arm og stresser dagen mer enn nødvendig. 😉 Og ja, jogging er nok ikke bra å bli avhengig av, gå er mye bedre for systemet. 🙂

    Rosa: Hehe, takk! Det er farlige ting på Facebook altså. 🙂

  12. Dette fordømte spillet tok altså over for middagslaging og det meste her noen dager 😈
    Vondt i armen, huet, øya etc. for ikke å snakke om hjerteklappen! Virkelig EVIL ja!

    Tenk så gal man kan bli bare fordi noen ligger over en på rankingen.

    Besettelsen har avtatt noe heldigvis, så kan jeg kanskje begynne å lage middag igjen som andre normale. Og kanskje klare å konsentrere meg om selvangivelsen. Ikke for at det er morsommere, men noe mer viktig, kanskje..ja for jeg har ikke spilt en eneste gang i dag 😉

  13. Irini: Haha, det der er akkurat som jeg hadde det! Hjerteklappen er nesten det verste. Ekle spillet! 😉 Jeg har klart å holde meg (litt) unna, og nå er det snart ferie og da får jeg ikke spilt på en stund. Det tror jeg er bra! Selvangivelsen ja.. den må jeg få gått gjennom snart. 🙂

    FruJones: *flau* Ja, pokker, den nye nyhetsfeeden røper jo alt. Jeg sletter en del av det, men sikkert ikke tidsnok. 😉

  14. Hihi, jeg gikk inn på innstillinger og klikka av for at jeg ikke ville vise hendelser for dette spillet. Var litt flaut at alle mine venner så hva jeg brukte timene på. Huff!

  15. Irini: Så det går an! Ho ho, det må jeg få gjort jeg og, så ikke jeg blir tatt på fersken hvis jeg skulle falle for fristelsen og spille igjen. 😉

  16. Jepp 🙂 Innstillinger – applikasjonsinnstillinger – rediger innstillinger. Også krysser du av for det du måtte ønske. Genialt 😉

    Hehe, må jo le 😀

Det er stengt for kommentarer.