Twitter… forlenger livet

Twitter er en fin greie. Det er ikke så ofte jeg husker at jeg har det, så det kan gå noen dager mellom hver gang jeg sjekker, men i dag ble den startet opp. Det var jammen bra, for i løpet av kort tid fant jeg både verdens morsomste klagebrev (som gjorde at jeg lo på meg brokk) samt at jeg fikk hjelp til å ta en avgjørelse på om jeg skal gidde å lese boka jeg lånte på biblioteket sist; Twilight. Etter å ha studert denne (som nok må sies å være en spoiler til filmen), ble jeg ganske overbevist om at jeg ikke gidder bruke tid på boka, men heller ser filmen og får med meg hva historien egentlig går ut på. Med litt hjelp av Rullerusk ble jeg enda sikrere i min sak. Den boka blir trolig bare lest om jeg blir sittende fast på en flyplass, eller skal på en veldig lang togtur.

Tross alt du sikkert har hørt om Twitter, den kan altså både gi deg en veldig god latter og hjelpe deg å spare tid. Så fint!

5 tanker på “Twitter… forlenger livet”

  1. Takk for besøket! Det er nok Spania som er landet mitt, men har hatt noen få avstikkere bl.a. til Portugal, Hellas og Frankrike. Irland/Nord-Irland har jeg drømt om lenge. Hittil har jeg prioritert sol og varme i ferien. Hvem vet, kanskje det blir Dublin en dag… Håper det! Tror du kan glede deg til turen din, har hørt veldig mye skryt om byen. Gleder meg til å høre «referat» fra deg.

    Twitter må jeg selvfølgelig innom. Har hørt om Twitter fra flere.

    Ha fortsatt en strålende dag.

  2. Jeg har egentlig ganske lenge vært sikker på at jeg ikke vil lese Twilight-bøkene, og dette styrket bare avgjørelsen min. Jeg har en ganske velutviklet fascinasjon for vampyrsjangeren, men den kan altså ikke være så blodfattig (sic!) som dette. Litt sånn disneyvampyr – nei takk.
    Men jeg kommer nok til å gi filmen en sjanse, om ikke annet for å kunne peke og le.

  3. Randi: Spania har jeg vært i mange ganger, men hjertet mitt er i Storbritannia. Nå gleder jeg meg veldig til Dublin, jeg skal nok sørge for å skrive om det etterpå – og vise noen bilder. 🙂

    Hanne: Jeg har blitt fascinert av vampyrsjangeren på tv, men har ikke lest noe særlig, men etter å ha lest «La den rette komme inn» er jeg redd for å ødelegge det hele ved å lese noe søppel. Tror jeg nøyer meg meg med å se den på film, ja. Greit å ha noe underholdning. 🙂

  4. Med fare for å bli stemplet som «Evig idiot»…Synes Twilight-bøkene er enkel, god, lettlest underholdning som faktisk fenger…
    Det er gode bøker å ha når hjernen ikke klarer «tyngre» stoff og konsentrasjon, og så har man noe å diskutere med sin 14 år gamle niese også.
    Frem for lettlest litteratur når man trenger det! 😀

  5. Litt om alt: Jeg stempler ingen som idioter uansett hva de leser. Jeg har stor tro på leseglede – så lenge folk leser synes jeg det er positivt. 🙂 Og jeg skjønner hva du mener, jeg har måttet kutte ut tyngre bøker, i perioder har jeg ikke klart å lese i det hele tatt, men nå har jeg begynt å få det til igjen og da holder jeg meg til bøker som fenger.

    Man skal ikke kimse av bøker som gjør at man kommer på talefot med 14-åringer! Jeg har sett filmen, regner med det holder. 😀

Det er stengt for kommentarer.