Nye forslag til politiuniformering

mpoliti1

Jeg klarer ikke engasjere meg veldig i hijab-saken. Selv går jeg for Ms forslag, spesielt den med parkdress og trehjulssykkel. 🙂 Les M, M er bra!

16 kommentarer om “Nye forslag til politiuniformering”

  1. Hehe, og etter alle gruppene som er laget på facebook den siste tiden så kan uniformen bli alt annet enn kjedelig 😀

    Fikk invitasjon til en som het «ja til bruk av samelue» eller noe. Njaaa, jeg vet ikke jeg…

  2. Irini: Det dukker jo opp mange fine forslag! Jeg så en gang filmen Patch Adams, om en lege som kledde seg ut i klovnedrakter o.l. for å muntre opp pasientene sine. Kanskje politiet burde satse på det? 🙂 Ja til politi med klovneneser!

  3. Ja jeg ser den, Lothiane, men må si jeg ikke forstår denne utviklingen. De har jo mast om synlig politi nå i evigheter, men hvordan skal man få øye på de nå da?

    Hvis man ikke ser forskjell på en parkdress-unge eller politi så skjønner jeg ikke hvordan de skal kunne forebygge kriminalitet? Hmm….:/

  4. Irini: Jeg klarer ikke ta dette som et kjempeproblem, jeg altså. I Storbritannia har de tillatt hijab i politiet – og i hele landet er det kun 10 kvinner som benytter seg av det. I lille Norge blir det neppe heller et stort antall.

  5. Nei jeg tror heller ikke at noen få som bruker hijab lager så stort problem, men jeg tenker at hvis man åpner opp for dette så blir det vanskelig å si nei til annet kanskje?

    Nei jeg skal ikke mene for mye om dette, tror jeg. Det er bare sånn jeg tenker at det kan bli.
    Det har ikke med religion eller noe som helst annet å gjøre, altså. Jeg synes bare det er greit å se politiet der ute, liksom.

  6. Irini: Ja, det med at politiet skal se ut som de gjør – at de er nøytralt og likt kledd, det synes jeg i og for seg er det viktigste argumentet mot å tillate endringer. Men jeg har ingen sterke meninger om det, egentlig.

  7. Enig med deg 🙂 Det er kun det jeg tenker på. At vi skal se de og kjenne de igjen. Ellers så mener jeg ikke så mye sterkt jeg heller egentlig, hihi.

  8. Ja, når skal de tillate trønder-barter til politiuniformen? Det er da sikkert like mange trøndere i Norge som det er muslimske kvinner?

  9. Er det ulovlig å ha bart i politiet?

    Nå tror jeg kanskje ikke det er like sterke kulturelle og religiøse grunner til å ha trønderbart, men jeg ser ikke helt problemet med en bart i politiet… så fremt den ikke blir så lang at noen kan dra i den. 😉

Det er stengt for kommentarer.