Ett år eldre

I helgen fylte jeg år og siden jeg nærmer meg 40 tenkte jeg først at det ikke var stort å feire. Det er jo bare tull, så klart det er verdt å feire dagen sin uansett! Så jeg innkalte lillesøster fra Stavanger, samt en håndfull venner til en liten samling hos meg. (Det verste med liten leilighet er det å måtte velge bort venner når jeg en sjelden gang har selskap her…) Det ble riktig koselig, til tross for at min gode hjelper ble to timer forsinket på grunn av snøen og de andre gjestene også måtte slite for å komme seg fram i snømengdene. T-banen fungerer visst ikke når det er snø og det synes jeg er litt merkelig, ettersom det faktisk kommer snø hver eneste vinter i denne byen. Nå har det kommet ekstremt mye snø da, så da er det vel mer forståelig. Kjedelig er det i hvert fall, jeg lider av akutt vårlengsel.

Litt stress ble det for å få maten klar i tide, men hey – det ble da både mat og drikke på oss etter hvert og ingen klaget. Faktisk ble det riktig morsomt, jeg tror jeg lo hele kvelden. Også fikk jeg så fine presanger!

iluvI dag har jeg testet en veldig smart greie jeg fikk, nemlig en iLuv Sports Armband til iPoden min. Jeg som er så supersportslig må jo ha utstyr til å jogge med podden min, ikke sant!? Vel, greia er at når jeg skal gjøre husarbeid eller bevege meg rundt i leiligheten, så er det ganske tungvint å holde podden i hånda. Nå slipper jeg det, jeg bare slider podden på plass i holderen og fester den rundt armen, og vips har jeg begge hender ledig.

Det aller supreste med den fikk jeg testet ut i dag. Med podden på armen går det faktisk helt fint å øve drillene til tenortrommingen. Sabla smart! Her skal det øves framover.

Nå må jeg bare hvile meg noen dager og så blir jeg forhåpentligvis klar til å feire Podens (ikke iPoden altså) bursdag neste helg. Og så… er det vinterferie. Det tror jeg blir veldig greit. 🙂

Håper helgen har vært god og at dere har sluppet unna de verste snøproblemene!

20 tanker på “Ett år eldre”

  1. GRATULERE MED OVERSTÅTT 🙂

    Her har det ikke snødd lenge, men skulle ønske det kunne snø litt så det ikke e så sabla kaldt. Br…

  2. Gratulerer med dagen, Lothiane!! Jeg er enig med deg, bursdager (uansett alder) er en god anledning til å samle gode venner og ha det kjekt. Så jeg er glad du hadde det kjekt, til tross for snø og forsinkelser og påkjenninger 🙂

  3. hehe, ekstremt mye snø var vel å ta i litt…. 😉 Så for meg en god del mer når jeg kjørte innover…men det var jo ikke så gærnt likevel…det var mer der jeg kom fra 🙂

  4. Gratulerer med vel overstått dag! Du er jo «bare barnet» enda du da 😉 Lykke til og gratulerer med sønnens dag som kommer 🙂

  5. Gratulerer med (gårs)dagen! Selvfølgelig bør man feire at man har blitt ett år eldre. Det er jo tross alt bedre enn alternativet… 😉

  6. Grattis her også, stjerna!

    Jeg fikk i går vite hvorfor t-banen ikke takler snø (kombinert med sterk kulde)!
    Snøen pakker seg under vognene, og smelter når banene kjører inn i tuneller. Når de kjører ut i kulda fryser vannet, og det kommer is mellom kontaktpunktet på togsettet og de strømførende skinnene. Banen får rett og slett ikke nok strøm til å kunne kjøre fremover…

    Men for meg som er avhengig av bane til jobb er det ikke holdbart. De burde montert hårfønere eller noe under vognene!

  7. Heidi: Takk for info, det høres ut som de burde få seg kjempefønere eller noe sånt, ja. 🙂 Skjønner problematikken, men det blir helt håpløst når hele byen stopper opp. Ikke kommer man fram med bil og t-banenettet stopper opp. Lurer på hvor mange kroner det koster samfunnet…

    Men jeg venter optimistisk på vår. 🙂

  8. Takk Annelandet! Enda en vannmann, altså. 😀 Så synd ikke Jennifer kunne bli med og feire med deg. Ikke så nøye med Palin, men Jennifer hadde vært gøy. 🙂 Håper du får en flott dag i morgen! Jeg skal feire med kake… for ei venninne har også bursdag i morgen. 🙂

    Alter Ego: Takk takk! 🙂 Hehe, du skjønner ikke spørsmålet? Ikke jeg heller, så lenge jeg holder meg innendørs. 😉

Det er stengt for kommentarer.