Kvirrevitt

mayra-004Nå har jeg opplevd det også! Mayra har blitt tagget og skal altså løse en oppgave her i bloggen. Jeg vurderte å la henne besvare på undulatsk, men fant ut at det ville blitt totalt uinteressant for andre. (Dog er jeg litt usikker på om det egentlig er interessant selv om jeg skriver noe forståelig.)

Anns katter, Salsa og Sheba har sendt en utfordring til Mayra om å fortelle seks (u)interessante ting om seg selv. Here goes, dette kan bli interessant:

  1. Oppdretter trodde jeg var gutt, så den første tiden ble jeg omtalt som «han» og «kosegutt». Det tok litt tid, men de skjønte til slutt at jeg er jente.
  2. Da jeg var liten pleide jeg å fly inn i vinduene her jeg bor. Jeg lærte … omsider.
  3. Menneskemat er ganske spennende, men merkelig nok får jeg ikke lov å lande i den.
  4. En gang landet jeg likevel i en dessertskål med smeltet is. Så fløy jeg. De tørker fortsatt bort størkna isflekker rundt om i stua.
  5. Såpeskum i oppvaskkummen egner seg ikke til å lande på.
  6. Jeg kan mumle på menneskevis, men ingen skjønner hva jeg mumler.

Jeg vet ikke helt hvem som har fått denne, men er det noen lesere med kjæledyr som føler seg kallet til å blogge denne videre (eventuelt skrive her i kommentarfeltet) så vær så god. 🙂

9 thoughts on “Kvirrevitt”

  1. Oh Athene falt for denne – evt for bildet av Mayra som beveget seg over skjermen når jeg scrollet… Hun poket iallefall på skjermen med en pote… Når jeg tenker meg om trenger du ikke si det til Mayra – det kan ha vært littegranne klør innvolvert.

    Enihow – Athene sier:

    1. Jeg var minst i kullet, bare halve størrelsen til søsknene mine – men til gjengjeld den villeste! Jeg ble vel i grunnen plukket ut fordi jeg var så søt mens jeg drepte skolissene til Øystein…

    2. Jeg har dilla på snorer, tråder, hyssinger, innpakningsbånd, reimer og andre lange ting som dingler. De skal drepes og spises. (Selv om menneskene sier at det ikke er bra for magen min.)

    3. Støvsugere er det skumleste i verden. Seriøst! Er det bare jeg som har sett Dune her eller?

    4. Jeg foretrekker å sove under dyna med Stjernesøkeren hver natt. De prøvde å stenge meg ute mens jeg var helt liten, men da ble jeg så lei meg at jeg kasta opp utafor soveromsdøra… Siden har jeg fått sove i senga.

    5. Jeg er en mester på «sitt pent» og «gi pote». Forutsatt at det er en godbit involvert så klart.

    6. Bortsett fra om natta er jeg en pappajente. Selv om Stjernesøkeren koser så godt hun kan blir jeg så glad at jeg bare må mjaue høyt når Øystein kommer inn i rommet 😀

  2. Haha, bra svart, Stjernesøkeren! Athene høres ut som en skikkelig artig katt, jeg fikk nesten lyst på. (Best å ikke si til Mayra det heller…)

    Jeg tror ikke Mayra føler seg truet, men det er nok mest fordi hun aldri har møtt en katt og ikke skjønner hva jeg snakker om. Forhåpentligvis slipper hun å finne det ut. 😉

  3. ååh, ser ut som vår! like grønn og fin. bare litt mer levende atm, lzm. pippin var også veeeeldig glad i menneskemat, men det holdt ikke å legge litt gulrotstuing på bordet, maten smakte myye bedre når den lå på fatet! eller i munnen, hehe. og en gang da jeg og venninna mi, på den her tida ca elleve år, spiste puffa ris med melk og syltetøy så hoppa han oppi skåla mi og fløy videre og satte seg på hodet hennes med melkeføtter. søtnosen :))

Det er stengt for kommentarer.