Hyperprat på mandagsmorran

Det er mandag, hurra! Mandag er en fin dag! Mandag er bandøving og møte fine menneskene – alltid bra.

Jeg sovna før midnatt i går og sov omtrent hele natten. Spratt dermed opp et kvarter før vekkeklokka og var i klærne et par timer før jeg pleier. Du verden, hvor skal dette ende? Opp som en bjørn, ned som en skinnfell og alt det der.

Et forsøk på å klippe Mayras klør endte med at hun ble sur på meg, kjeftet og beit – og stadig er klørne for lange. Jeg har trukket meg tilbake, men planlegger nytt overraskelsesangrep senere. Hah!

Helgen var flott! Jeg ble dødsliten, men den var likevel flott! Sushi på fredag, champagne hos Dr. Borg på lørdag og slapp’adag på søndagen. Champagne skal forresten åpnes med sabel, visste du det? Jeg er dypt imponert over Dr. Borgs ferdigheter med champagneflaske og skarp kjøkkenkniv (i mangel av sabel). Kuttet ble meget pent og selv om jeg fryktet glassbiter i bunnen av glasset, hadde jeg glemt den problematikken etter noen slurker av den boblende drikken. Jeg ble på en snurr og lot meg synke ned i herlig lenestol omgitt av den fantastiske kunsten til Finn Hald. Om dere ikke har fått med utstilling av ham tidligere så må dere få det med dere nå! Det er gravøl i galleriet, ikke for kunstneren – han lever stadig i beste velgående og vil være tilstede og lese høyt for alle som kommer på åpningen – men for galleriet som dessverre skal stenge sine dører om ikke så mange ukene. Hulk! Men jeg er optimist og håper på gjenåpning en gang. Men først, åpning: Fredag den 13. februar. Sett av dagen og/eller de neste ukene, for denne utstillingen blir bra!

Snart skal Dr. Borg og jeg arrangere en aldri så liten sushi-Burns for oss som ikke er velkomne på den ekte Burns aften. I Oslo er kun menn invitert, i Bergen er det åpent for mennesker. Jeg liker Bergen. Bergen eier Oslo når det gjelder Burns aften! (Om du ikke fatter hva jeg prater om så les deg opp på Wikipedia.) Sushi smaker bedre enn haggis og er dessuten enklere å få tak i. Derfor; sushi-Burns!

Kaffe! Jeg må ha mer kaffe, og snart har jeg brukt opp det meste av energien jeg samlet opp i natt. Det går nok bra, jeg kan hvile etterpå. I’ll sleep when I’m dead og alt det der. I kveld skal jeg snurre trommestikker. Mandag er så bra!

18 kommentarer om “Hyperprat på mandagsmorran”

  1. For en deilig start på uken, med masse gode opplevelser og tanker fra helgen. Du får roe litt og ta vare på dagen.
    Ellers er det en ny utfordring borte hos meg, en fotoutfordring.

  2. Graylady: Skal forsøke roe litt, ja. 🙂 Ny utfordring? Enda en? Eller samme? Jeg leter stadig etter bilde nr. 6 eller… 4. Men søren, det er faktisk komplisert. 🙂

  3. Hurra for søvn og god mandag! Og solen skinner…*titte ut av vinduet*…ja hos deg og!! Fortsatt god og energifull dag 😀

  4. Tante Grønn: Hehe, du er neppe helt objektiv, men det er greit! Bergen er en fin by, men jeg liker Oslo .. som oftest. 🙂

    Løven: Ja, sola skinner og det er kaldt. Jeg har vært på Ikea-handletur med Trips og nå tror jeg at jeg skal legge meg på sofaen og roe ned. 🙂

  5. Bare hyggelig, her reklameres det for det som bør reklameres for. 🙂 Vi ses i kveld hvis du kommer. Jeg kommer medbringende vannkoker, kaffe og te. Fru Tenor tar med kake. Ligger an til bra kveld. 🙂

  6. Høres fornuftig ut! Det burde vel jeg og…har sjoppet og sjoppet….og går som en duracell-kanin….gjorde det forrige uke og, så nå MÅ noen stoppe meg *smiler raskt og puster med brystet*…i morgen SKAL jeg ta det med ro…hm, det sa jeg i går også 😉 Vel, håper du fant roen på sofaen og får en super øving i kveld!! 😀

  7. Løven: Det er så typisk her og, enten går det i hundre eller så ligger jeg som slakt. Jeg fikk ikke så mye hvile i går at det gjorde noe. 😉 I dag har det også gått mye i ett, men i morgen… daaaa skal jeg slappe av. Håper jeg. 😉 Jeg har i hvert fall hatt to gode, hyggelige og sosiale dager! Håper det er bra med deg!

    Flopsy: Tusen takk, så gode ord å få med seg sent på kvelden! 🙂

  8. Jeg klarte å holde meg hjemme i hele går!! La meg tidlig og 😀 Og nå skal jeg snart på en hyggelig lunsj med noen fine, herlige mennesker…så ja, her går det ganske bra 😀 Håper du får ro på deg til å hvile i dag, samle krefter til ennå noen sosiale og hyggelige dager! 😀

  9. Burns er åpen for alle kjønn i Trondheim, men denne gangen ble det for dyrt.

    Har du prøvd å dekke en av sittepinnene i buret med sandpapir? Da kan Mayra slite klørne sjøl…)

  10. Løven: Flinke du! hehe, jeg klarte ikke få lagt meg før utpå natta, men kunne heldigvis sove lenge i dag. 🙂 Håper du har hatt flott lunsj med gode venner!

    Trine: Så bra at det er åpent for alle i Trondheim også, jeg håper denne Oslo-avdelingen skjerper seg snart… 😦 Har satt inn sittepinner av sandpapir, håper det hjelper litt. 🙂

    Ann: Jøss, tagging for Mayra! Jeg skal sjekke ut. 🙂

  11. Jammen, dette har eg ikkje tenkt på. Han eg er gift med er fast gjest på Burns’ night her i Oslo, vi bur i feil by! Eg vil også hylle Burns!

  12. Alt godt: Er han med i cally? 🙂 Foreningen i Oslo er kun for menn. Jeg ble kjempeskuffa, for da jeg oppdaget at det fantes en skotsk-norsk forening ble jeg så glad, dette var jo midt i blinken. Så fant jeg (godt skjult) på siden deres at dette kun er forening for menn. I Bergen, og altså i Trondheim, er det åpent for mennesker. De oppfører seg om en frimurerlosje, etter min mening.

  13. Dunno’, han brukar å gå saman med ein kompis, om han er medlem ein stad eller berre medbrakt gjest veit eg ikkje. Men han er like full kvar gong han kjem derifrå. heldigvis er det berre ein gong i året. 😉

Det er stengt for kommentarer.