Overraskelse fra ME-senteret

I dag fikk jeg telefon fra det nye ME-senteret på Ullevål sykehus; det som jeg trodde kun skulle ta seg av diagnostisering av syke. Det viser seg at de satser på mer enn det og det synes jeg er gledelig. Jeg har lenge savnet et tilbud som er tilpasset at jeg har ME og vips, nå ringte de jammen – helt uten at jeg hadde bedt om det. Det viste seg at legen min hadde sendt en henvisning til sykehuset, og denne har tydeligvis blitt sendt over til ME-senteret.

Jeg er kjempespent på tilbudet. Først og fremst skal jeg til en ernæringsfysiolog, men det er et tverrfaglig team der som jeg også kan få hjelp av om jeg har behov for det. Det synes jeg er veldig positivt! Ikke trenger jeg vente lenge heller, jeg har fått time allerede i neste uke.

Tar det kuli i dag, så jeg avslutter med en nydelig sang fra Alison Krauss; hun med englestemmen. Rolig og vakker sang. Enjoy!

16 tanker på “Overraskelse fra ME-senteret”

  1. Ja jeg var først hos Brubakk, og så fikk jeg time hos ernæringsfysiologen. Det var ok å få spurt Brubakk litt om noen prøveresultat og snakka litt om hva som rører seg av behandling rundt om. Hos ernæringsfysiologen var det ikke så mye nytt. Hun hadde noen justeringsforslag som det var godt å få med. Jeg hadde gjort ganske mye ift kost og tilskudd før jeg kom dit.

    Det aller beste syns jeg er at legen min har fått et sted han kan kontakte dersom det trengs. Vi har hatt noen leie situasjoner etter crash da det var svært lite innspill og hjelp å få.

  2. Så flott da, Lothiane. Det er så herlig når sånne ting skjer helt uten å ha bedt om det eller mast seg til det. Det blir spennende!

  3. Godt nytt år 2009, Lothiane!!

    Ååååå så super flott da;) For en kjempe flott nyttårs gave til deg og de andre da;)
    Det er jo sånt som virkeligen varmer de som går med en eller annen diagnose;) Håper du får svar på det du ønsker og at det er til dine forhåpninger;)

    Lykke til, jeg ble kjempe glad på dine vegner;)

    Stor nyttårsklem fra Solrunn!!

  4. Kjempebra og spennende, håper det er noe du føler du kan ha nytte av. Så kjempebra da at du skjer helt av seg selv. Lykke til, vi må få høre….

  5. Så bra. Godt at det er en utvikling, at det finnes noen tilbud innen det ‘normal’ helsetilbudet.
    Tenker på deg, – ønsker at alt godt skal vederkveges deg. (- for et ord, – men det er jo flott også!?)

  6. Så flott!!! Herlig når man ikke må finne ut av alt selv og «mase» om å bli tatt på alvor 😀
    Skriv en post om hva du synes`a!?
    Min lege har meg ikke på jevnilge timer en gang…..hm, kanskje jeg må be om det selv 😉

    Lykke til!!!! *klem*

  7. Imzadi: Ja, det skal jeg gjøre. 🙂

    Glama: Så bra da! Jeg er spent nå. Sikkert godt for legene å ha et sted å henvende seg, for de vet jo stort sett ikke særlig mye om dette.

    Irini: Ja, det er virkelig flott! 🙂 Kan ikke huske sist gang noe skjedde uten at jeg måtte mase og vente. 😉

    Solrunn: Takk skal du ha! 😀

    Alice: Ja, jeg håper på det. 🙂

    Graylady: Jeg er glad for dette, mest av alt kanskje fordi det kan være veldig ålreit i forhold til NAV. Dere får sikkert høre om hvordan det er sånn etterhvert. 🙂

    Tonita: Jeg ble litt imponert nå, altså… Trodde virkelig ikke det ville dukke opp noe tilbud. 🙂

    Og vederkveges er et flott ord! Det står på listen min over ord som bør bevares. Jeg setter veldig pris på at du bruker det. 🙂

    Confiteor: Tusen takk! 🙂

    Hege Renate: Takk, skal fortelle altså. 😀

    Løven: Ja, ikke sant! Deilig å slippe måtte mase meg til noe. 🙂 Jeg har heller ikke jevnlige timer hos legen min, det blir litt ettersom jeg føler for det. Savner noe som er mer konsentrert om ME’en og noen som kan fortelle meg om ting har med ME å gjøre, eller om det er noe annet som kan fikses. 🙂 *klem*

    Serendipity: Håper virkelig det! 🙂 Uansett tenker jeg at det er bra i forhold til NAV.

  8. Grattis lothi:)
    Håper det kan hjelpe deg;) og håper du forteller oss hva dem gjorde med deg:P

    Godt nyttår forresten, håper du har hatt en bra start på det nye året! Ønsker deg alt godt for 2009:))) og gleder meg til å følge bloggingen din;)

    klem

  9. Ann Kristin: Takk takk. 🙂 Og godt nyttår til deg og! Jeg er veldig glad for at du vil følge meg videre, og jeg følger gjerne deg og. Var nettopp inne på siden din og så de hyggelige nyhetene. Gratulerer! *klem*

Det er stengt for kommentarer.