Kvelden før kvelden

Lille julaften alt. Hui hvor tiden flyver, og det så altfor fort. Men altså, i dag har jeg fått unna det viktigste. Gaver er innpakket, oppvasken er tatt (men den har allerede formert seg så jeg får ta den en gang til senere i kveld). Senger er skiftet på og hjemmehjelpmannen har vasket badet og gulvene mine. Da er det vel ganske bra.

Podens vannkopper er på retur og siden han var så veldig i form i går, fikk jeg avlevert ham hos besteforeldrene slik at jeg kunne få litt privatliv. Det var igrunn veldig ålreit. Snart kommer han hjem igjen og da tenkte jeg bruke opp et par til av TT-turene mine så ikke bydelen skal synes jeg har brukt for få og bestemmer seg for å ta fra meg godene. Jeg kan kjøre mye taxi i romjulen om jeg skulle få lyst til det…

Turen skal gå til kirkegården så jeg får tent lys hos Podens storebror. Det må liksom gjøres, ellers føles ting feil.

Jeg er særdeles lite julete av meg og i år er jeg verre enn noensinne. Esken med julepynt har blitt hentet opp fra sin mørke plass i kjellerboden, men det eneste jeg ville henge opp var julestjerna mi. Det ble gjort, men så viste det seg at den ikke virker lenger og da er det liten vits i ha den hengende i vinduet. Det er mørkt nok som det er, liksom. Dermed havnet den i søpla og resten av julepynten ligger stadig i esken. Jeg får la Poden ta en kikk på innholdet og bestemme om noe av det faktisk skal få lov å pynte opp i stua. For min del kan vi gjerne la være, men jeg vil jo ikke traumatisere barnet mer enn nødvendig. Lurer på om han føler noe av denne magien mange forbinder med barndommens juler? Det har jeg litt hardt for å forestille meg, siden han allerede som ganske liten fikk klar beskjed fra besteforeldrene på farssiden om at julenissen ikke finnes. Ikke tannfeen heller. Likevel forlanger han julegaver og tannpenger. Ungdommen nå til dags.

Jeg har spist kylling tikka med en av mine gode portvinsvenner og det smakte veldig godt. Nå er jeg stappmett og sitter her og vil ikke røre meg før jeg må. Det er igrunn en julefølelse jeg gjenkjenner.

I morgen blir det familiehygge og så er det romjul og det gleder jeg meg mest til. Ro… ikke stress. Aahhhh.

Jeg vet ikke hva jeg rekker i morgen, så jeg ønsker dere alle en god jul nå. Tusen takk for følget i år, det har vært riktig hyggelig med kommentarer og besøk av dere! Jeg er veldig glad i bloggevennene mine og trives stadig bedre i Bloggeland. Kanskje ikke et godt tegn, hvem vet?

Uansett – håper dere får den julaften dere ønsker dere, alle sammen! Dette siste desemberbildet (tror jeg da) er spesielt til dere som sitter alene julaften. For noen er det kanskje det som skal til for å få en god kveld…

Peace & love ♥

vinterutsikt-018
God jul!

9 thoughts on “Kvelden før kvelden”

  1. Godt å høre at dere er ferdig med sjukdom nå. Nå kan jula komme 🙂

    Kjempekoselig å bli kjent med deg, og du er så flink til å kommentere hos meg og overalt. Setter stor pris på det.

    God jul og klem! Nydelig bilde, forresten 🙂

  2. Irini: Ja, nå kan jula komme. 🙂 Håper du får en god dag i morgen, det ønsker jeg for oss alle sammen. 🙂 Og tusen takk for godord, så koselig å høre. Det er veldig koselig å bli kjent med deg og, du kom jo rett inn som den tøffe redningskvinnen. 🙂 *klem*

    Sissel: Tusen takk, og i likte måte! Jeg skal nok kose meg selv om jeg ikke helt kjenner julestemningen. Kanskje den kommer i morgen? 🙂

  3. God jul, fantastisk bilde!
    Håper du får akkurat den rolige romjula du ønsker deg. Tror det er flere i køen til akkurat dét ønsket. Ro og fint vær, så rolige dager kan kombineres med litt frisk luft uten regn i innpustene.

  4. Ajjjj har Poden hatt vannkopper rett oppunder jul? Stakkar! Godt han er bedre.

    God jul, Lothiane, og takk for at du er her og skriver og deler med deg av tankene dine. Måtte du få alt du ønsker deg til jul!

  5. Geir: Tusen takk for det gode ønsket. Jeg håper du får den romjula du ser for deg du og, det gjør godt med litt ro. Så langt skinner sola og det er heelt stille. Deilig.

    Iskwew: Jepp, vannkoppene kom på besøk, men har begynt å trekke seg tilbake. Han ser jo ikke ut, men det går vel bort igjen. Han er jo uansett like søt. 🙂

    Takk for godordene, Isk – jeg er glad du er i Bloggeland. Nå håper jeg du får en fin og rolig romjul med Tigerungen din. 🙂

    Graylady: Juleklem til deg fra et upyntet Lothiansk hjem. Det ble jul uansett. 🙂

    Glama: Takk skal du ha, og god jul tilbake til deg. Håper du hadde en riktig god dag i går. 🙂

  6. Litt sent, men håper du får en deilig romjul med masse ro 😀 ….og et nytt snøkrystall-bilde!! Je! Skal skifte ut bakgrunnsbilde igjen 😀 *klem*

Det er stengt for kommentarer.