18 tanker om “Drittreklame”

  1. -> fortsettelsen: Det må i såfall være den kvinnelige motsetningen til en manns måte å rydde skrivebordet på datamaskinen på. (=putt alt i en mappe, så ser det ryddig ut)

  2. Nå er jo Netthandelen et av de mest useriøse nettstedene som finnes, da. For noen år siden var vi et par stykker på jobben som kjøpte noe småræl der. Man blir fort hekta på «auksjonene» der, og bruker mer penger enn man egentlig hadde tenkt. Ikke minst fordi det er noen fiktive brukere der inne som sørger for å dra opp prisen. Det er et skikkelig møkkasted, og det forundrer meg ikke at de ikke respekterer brukere som ikke vil ha reklame fra dem.

    Når det gjelder den dårlige norsken på websider generelt hørte jeg at det er færre som prioriterer å bruke penger på korrekturlesere for tiden også, noe som ikke akkurat støtter oppunder rettskrivingen i dette landet…

  3. Er det berre eg som får spader tå orddelingsfeilen? Dei skal få skrive så mykje drit dei berre greier for meg, så lenge dei klarer å slengje ihop orda.

    *grøss*

  4. Ja, når jeg leser at lærere mener det er galt å ta tak i barns skrivefeil fordi det kan drepe skrivegleden, så griner jeg nesten. Og spesielt i det som skal vises til et publikum (aviser, bøker, skilt, reklame etc) bør være korrekt skrevet. Jeg har begynt å finne skrivefeil i bøker også – og da er grensa nådd for min del.

    Netthandelen vet jeg nå at jeg ikke skal benytte (takk el Vera!) og min vekse speiler muligens min personlighet, men jeg tar den sjelden med på tur så det er ikke godt å si. Jeg liker ikke vekser, jeg vil helst ikke ha noe å bære på. Men atte, én mappe på skrivebordet?!

    Jokeren, nei det er ikke bare du. 🙂 Da jeg så at de hadde klart å dele opp ordet «drit lekker» i tillegg til å bruke ordet «drit» gikk jeg nesten i rødt.

    Nå har jeg begynt mitt nye mission med å legge inn tommel ned på alle reklamer på Facebook som er rettet til meg fordi jeg er kvinne. Jeg vil ikke ha tannbleking, designklær eller sminke. (Hvis jeg vil ha sminke tar jeg en tur på BodyShop.) Jeg vil ha reklame for det jeg er interessert i, for eksempel data og foto og bøker og film. Facebook er dumme når de bare antar jeg er interessert i bimboreklamene deres kun fordi jeg er kvinne. *gremmes*

  5. Fytterakkern, det var «norsk» på sitt verste!
    Det begynner å bli vanskelig og overse, «ord delings feil» og feilstaving, – til og med ungene reagerer…

  6. *ler* av den komiske reklamen! Noe er bare så utrolig rævva, på alle måter, både intensjon og innpakning, at det er til å le seg ihjel av 🙂 «Såå jævla bra!» pleier jeg å si, når jeg blir max provosert he he. (og sies igrunn litt ofte, når jeg tenker meg om, *ler*)

  7. Hei Chanel! 🙂 Haha, ja denne her er virkelig dårlig på alle måter. Jeg får fnatt av det når den dukker opp hele tida. Før blåste jeg i dem, men nå har jeg bare bestemt meg for å irritere meg, tror jeg. 🙂 Får ut litt frustrasjon hver gang jeg trykker tommel ned. 😉 *klemme*

    Hahahaha, såååå jævla bra! Skal huske det. Kanskje det hjelper. Litt sarkasme… eller er det ironi?

    Patrick: Det er sant, det har jeg ikke tenkt på. Men ja, det ville vært kjipt. 😕

Det er stengt for kommentarer.