I bring sorrow to those who love me

Det var mens jeg satt her og roet ned etter en særdeles sosial og hyggelig helg, at jeg begynte å lete etter sanger på YouTube. Sanger som berører meg og setter meg i akkurat den stemningen jeg kanskje trengte som motsats til all festivitasen. (Jeg må jo skape balanse.)

I am life

Først hørte jeg et par av de nydeligste julesangene jeg vet om, før jeg via omveier kom på at jeg skulle lete etter en av de filmscenene som har satt seg sterkest i meg. Den er fra filmen Philadelphia der Tom Hanks spiller en aidssyk mann som kjemper en inbitt kamp mot sin tidligere arbeidsgiver fordi de sparket ham på grunn av sykdommen. Han gjør en fantastisk rollefigur, og denne scenen får meg alltid til å gråte.

I am devine, I am oblivion

Den innlevelsen han viser her er så ufattelig bra. Jeg berøres selv sterkt av musikk som treffer rett i følelsene mine, og selv om jeg ikke alltid forstår ordene som blir sunget kan jeg kjenne igjen sorg og forvilelse bare ved hjelp av stemme og inderlighet. Musikk er virkelig et universalt språk.

I am love, I am love

Vakkert… så vakkert. Og jeg er endelig på plass igjen i meg selv.

You must live! I am life
Heaven is in my eyes,
You are not alone
Let your tears fall on my breast
I will walk with you and be your support
Smile and hope! I am love! I am divine!

Smil og håp! For et godt livsmotto, egentlig…

Har du ikke sett filmen så anbefales den på det varmeste.

5 tanker på “I bring sorrow to those who love me”

  1. Fantastisk film! Ikke lenge siden jeg så den heller. Tom Hanks spiller såååå bra i den filmen!

    Bra du er på plass i deg selv igjen. Balanse er tingen. tin-tang og greier. 😉

  2. Oj, lenge siden jeg så denne filmen, husker den godt. Tom Hanks er en fantastisk skuespiller. Og Maria Callas er min favoritt blant operasangere. Hun var en fantastisk tolker av Puccini, og nå holdt jeg nesten på og skulle fylle kommentarfeltet ditt med en «avhandling» om akkurat dette. Må ta meg sjøl i nakken og heller blogge om det seinere:)

    Ha en god sndag!

  3. *fnis* Jeg trodde du hadde en intern måte å si det på, også skulle jeg bare late som jeg forsto. (Det gjorde jeg i og for seg også…) 🙂

Det er stengt for kommentarer.