Desemberbildet – Nærhet og utmerkelse

Jeg har fått en veldig hyggelig overraskelse, nemlig en utmerkelse fra Britt-Åse.

utmerking

Om de som får utmerkelsen heter det: «Denne bloggen investerer i og tror på NÆRHET – nærhet i rom, tid og forhold! Disse bloggerne er usedvanlig sjarmerende og søte, og formålet er å finne og å være venner. De er ikke opptatt av utmerkelser og selvhevdelse. Vårt håp er at når båndene på disse utmerkelser er kuttet, vil enda flere vennskap ha forplantet seg. Vær vennlig å gi litt ekstra oppmerksomhet til disse! Gi denne utmerkelsen til åtte bloggere, som igjen må velge seg åtte nye. Inkluder denne teksten på utmerkelsen deres.”

Med hånden på hjertet kan jeg ikke si at jeg ikke er opptatt av selvhevdelse, men jeg sier likevel tusen takk for utmerkelsen. Det stemmer at jeg er opptatt av nærhet i mye større grad enn av å diskutere så fillene fyker. Jeg er veldig glad i kommentarfeltet mitt fordi det stort sett er veldig koselige folk som kommer innom og skriver her. Det setter jeg veldig pris på, det er jo det som gjør bloggen til et så fint sted å være.

Jeg fant ut at denne hyggelige prisen utmerket kan kombineres med desemberbildet som i dag består av masse naturlig glitter. (Sol og is… det blir nesten som diktet «Fire and ice» av Robert Frost.)

vinterglitter

Jeg sender med glede utmerkelsen (og bildet) videre til følgende bloggere som jeg alle sammen synes har veldig hyggelige blogger og kommentarfelt. Og tro meg, her kunne lista vært veldig mye lengre:

24 thoughts on “Desemberbildet – Nærhet og utmerkelse”

  1. Confiteor: Så hyggelig du synes det! Jula handler om å gi, gjør den ikke..? Men å finne på julegaver til folk er verre… 😕

    SerendipityCat: Næmmen, besøk fra selveste Egypt jo! 😀 Bare hyggelig, Cat, ta det når du har tid. Nyt ferien! 🙂

  2. Awww…. Du er soet da! Tusen hjertelig takk! Her sitter jeg paa flyplassen og har plutselig faatt flere timers ‘ekstra’ ventetid, saa da gjorde det godt aa finne denne paa bloggen sin 😀

  3. Grættis! Det skulle vært en nål/pin/butten til å feste på galle-antrekket, det der. En utmerkelse/dekorasjon alla millitæret, bare absolutt ikke sånn likevel, ikke sant? (Ref. galleriet) Man må jo brife litt!

  4. Haha, galle-antrekk er bra! Jf. post hos Trips om alt man er glad i når man er glad i et menneske. 🙂

    En bloggeutmerkelse som dekorasjon ala militæret er en god idé! Kanskje det går an å starte butikk, tror du det er et marked i dette? 🙂

  5. Ble helt betatt av dette bildet, jeg. Har du tatt det selv? Jeg elsker det gylne lyset i desember. Har ofte fotografert snø i det lyset, men ikke is.

  6. Hege Renate: Takk skal du ha!

    Beamer: Ja, jeg har tatt bildet selv, det er glasset på verandaen min. Når det er skikkelig kaldt om vinteren blir det frostroser på glasset og når sola skinner bakenfor blir det denne gylne effekten. Innmari stilig. 🙂 Takk for kommentar!

  7. Tusen takk, Lothiane! 😀 Snill du! Trengte litt positive ting i dag, og dette er en av de tingene jeg skal tenke på når jeg legger meg. 🙂

    Klem

  8. Gratulerer med utmerkelsen, Lothiane! 🙂 Jeg er ikke spesielt bevandret i bloggosfæren, men jeg har da oppdaget din og et par andre av Britt-Åses øvrig prisvinnende blogger etter hvert. Stiller meg for øvrig helt bak kriteriene for utmerkelsen: Nærhet og vennskap framfor utmerkelser og selvhevdelse! Du er en UTMERKET representant! 🙂

  9. Mirakel: Åh, så godt å høre at det var et lyspunkt. Håper du fikk sove godt. 🙂

    Torgny: Takk skal du ha, så hyggelig sagt! Og det hadde ikke vært det samme uten dere som kommenterer så trivelig hos meg. 🙂

    Løven: Takk skal du ha! 😀

    Anett: Takk, og så bra du ble glad! Jeg liker glad. 🙂

    Frk. Skavlan: Bare hyggelig! 🙂

  10. Jeg altså! Her får jeg en veldig hyggelig utmerkelse, og så glemmer jeg å takke pent.

    Tusen takk!

    For meg er det å ha et godt sted for innsiktsfulle debatter veldig viktig. Uten det hadde jeg ikke skrevet.

  11. Iskwew: Hehe, vær så god! Og du klarer den perfekte kombinasjonen i bloggen din å både ha rom for innsiktsfulle debatter og samtidig ivareta dine lesere på en god måte. Så fremt man ikke er helt troll, føler man seg alltid velkommen hos deg. 🙂

  12. Alt for forsinket tusen takk fra meg! Men selv om jeg ikke kommenterer før nå, så la jeg merke til den oppi alt stresset, og det varmet 🙂

    Ha en kjempefin dag! God Jul! 😀

  13. Tilbaketråkk: Bloggroll « Minneapolise

Det er stengt for kommentarer.