Ahh, the curse of Tordenbloggen

Tordenbloggen er over for min del, ikke overraskende i det hele tatt. Det har vært kjempegøy, tusen takk for alle stemmer og alle godord! Nå er dere vel glade for å slippe flere valgkampposter, tenker jeg. Jeg er i hvert fall glad, nå vil jeg tilbake til normalblogging og kanskje litt fri?

I skravleboksen, en chattesak på Tordenbloggen, fikk jeg vite at flere av de som har blitt stemt ut før meg har blitt syke rett etter. Og gjett hva… Jeg våknet sjuk i dag, samme dag som jeg ble slått ut av cupen. Tilfeldig? Neppe! Så pass opp dere som stadig er med, det må være et slags virus som kommer hoppende til de utslåttes pc’er slik at vi blir… utslått.

buffy_angelPoden og jeg tar det veldig med ro i dag, her går det i gamle episoder av Buffy the vampire slayer. Jeg ligger som vanlig omtrent 10 år etter folk og ser gamle serier som jeg den gangen ikke var interessert i. For meg virket Buffy som noe ordentlig tull den gangen det var nytt og noe «alle» snakket om. Så ble jeg heldigvis ledet på den rette vei og jeg lastet ned fikk tak i de første tre sesongene av Buffy. Egentlig ble jeg rådet til å hoppe rett til sesong 4 eller noe, men det var helt uaktuelt. Jeg hater å se litt av en serie – hvis jeg ikke kan se alt kan det være det samme, så selvsagt startet jeg på 1. episode. Det er jeg glad for, jeg synes serien er kjempebra om enn ikke like logisk lagt opp bestandig. Selve Buffy-dama er så som så, jeg er ikke helt overbevist om henne som forbilde eller idol. Derimot er jeg kjempebetatt av søte Willow som igrunn alltid vil være frøken «One time at bandcamp» for meg. Også Angel (*hulk*) som jeg tidligere har sett i Bones. Men i Buffy er han jo bare helt smask. Og død, men ikke minn meg på det.

(Forresten, ikke kom med noe spoilere da – om hva som skjer senere. Jeg er bare så vidt i gang med sesong 3.)

26 kommentarer om “Ahh, the curse of Tordenbloggen”

  1. Avreageringsviruset, ja!

    Sikkert lurt å surre seg inn i en serie, da.

    Valgkampen din var jo bare herlig, men det er nå hverdagsbloggen jeg er blitt glad i.

    God bedring!

  2. Haha! Jeg har ikke bare en Mac, men to. Så viruser har det ikke så lett her i gården heller!

    Hvis man blir syk av å bli slått ut av Tordenbloggen, hva kommer til å skje med vinneren, når en er kåret? +2 Health? Eller en skikkelig hangover?

  3. Trips ikler seg spåkoneklærne og erklærer: Vinneren av Tordenbloggen kommer til å glinse og nyte oppmerksomheten hemningsløst så lenge det varer, men etter relativt kort tid kommer avvenningen fra F5-trykking (de fleste har jo windows?) til å føre til PDTD, også kalt Post Dramatic Tordenblogg Disorder. Kommentar-avhengighet kommer til å føre vedkommende inn i dårlige nettfora og det er veldig lett å falle for fristelsen og ta bilder av hva man har på seg og blogge om det, i nærmest desperasjon etter «hva som helst, bare litt, elsk meg, lik meg, skriv til meg!!! »

    Lothiane derimot kommer til å klare seg helt fint. 🙂 Hun kommer til å fortsette å sitte under stjernene og drikke vin og bable og blogge som før.

  4. Høøøh? Dagen jeg ble stemt ut ble jeg angrepet av aggressiv skulderplage. Den sitter i enda. Dette kan umulig være tilfeldig.

  5. Bellatrix: Åh, takk! *klem* Veldig rolig her, ja. Hehe.

    Titta: Takk skal du ha! Ja, nå blir det hverdagsblogging framover og kun det. Ikke mer konkurranse på meg. Neste år må dere stoppe meg hvis jeg begynner å fable om noe lignende.

    Graylady: Jeg skal prøve så godt jeg kan med å bli kvitt fandenskapet. Buffy hjelper sikkert til. 🙂

    Trips og Marina: Føl dere ikke for sikre med Mac. Jeg hørte nettopp at siden Mac har blitt så populært er det mange som har begynt å lage virus som går mot dere også. Pass opp, pass opp!

    Og hva som skjer med vinneren… hu hei, det er litt skummelt dette, kanskje vi må advare? Men Trips har nok rett, jeg fortsetter som før med babling og stjernekikking. Hehe 😀

    Geir: Nei! Oj! Se, dette er alvorlig altså! Kanskje vi er besatt av onde demoner som gjør oss syke? 😕

  6. Dette med virus og Mac er i følge Apple selv tilbakevist. (http://mac1.no/artikkel/7424/apple-dropper-antivirusanbefaling)

    Selvsagt kan det skje, og jo mer populære Mac’ene blir, jo mer fristende er det jo for hackerne. Men jeg tror det er (dvs. jeg har fått bekreftet) en altfor nær sammenheng mellom antivirusprogramvareutviklere og virusutvikliere. Det er så mye penger i den bransjen at det er så mange som jobber på begge sider samtidig. Men dette var en digresjon. Jeg ELSKER Mac’en min og vil aldri bytte tilbake til Windowsmaskin! Myyy preeeciouuus!

  7. Trips: Ja, var det ikke nettopp i Pondus jeg så noe om at de skulle lage et virus som antivirusprogrammet deres kunne stoppe, slik at de kunne bevise hvor viktige de var overfor sjefen? 🙂

    Ærlig talt er jeg ganske sikker på at det er masse snusk i den bransjen, nettopp på grunn av penga.

    Jeg håper du slipper virus på Mac’en din, men forstår jo at du ikke vil bytte til Windows. Det er jo liten vits også, det kryr jo av virus og ormer og dritt. Men jeg har klart meg bra lenge nå, det hjelper visst å være forsiktig.

  8. Caterina: Hei! Det der minner om pappa’n min, han pleier også å si at det er det beste som ikke hjelper. 😉 Orker ikke tanken på Whisky etter at jeg drakk meg dårlig på det tidligere i år, men jeg steller så pent jeg kan med meg selv og satser på at Buffys demonutslettelse inspirerer til å slåss mot mine egne demoner (p.t. basilusker).

  9. er på vippen mellom å ta pappa-minningen som en kompliment eller motsatt. *velger kompliment-varianten*
    buffy er sikkert ikke å forakte, heller; har aldri sett det. selv driver jeg alien-kvadrologien fremover, og er kommet til film 3. enda jeg ikke er syk. 😉

  10. Åh ja, det er absolutt et kompliment! Pappa’n min sier så mange kloke ting. 🙂

    Alien! Åh det er mange år siden jeg har sett. Man trenger ikke være syk for å se på film/serier. 😉

  11. Så absolutt. Og lastenes sum er konstant. Eller noe sånt. 🙂

    Her i heimen har det blitt en del vampyrer og demoner. Alien må introduseres etter hvert, men tror Poden har godt av å vente litt? Kjenner en som slet med traumer i mange år etter å ha sett Alien for tidlig. 🙂

  12. Heldig du som får kose deg med Buffy!! Sier ingenting, men bare at serien blir bedre… Og nye figurer kommer inn etterhvert 🙂 Tror nesten jeg må se serien omigjen jeg? Hmm…

    Huff, syk? Ikke bra! Får håpe det at du har sett/ser på Buffy hjelper deg med kampen mot de onde! hihi

    klem!

  13. vet ikke hvor gammel poden din er. jeg har indoktrinert min egen pode med aliens. jeg var kjempestreng før; han så ringenes herre leeeeeeeeeeenge etter «alle andre», men så fant jeg ut at det de ikke får se hjemme, får de med seg andre steder. de er mer hardføre nå enn da vi var små. jeg satt barnevakt (1979 – som tolv-åring) for et par som så alien på kino; de skalv og hutret av frykt da de kom hjem … men poder er forskjellige. vampyrer og demoner er heller ikke å kimse av … 😉
    ha en trivelig natt!
    😉

  14. Imzadi: Fint du ikke røper noe! 😀 Det er en veldig fin serie og jeg har også hørt den blir bedre/mørkere etterhvert. Men jeg vil likevel ha med meg alt sammen. Synes den er både bra og mørk nå, jeg. Ser fram til resten. 🙂 Vi har sett fem episoder i dag. Hehe. Forhåpentligvis kurerer det sykdom. 🙂

    Caterina: Poden er 12, bare noen måneder unna 13. Og han tåler en del, så lenge det er eventyr. Det er nok verre å se mer realistiske voldsdrama, vil jeg tro. Han har reagert på krim der volden går utover barn, for eksempel, så det prøver jeg å holde ham unna.

    Buffy er litt skummelt til tider og da går han gjerne bort fra skjermen til det verste er over. Skjønner han godt, det er ikke noe poeng i å se alt. Vi skal jo sove om natta. 🙂

    God natt til deg og, hyggelig å prates igjen!

  15. Jeg er ikke i nærheten av å være frisk enda jeg. Jeg nyser, er hoven i øye, de renner, jeg våkner flere ganger om natten av ørevondt og bihuletetthet.
    Ja, den tordebloggkåringen er neppe så uskyldig som vi trodde.
    Det dukker opp stadig flere tilfeller.
    Finnes det en klagenemd?

  16. Tordenlill: Usj, det der høres ikke bra ut! Skumle saker, men jeg tror ikke vi kan skylde på noen… vi får bare sørge for å ha antivirusprogrammet vårt i orden. 😉

  17. Annetten: Ikke sant vel! 🙂 Jeg må jo ha med meg ALT! 🙂 Spike har blitt en stor favoritt her i heimen. Faith liker vi ikke i det hele tatt, men mulig hun tar seg opp.

Det er stengt for kommentarer.