Desemberbildet – hilsen nr. 1

des1
1. desember og vi har begynt på den mørkeste tida på året, men selv i vintermørket finnes det lys.

(Jeg skal prøve å ikke tenke for mye på at jeg er vanvittig sent ute med julegaver og egentlig ikke er spesielt interessert i jula. Det finnes helt klart verre ting enn å ikke få til «den perfekte jul», dette styret ordner seg til slutt uansett.)

Det er så mye jeg skulle ønske jeg hadde overskudd til. Alter Ego (og flere andre) har kommet med forslag til hva man kan gjøre for å glede noen som trenger det, og det har rotet rundt i hodet mitt etterpå. Hva har jeg å bidra med, liksom? Men jeg har jo bildene mine som kanskje kan lyse litt opp for noen?

Dagens bilde tilegner jeg Chanel, som jeg har på følelsen vil sette pris på en vakker vintersolnedgang og kan finne en viss symbolikk i den. Selv om jeg ikke ser deg så ofte, så er du ei venninne jeg har et helt spesielt forhold til. Du har vært med i livet mitt i så mange år at jeg føler du kjenner meg bedre enn de fleste, kanskje til og med bedre enn meg selv noen ganger? Du skal vite at jeg setter pris på deg selv om du er mange mil unna! For desember ønsker jeg deg mest av alt ro til å stelle godt med deg selv. For nyåret ønsker jeg at lenge etterlengtede muligheter skal åpne seg for deg, fordi jeg unner deg alt godt. Sender deg en stor klem og håper jeg snart kan gi den til deg «på ekte». 🙂

18 tanker på “Desemberbildet – hilsen nr. 1”

  1. Nydelig bilde!!! Og du trenger ikke ordne til jul i år……husker du ikke at du og Graylady skulle komme på Løveaften! 😉

  2. Løven: Oh, det ringer noen bjeller. (Julebjellene?) Men altså, jeg må jo likevel skaffe julegaver..? 🙂 Takk, forresten!

    Trips: 😀 takk skal du ha

  3. Nei, husker du ikke «hvem tror du mest på, meg eller Jesus?» Jeg lå hverken i noe stall eller fikk gaver av noen hyrder….ergo, ingen julegaver 😀 Nei da, må begynne snart selv…..har gudskjelov lagd gaveavtale med noen, eller rettere sagt «ikke-gave-avtale», men det blir jo en del allikevel. Håper heisen din friskmeldes snart!

  4. Hehehe, jeg tror mest på deg. 😉 ikke-gave-avtale er en fin ting, igrunn, men vanskelig likevel. Hmm…

    Og ang. heisen: Jeg snakket med sjefen og han sier det kan ta to timer eller to dager, men de er i hvert fall i ferd med å koble sammen det siste som skal ordnes… hurra!

  5. Vel, jeg hopper nå……tar jo ofte sorgene på forskudd, så jeg får ta gledene på forskudd og *hoppe mer* 😀

  6. Jeg liker tilnaerminga du har til utfordringa, Lothis!! Oppmuntring i form av fiiiiine bilder vil naa langt mer enn en person, for vi er mange som leser bloggen din 😀

  7. TUSEN TAKK! Så hyggelig da! Det er jo 1 desember alt jo 🙂 Og takk det samme 🙂 Så herlig orange-farge 🙂 Så rørt jeg blir for ordene! 🙂 Den ekte klemmen og noen kaffe-latter- latterer skal vi nok få tatt om ikke så altfor, altfor lenge 🙂 Spasere langs snødekte gater, bedekt med lys og granbar og glade barn. Eller er det mest realistisk å se for seg regntunge grå gater og stressa voksne som omtrent løper ut av sine sko for å rekke alt? he he.

    Og, enig – julestyret lar vi andre ta seg av 😉
    Tror at julas gleder forandrer seg med tida, både verdier og valg av hvordan man ønsker ting skal være. Nå betyr det mer å bevare seg sjøl midt oppi alt, være der for andre, ikke stresse seg sjuk og rekke over alt som en annen superkvinne. Å kunne ha en harmoni over seg og omgivelsene teller mer, enn hva lommeboken noengang kan gi.

    I år er jeg hjemme med lysene mine, du skulle sett skapene mine, he he, de er fulle av lys i alle varianter og farger. Og driver med litt småpynt her og der, som jeg skal bruke hele desember på og ikke ta alt på én kveld, – i år har jeg en forkjærlighet for engler 🙂

    Også er det er deilig med snøen igjen, syns jeg! 🙂 I fjor var jeg anti-jul, i år er jeg litt mer inspirert igjen. Har funnet meg nye gleder også; skal være med og ordne gaver til barn på forskj institusjoner, via veldedige foreninger og sånn. Dette syns jeg er bra tiltak, og hjertet mitt responderte med en gang jeg kom over det 🙂

    Dessuten syns jeg adventstida og romjulen er de beste dagene, med mye kos og mye trivsel 🙂 Gleder meg til de faste, koselige tingene, og håper Askepott og nøttene hennes kommer i år, som før 🙂 Og alle de andre filmene som pleier å gå, he he.

    Takk for hilsen, ønsker deg masssssse kos i desember, kjære venn! Abrazo de Leona

  8. Leona!
    Så godt å høre bildet falt i smak. Jeg får printe det ut til deg så du kan få det «på ordentlig». 🙂
    Godt å høre at du koser deg med lys og pynting, det høres ut som en fin måte å bruke desember på. Jeg tror jeg skal la meg inspirere. 🙂

    Her har det snødd litt i kveld, det har blitt litt hvitt ute, men jeg aner ikke om det får ligge. Det er koseligere med litt hvitt på bakken enn regn, så jeg synes godt det kan ligge.

    Jeg sliter mellom å være anti-julete og … noe annet som jeg ikke helt har ord på. Er så godt å høre du har funnet nye gleder – og det prosjektet med julegaver til barn på institusjoner… det rører meg veldig! Så FLOTT! Åh så utrolig herlig det må være å delta i noe sånt. 😀 Meningsfylt og vakkert, er det.

    Jeg ser fram til å treffes igjen i Oslo, om det blir med snø rundt oss eller grått slaps… det får bare være, vi får det nok koselig uansett. 🙂

    Stor god desemberklem fra
    Lothiane

  9. Hvordan kan man være ‘vanvittig sent ute’ med julegaver 1. desember?? Da jeg fremdeles feiret jul kjøpte jeg aldri gaver før den siste uka før jul, gjerne på lillejulaften:)

  10. M: Vel, for min egen mentale helses skyld så burde jeg ha startet for lengst. Litt vanskelig å forklare, men jeg tåler ikke stress og dermed bør jeg unngå det. Jeg har en del gaver som skal sendes, da nytter det ikke komme lille julaften.

  11. Dette var et nydelig, ja delikat, solnedgangbilde. Vakre nyanser og silhuetter – og den lyktestolpen ga en flott kontrast. Det sies at solnedgangbilder er klisjeer, men det gir jeg beng i. Dette likte jeg!

  12. Ståle: Takk skal du ha! Jeg og gir beng, for jeg tenker at disse klisjeene ofte er det fordi vi mennesker er ganske «enkle» når det kommer til naturopplevelser. Slike soloppganger og -nedganger er vakre, uansett om man har sett lignende før. Tenker jeg. 🙂

Det er stengt for kommentarer.