Nattbilder fra asylet

snc3b8-stavanger

Jeg har funnet et slags midlertidig asyl og unnsluppet langvarig heisstans og andre frustrasjoner for noen dager. Og se, her er det vinter! Det kan jeg ikke huske sist jeg opplevde i Stavanger.

In the vicinity of Vålandstårnet ser du her en ørliten bit av den vakre bøkeskogen, nå pent dekket av hvitt stoff.

Jeg burde lagt meg klokka ti, for da var jeg kjempetrøtt. Lang togtur tok på, men det var innmari koselig å være på reise spesielt siden jeg hadde så hyggelig følge.

Men altså… Vinter! Også her da, det hadde jeg ikke trodd jeg skulle oppleve. Det er jo ikke sikkert det varer så lenge, i morgen tidlig er det kanskje smeltet bort og snødrevet erstattet med det sedvanlige høstregnet? Jeg ønsker den blir litt så jeg kan ta dagslysbilder av en hvit bøkeskog.

snc3b8-stavanger2

Selv om vinteren ikke akkurat er min favoritt, så synes jeg det er noe ganske vakkert med denne snødekte byen. Og ennå snør det utenfor vinduet på soverommet jeg låner.

white horizon
. . . another snowflake
makes a home in my hair

(lånt herfra)

12 kommentarer om “Nattbilder fra asylet”

  1. Å herregud så flotte bilder!! Makan til stemning! Jeg bøyer meg atter i støvet for sinnsyke bilder og stemningsfull skildring 😀
    Faen kusine! Du må virkelig satse på foto! Jeg trenger ateliè og ateliè partner….err`u med eller? 😀 ….så kan jeg få inspirasjon av dine bilder 😀 Blir kanskje mer røykepauser (uten røyk da) enn aktiv jobbing, men shit au 😀

  2. Min første kommentar har ennå ikke kommet!!! Ineffektivitet er det verste jeg veeeet!!!!!!!! eee,hee 😉

  3. Jeg vil også ha snø! Her er det bare snø borte i gata her hvor snøkanonene har stått og dura natta gjennom.
    Ha fine dager som asylsøker i Stavanger.

  4. Løven: Hmm, ja jeg lurte jeg også. Skal sjekke spamfilteret. Det samme skjedde søstra mi for en tid tilbake og jeg skrev til WP og ba om hjelp. Skal finne ut av det, men jeg tror fortsatt søstra mi blir stoppet når hun skriver kommentarer fra jobb.

    Har sovet lenge så jeg har ikke fått gjort noe før nå. 😛

    Trips: Takk! 🙂

    Graylady: Takk for det, kan gjerne mane litt snø din vei og håpe det hjelper. 😀

  5. Løven: Nååå kom den første kommentaren din inn. Og hurra, så utrolig koselig! Takk skal du ha! 😀 Hehe, det hadde helt klart vært trivelig å hatt atelier sammen med deg. Sikkert et tema vi kan ta utenfor bloggen, forresten… hehehe. *stor klem*

  6. Hm, brøt jeg noen bloggregler…..kanskje det var derfor den ikke ble publisert med en gang ha,ha. Ser for meg et lite blogg-troll som sitter å leser alle kommentarer «Uff, får la det gå for denne gang da, siden hun er ny i gamet» Ha,ha,ha!

  7. vinter. jeg er et feilplassert polarbarn for oyeblikket. saa feilplassert at jeg faktisk vil dra og ake i fem minusgrader i Singapores Snow City :O

  8. Løven: nei, tror ikke det altså! De stopper kommentarer som inneholder to eller flere lenker, men det gjorde jo ikke din. Og så hvis du kommenterer med ny/annen adresse/navn… for da kjenner den deg ikke igjen og tror du kommenterer for første gang. Men siden den godtok de andre kommentarene dine er jo det litt merkelig.

    Vaarloek: Dakar, håper du finner litt vinter og kan ake! Her er det vel kommet nok til å kunne ake. Jeg våkna nettopp, så nå må jeg komme meg ut så jeg kan føle litt vinter.. og ta bilder. 😀

  9. Jeg har også nettopp vært ute og tatt snøbilder! (med et kamera jeg ikke har brukt før, så jeg klarer ikke laste bildene over på dataen og inn i bloggen… 😦 )

    Kjempefine bilder altså!

  10. Takk, FruJones! Det er jo skikkelig vær her jo… hehe. Ser i bloggen din at du har fått ut noen flotte bilder, bra du fikk det til! Bergen i snø er også nydelig..!

Det er stengt for kommentarer.