Klitorisnyhet som er 10 år gammel

Jeg er så glad vi har vår egen Virrvarr i Bloggarriket, som skriver om jenters seksualitet på en rett-fram måte. Herlig! Jeg er ikke akkurat vant til å diskutere temaet med venninner, i hvert fall ikke så deltaljert.

I dag leste jeg en post som fortalte meg noe jeg ikke visste fra før av; klitoris er 20 ganger større enn man før har trodd. Forskere har stort sett forsket på menn, dermed har klitorisen blitt fremstilt som en liten tapp… og dett var dett. Men neida, klitorisen er stor og ser ut som en merkelig sak fra outer space og strekker seg dypt innover i kroppen.

Hvorfor er det viktig å få fram dette?

Jeg tenker at det må da være interessant for jenter/damer å vite noe om hvordan vi faktisk er skapt. Dessuten; blir man operert i «de nedre deler» så kan man faktisk risikere å ødelegge muligheten til å oppnå orgamse, selv om man holder seg unna selve «tappen».

Uansett, dette forklarer Virrvarr så meget bedre, så ta turen over og les gjerne foredraget hun og Grevinnen hadde på Sex i byen også. Kjempeartig og bra!

Jeg har selvsagt bestilt boka «Jenter som kommer«. Det kan se ut som det er litt å plukke opp selv om jeg har levd noen år. 😉

6 thoughts on “Klitorisnyhet som er 10 år gammel”

  1. Tusen takk for tips til fantastisk lesning!
    Jeg har storkost meg og går i planer om å bestille boka.

Det er stengt for kommentarer.