Den vakre tiden

Jeg er så glad i høsten, selv om den kan være både sur, mørk og kald. Det er likevel noe med energien i høststormene som tiltaler meg. Det er noe med den krystallklare lufta og lyset ute når sola skinner, som føles helt annerledes enn når det er sommer. Fargene på trærne og på bakken lyser opp en ellers mørk og ofte våt tid.

Nå er høsten her
og høsten er en liten gul mann
som kommer ut av skogen
med kofferten sin og plukker lauvet ned av
trærne og tar med seg blomsterstilkene og mange
av fuglene, og så maler han himmelen
grå og mørk, og lager triste søledammer i veiene.

(Utdrag fra Årets tider av Arild Nyquist)

10 tanker på “Den vakre tiden”

  1. Bildet var nydelig ja:)
    Jeg synes høsten er den aller verste tiden på året, det er vanskelig å komme seg ut av senga, det begynner å bli kaldt og det er mørkt, mørkt og mørkt. Jeg må alltid passe på å ta vare på meg selv da, gjøre ting som er positive og hyggelige, for ikke å bli slukt av det store Høstmørket på innsiden.

  2. Et bilde jeg liker veldig godt!! Det viser jo høsten i et nøtteskall.. vått, fargerikt, grått og klar luft!

    Jeg velger meg våren og sommeren, men jobber med å overbevise meg selv om at hver årstid har sin sjarm og byr på sine helt spesielle motiver.

  3. el Vera: Jeg forstår hva du mener, for selv om jeg er glad i høsten så kan jeg også kjenne på dette store Høstmørket inni meg og… Da er det godt å omgi seg med gode venner og tenne mange telys. 🙂

    Takk Trine! 🙂

    Fotoboksen: Takk! Jeg liker de fleste årstider, men vinteren er vel den som tar mest drepen på meg. Ja ja, da kan man i hvert fall se fram til våren! (Jeg er et vår-høst-menneske. :))

Det er stengt for kommentarer.