Onsdag morra blues, eller..?

Subax wanaagsan!

Så er det morgen igjen og jeg prøver å riste meg selv våken. Ikke enkelt, her skjer det ikke de største sprellene før et stykke utpå formiddagen.

Men altså, litt musikk er fint. Rolig musikk, ikke dundre-dundre og vrenge høyttalerne. Ettersom jeg nylig så filmen Music and lyrics med Hugh Grant og Drew Barrymore og falt rimelig pladask for både filmen og sangen de skrev sammen, synes jeg det er en god idé å starte med den. Muligens er du ikke enig, men det er uansett for sent å gjøre noe med det. 🙂

I’ve been living with a shadow overhead
I’ve been sleeping with a cloud above my bed
I’ve been lonely for so long
Trapped in the past, I just can’t seem to move on
I’ve been hiding all my hopes and dreams away

Og her er YouTube-video med sangen. Liker du sånne feelgood-happy ending-fjolleflirefilmer som jeg gjør, så se hele filmen. Et muntert gjensyn med 80-tallet, dessuten synger Hugh ganske fint!

Når det først er morgen og alt det der, hvorfor ikke overraske kolleger, samboere (eh… bør helst bare være entall), barn eller venner med å si god morgen på en litt annen måte enn vanlig? Du kan jo ha som mål å lære deg «god morgen» på 250 språk, da har du i hvert fall noe å drive med framover. Selv prøvde jeg meg på somali over her.

Og så til slutt…

To tankelesere møtte hverandre på gaten:
– Heisan, du har jo det jo skikkelig bra! Si meg, hvordan har jeg det?

12 tanker på “Onsdag morra blues, eller..?”

  1. Drew Barrymore! Pøh! Hadde en drøm for ca. 3 år siden om at mannen min var utro med henne *fnis* Vel, finis, fnis? Hun vet ikke hvor tøytete hun er, og mannen min gadd ikke å forsvare sitt utroskap når jeg i halvsøvne krevde at han skulle si unnskyld og trøste mitt sinte og bedratte sinn. Men en gang, ja en gang …skal hun få igjen ja! Skam deg Drew!

  2. Haha, vel… da kan jeg skjønne du ikke har Drew som favoritt. 😉 Hvis jeg noensinne møter henne skal jeg sørge for å overbringe budskapet fra deg, samtidig som jeg spør om autografen og knipser noen bilder. 😛

  3. Litt off topic: Jeg fikk med meg et intervju da vi så filmen i Berlin da den kom på kino, og der sa begge to at de egentlig ikke liker hverandre noe særlig, og at de slet for å få ferdig filmen. De er visstnok ganske like karakterene de spiller; hun: rotete, skravlete og vimsete og han: up-tight, nevrotisk ryddig og ikke fullt så skravlete. Men de har i hvertfall fått til at det ser romantisk ut på film! 🙂

  4. Nææh, artig å høre. De ser jo innmari søte ut sammen på film. Egentlig tror jeg at jeg hadde kommet best overens med Drew sånn i virkeligheten. Men der fikk vi det bekrefta, Hugh spiller seg selv på film! 😀

  5. Rotete, skravlete og vimsete….da har han i hvertfall valgt en som ligner meg sukk! Joda, er vel kanskje det at jeg liker henne som gjorde at hun ble «puttet» inn i den drømmen 😀 Hun stikker ikke dypt inn i sjela mi lenger, må bare lage litt dramatikk og oppmerksommhet rundt min person 😀

  6. subax wanaagsan!
    music & lyrics var faktisk bedre enn forventet, jeg så den da den kom på kino og var mildt sagt skeptisk. Den er ganske bra.

    Jeg liker Hugh akkurat som han er sukk.

  7. Løven: Duuu da! Mannen din var ikke utro med Drew… Hun var bare symbol på deg i den drømmen. Du drømte om henne fordi hun ligner deg. Så han var bare sammen med deg og da er alt bra. 🙂

    Nabad, somalieren! 🙂
    Hugh er fin, han, i hvert fall på film. Notting Hill, Love Actually, Music and lyrics… flere gode?

  8. Ha,ha,ha det sa han også den morgenen jeg var drit sur og bebreidende; Jeg nekter å si unnskyld og forklare noe jeg IKKE har gjort 😀 Den drømmen handlet også om avvisning, så da var svaret ; Nei, men du kunne ha gjort, og nå avviser du meg igjen! Ha,ha,ha….det skal sies at jeg ikke var helt våken enda 😀 ÅÅÅ, det må være så morsomt og spennende å leve sammen med meg!!! Jeg misunner han skikkelig!! eeee, hee, ee 😀

  9. Jeg har faktisk hatt en lignende opplevelse. Klarer ikke huske detaljene, men jeg og våkna opp og var dritsur på en eller annen for noe vedkommende gjorde i drømmen. Det satt i en god stund.

    En annen gang våkna jeg og var kjempeforelska i en fyr jeg hadde drømt om. Det var en mann med keyboard som jeg møtte i en heis… og vips, så var jeg brennende forelsket… og det satt jaggu i så lenge etter drømmen at jeg lurte på om jeg var sanndrømt. Tru’kke det, har aldri dukka opp en fyr med keyboard. Hahaha!

  10. Morsomt! Det har jeg og opplevd 😀 Var stormende forelsket i en person jeg aldri har møtt. Ganske sprøtt og kjipt at jeg ikke kunne dra å besøke han 😀

  11. Løven: Tenk så sprøtt å få så sterke følelser fram i søvne, og så er det bare en drøm. 😀 Litt kult at det går an, men jeg husker jeg ble frustrert etterpå fordi jeg gikk der og ønska finne denne fyren… som tydeligvis bare var en fantasi. Haha! Litt sånn Skybert!

    Confiteor: Drew har blitt veldig god, synes jeg. Er glad hun har klart seg så bra, hun var jo virkelig ute å kjøre en del år. Ikke bare-bare å komme seg fra barnestjerne til voksenstjerne.

Det er stengt for kommentarer.