Nå er naboen min død

Tror det må bli gravøl når det er over. 😦 Eller hva sier du, Trips & Tics?

Edit: Her er link til en liten video som viser hvordan Holmenkollen rives.

17 tanker på “Nå er naboen min død”

  1. Definitivt. Det er ganske sært å sitte her og se på at kranene jobber, selv nå på kvelden, så det kan jo gå kjapt det her?

  2. Trips: Jobber de fortsatt? Jeg har kikket ut flere ganger, men ikke sett at det har skjedd noe mer. Hmm, kanskje den er borte i morgen tidlig. :-/

    frr: nei, det blir den ikke… Men det blir jo spennende å se den nye hoppbakken når den en gang står ferdig.

  3. Det ble jo bilder jo!! Hm, ut å se….ja, kan skimte det herfra også 😀 Begynn å drikk nå dere, man er tross alt dø når hodet er kuttet av .D

  4. Herfra ser det ut som de plukker ned ting mellom det beinet på midten og hoppkanten, men det ser ganske likt ut i dag (fredag morgen) som det gjorde i går.

  5. Graylady: Hehe, ja om et par år blir det ny fotoserie for å vise hvordan den nye hoppbakken stiger frem. Hvis den blir liggende samme sted da…? Ellers er det ikke sikkert jeg ser den.

    Løven: Ja, det ble bilder. 🙂 Jeg ser den bare ikke så godt som jeg skulle ønske, er på sida av den. La gravølet begynne…. 🙂

    Trips: Jeg la akkurat ut en videolink der du kan se hvordan de river… og det stemmer nok med det du har observert. Jeg burde jo kommmet meg en tur ned så jeg kunne tatt bilder.

  6. Uff, for en destruktiv video…ikke videoen da, men det som skjer. Trodde ikke jeg hadde følelser for den bakken, men den kjente jeg i magen! Jeg liker ikke at gamle ting forsvinner og nye moderne ting kommer å tar plassen. De har jo verken sjel eller historie *snufs* Jeg husker jo den bakken fra jeg var liten 😦 Jeg kommer til å stryke med når Trond Viggo forsvinner fra denne jord! Uff, nå skjønner jeg at dattera ikke vil vi skal få nytt kjøkken! 😀

  7. Løven: Jeg tror det finnes (minst) to slags folk. De som liker forandringer og de som ikke liker det. Jeg er litt ambivalent, men ja… jeg synes også dette er trist og at det blir veldig rart uten gamle Holmenkollen. Den har jo «alltid» vært der, i hvert fall for meg. Skulle ønske de kunne bygge den opp igjen et annet sted så det gikk an å se den videre. Det er vel ikke akkurat særlig store sjanser for det…

    Og ja.. Trond Viggo..! Tenk når han blir borte da, det blir jo helt… nei, vil ikke tenke på det en gang.

    Så bra det hjalp deg å forstå datteren din. 😉

  8. er nok også litt ambivalent, men heller nok absolutt mest til den siste kategorien. Jeg også tenkte at det hadde vært fint om de kunne sette den opp og laget et form for museum, eller en type kirkegård he,he..så kunne jeg få satt opp mitt gamle kjøkken der når den tid kommer…… men det er vel dette som kalles Grønnmo 😦

  9. Løven: Husker omorganiseringene i Telenor… der var jeg ikke glad for forandringer. Fikk høre fra en sjef at han syntes det var topp med forandringer… Ikke så merkelig kanskje, han var jo blant de som faktisk fikk følge prosessen og ikke fikk den tredd nedover hodet. Men … det er jo en heeelt annen historie. 🙂

    Jeg vil helst at Holmenkollen skal bestå og at de heller lager ny hoppbakke et annet sted. For sent… Snufs.

  10. «forandring fryder» er et feilaktig uttrykk….for mange. Den forskningen jeg har lest sier i hverfall det motsatte…vi liker stabilitet, forutsigbarhet, trygghet osv. Men klart, hvis jeg synes noe er negativt, ønsker jeg å gjøre om på det. Men det betyr ikke at andre liker det. Og som du sier, hvis en får tredd ting nedover hodet, blir man enda mer negativ.

    Glad jeg tok med ungene i toppen av bakken for en stund siden…….så kan de i hvertfall si til sine barn «jeg var øverst i Holmenkollen, den gang for leeeenge siden» Ha,ha snakk om melankoli…og jeg som aldri egentlig har hatt så mye med den bakken å gjøre 😀

  11. Løven: Forandring fryder ikke, unntatt når man velger det selv. Det gjelder for meg i hvert fall. 🙂

    Jeg har aldri vært oppe i toppen, men jeg har vært mye ved og rundt Holmenkollen og tatt bilder. Så… jeg føler jeg har fått sagt ha det. 🙂

    Stormel: Det er bra kult, esse! 🙂 Jeg legger ut nå… Og så får vi ta ny bildeserie når den nye bakken bygges. 🙂

  12. Graylady: Nei, dessverre. Hadde nok lagt meg da, fikk ikke med meg at det hadde skjedd før langt utpå dagen etterpå. Men jeg er stadig og titter for å se om det skjer noe nytt… tar bilder innimellom, bare sånn for sikkerhets skyld. Står ennå en god del igjen.

Det er stengt for kommentarer.