Har du noen gang prøvd..?

En av mine mest trofaste lesere og kommentører (fint nytt ord?) i bloggen er kusinen min, Løven er inne. Ettersom hun ikke har blogg selv, hender det jeg mottar blogginnlegg fra henne per epost – kun for mine øyne. Jeg er heldig, jeg! I dag fikk jeg et lite dikt fra henne, som jeg ba om å få lov å dele med dere og heldigvis sa hun ja. Jeg synes det beskriver livet med M.E. så bra…

.

Har du noen gang prøvd..?

Har du noen gang prøvd…
Å spise suppe med gaffel?

Har du noen gang prøvd…
Å vaske alle klær for hånd?

Har du noen gang prøvd…
Å sovne mens du ligger under taket?

Har du noen gang prøvd…
Å dusje ved hjelp av en spruteflaske?

Ikke jeg heller. Det er slitsomt! Tar tid! Og virker forferdelig meningsløst… og ganske umulig…

Men jeg har prøvd…
Å se andre gå på jobb, mens jeg sitter hjemme

Jeg har prøvd…
Å dempe entusiasme for ikke å bli utmattet

Jeg har prøvd…
Å leve sunt og trimmet… og blitt ”straffet”

Jeg har prøvd…
Å se andre ”danse” med mine barn og sittet trist på ”sidelinja”

Det er meningsløst det!

Men jeg har også prøvd…
Å febrilsk finne mening… i det meningsløse

Har du prøvd?

~Løven er inne

22 tanker på “Har du noen gang prøvd..?”

  1. Vanskelig å kommentere seg selv, men ta det gjerne med på neste NAV-møte 😀 Takk for at du likte det 😀

  2. T&T: Tusen takk, det var godt å høre!

    Lothiane: Nå har jo ikke jeg kjennskap til NAV, men har fått inntrykk av at de har godt av å «skjønne» litt hvordan det faktisk er å være syk…..

    Stor klem til dere begge to!! 😀

  3. Kjempebra skrevet og beskrevet Løven.
    Kanskje det er verd å ta det med til NAV, kanskje de skjønner selv om det ikke står i deres reglement?

  4. Tusen takk Graylady! 😀 Ja, litt innsikt i folks reelle situasjon er nok ikke dumt!…og ellers, vi ses på Løveaften! he,he

  5. Flott, Løven! Du har så mange kloke og innsiktsfulle kommentarer, og dette var så bra skrevet.
    På tide med egen blogg snart eller?

    🙂

  6. el Vera: takk,takk veldig fornøyd selv og! 😀

    Sokken : Det var hyggelig, tusen takk! 😀

  7. Rockette også, nei dette var hyggelig 😀 Tusen takk, ja det begynner å friste med egen blogg med så mange koselige kommentarer 😀

  8. Oj, «kan» ikke dette helt, men det hørtes mye ut!! 😀
    Og, ja! du har så mange hyggelige gjester!! Tusen takk alle sammen 😀

  9. Løven: Vel… det betyr at det er 80 som har klikket seg inn på akkurat den posten. Det var nesten all time high på bloggen min i går. Fra før av hadde jeg 497 treff på det døgnet jeg hadde flest besøk… I går nærmet vi (jeg skriver vi, jeg) oss samme tall, men det stoppa på 494. Tenk det. Bare fire til og vi hadde hatt ny rekord. Ja ja. 🙂

  10. Ha,ha,ha nå har jeg virkelig «klegget» meg på bloggen din 😀 Klegget? For et ordforråd 😀 Takk for at du «har» meg med, eller lar meg «klegge» for å si det på Løve-vis 😀

  11. Ja til klegging, jeg liker klegging – i hvert fall din klegging. Sånn, nå har jeg brukt det tre ganger i en setning. 😉 Fint, nytt løveord!

    Også skrev jeg feil i forrige sak.. det stoppet ikke på 474 men 494. Hah. Det skal jeg rette opp nå. 🙂

  12. Ha,ha,ha du er så herlig! 494! Wow, men ikke rart at mange vil «besøke» deg! Lykke til med å slå ny rekord!
    *klem*

  13. Er ikke sikkert det egentlig er så mange. Det er sikkert bare du som har vært innom og kikket 490 ganger. 😉

    (Slik taler en ekte pessimist…)

  14. Kan være du er realist, for jeg er en «ekstremklikker» 😀 Men 490 ganger…vel 😀 Slå rekorden, ja….skal jeg effektivisere klikkingen? 😀

  15. Hahaha, nei jeg tror kanskje ikke du bør gjøre det. Hvis jeg oppfordrer til juks, vil jeg jo ikke tro at resultatet i statistikken min er reelt og dermed gå inn i dyp depresjon. 😉

    Hva skulle jeg gjort uten deg, kanskje? Da hadde jeg bare vært en ensom og forlatt liten blogg med tre besøk i uka. *fnis*

  16. Det hørtes jo fristende ut at noen tenkte «hva skulle jeg gjort uten deg?» he,he Men ikke frykt ikke, depresjonen bør være langt unna, du har jo så mange, og flotte folk her inne atte! ….og jeg har klikket laaaangt fra 490 ganger, så du kan trygt kose deg med resultatet!!!

Det er stengt for kommentarer.