Alltid en grunn til å feire..!

Rigmor forteller om feiringen av hennes 10.000 dagersdag, og da det endelig gikk opp for meg hva det var snakk om tenkte jeg at dette er jo en super idé. Jeg måtte sette i gang med å regne ut hvor mange dager jeg er selv, men matte og tall tuller til hodet mitt. Jeg forstår nå at jeg har bomma litt med min første utregning, for det er jo faktisk noen skuddår innimellom samt at jeg glemte et par måneder. Men det er i hvert fall 240 dager siden bursdagen min.

Heldigvis vet Google råd. På denne siden kan du kjapt få vite hvor mange dager du har levd. Jeg er 13.755 dager i dag (søndag altså, for vi har vippa over midnatt). Da er det «bare» 1245 dager til jeg kan feire 15.000 dagersdagen min. Det er nesten tre og et halvt år, så jeg vet ikke om det er så mye å rope hurra for.

Nå kan jeg sette meg ned og surmule over at jeg gikk glipp av 10.000 dagersdagen min og sånn fin kake som Rigmor fikk. *tsk*

Men atte… 13.755 er ganske rundt det og. Det er vel i hvert fall verdt en vaffel, eller no’?!

Så, hvor mange dager er du? Kanskje det er noen her som nærmer seg et rundere tall enn jeg kan skryte på meg? Det må jo i så fall feires! 🙂

…og når det skal feires kan man kanskje gjøre det på denne måten:

20 kommentarer om “Alltid en grunn til å feire..!”

  1. Det er nok ikke bare dere som tenker alderen deres i dager. Jeg driver også med denslags for skøy skyld.

    I dag (5. oktober) er jeg 12189 dager, og da jeg sjekket det opp mot siden du linket til, så teller jeg riktig 🙂

  2. Hadde jeg hørt om dette to dager siden kunne jeg feiret relativt runde 14500 dager. Men jeg hadde vafler i dag uansett…

  3. Jeg er 9727 dager gammel:) Da feirer jeg 10000 dager i juli neste år:) Men det kommer jeg helt sikkert til å glemme før den tid….

  4. Jeg runder 12500 dager 20 desember 😀 Jula blir helt ubetydelig i år, i år må familien gå rundt Løve-treet! 😀

  5. Eugenie: Godt det er noen som har hode til å regne ut sånt. 🙂

    Rigmor: Og snart er du 10002! 😀

    Marina: Det var jo ganske rundt, ja! Bra du fikk i deg litt vafler, om enn litt på overtid. 🙂

    Trips: Bare ungdommen du, altså. 😉

    Mary: Hm ja… livet er altfor kort!

    Graylady: Oj, du har noe ekstra å feire i julen du da! Tenk det… 😀

  6. Britt Åse: Jeg må vente helt til 2025 for å feire min 20.000 dagersdag. 🙂 Dagene går fort…

    M: Du får legge inn alarm på mobilen eller noe. Du som har mulighet må jo feire 10.000 dagersdagen din. 🙂

    Lindamac: Oj så moro! Håper du får til en feiring av et såpass spesielt tall!

    Løven: *Fnis* Jeg synes jeg ser det.. Ungene sitter og griner fordi de ikke får gaver, mens du svinser rundt og forlanger storfeiring av din 12500 dagersdag. 😉 Jeg tru’kke det skjer på bekostning av jula, men håper du får markert det likevel. 🙂

  7. Ha,ha,ha men dette høres deilig ut! Mye mindre mas enn jula 😀 Og begynner de å furte kan jeg jo bare spørre «hvem tror dere mest på da? Mamma eller Jesus?» Nei, slutt å pip, så tar vi en runde til rundt Løve-treet!! 😀

  8. Løven: Haha, du er morsom! Hvem tror dere mest på, mamma eller Jesus! Hahahaha! Dagens beste, takk skal du ha! 😀

    Graylady: Ja, hurra for løvetreet! 😀

  9. Så godt at du fikk fram smilet! 😀
    Nei Graylady, på Løve-aften spiller alder ingen rolle! Man kommer som man er; gammel eller ung, tynn eller tykk, kan gå på vannet eller ikke………men blir vi mange er det fint om du kan gjøre om vann til vin 😀 Velkommen til løvehulen, her blir det liv, ray, ray!! 😀

Det er stengt for kommentarer.