Glimt fra en svart dag (med god avslutning)

Jeg har blitt tagget av SerendipityCat, og da gjør jeg jo selvsagt plikten min. Og temaet er altså dagen i dag. Dagen i dag var igrunn ganske pyton. Det er sjelden jeg føler det sånn, men det er helt ærlig svart. Nå er det natten og ting ser lysere ut. Det henger ikke helt på greip, kanskje..?

Dagens høydepunkt: En riktig fin og givende telefonsamtale. Dessverre falt jeg ned i et skikkelig dypt og sort hull etterpå, og krabbet meg ikke opp igjen før jeg havnet i Trips & Tics‘ lune rede med rødvin og stor dose godis fra svenskegrensa. Hvordan det hadde gått uten henne, er ikke godt å si. Jeg tror kanskje jeg må si at kvelden ble dagens høydepunkt.

Dagens sang på hjernen: Sia – Soon we’ll be found. Vakre, triste sangen. Men… ting ordner seg og «it wont be long ‘Til we return happy»

Dagens joviale: Jeg har liksom ikke helt følelsen av hva man mener med jovial, men jeg tror taxisjåføren jeg hadde på tur til Trips & Tics må gå under den beskrivelsen. Så da får han æren av å bli svaret på dette spørsmålet. Oslo Taxi har mange hyggelige (og joviale!) sjåfører.

Dagens fnis: Det har vel strengt tatt ikke vært så mye «fnis» i dag. Har jeg fnist, TT?

Dagens irritasjonsmoment: Ettersom jeg sluttet å røyke for en uke siden, har jeg stort sett minst ett irritasjonsøyeblikk hver dag. Det kan være veldig små og uviktige ting som får det til å tippe over, uten at jeg helt klarer å huske hvorfor nå.

Dagens “for første gang”: Drikke alkohol utover et glass øl til middagen, og ikke røyke til. Det er noen år siden sist, det var litt sårt men det gikk bra.

Dagens beste måltid: Ettersom middagen besto av fiskekaker, tror jeg at jeg svarer lunsjen i dag… som var egg og bacon. Ikke spesielt spennende, men dagen har ikke akkurat bestått av kokkelering på kjøkkenet.

Dagens spørsmål: Hva skjer’a?

Dagens ordtak: I morgen er det atter en dag.

Jeg tagger Trips & Tics, el Vera, Imzadi og Ann og håper de vil fortelle om dagen sin. 🙂

6 tanker på “Glimt fra en svart dag (med god avslutning)”

  1. Taggingen er mottat og akseptert, og jobbes med i skrivendes stund:P

    Håper natta er litt bedre!! Vi nattemennesker har det best når mørket faller på!!!

    Klem

  2. Ikke akkurat fnist, nei. Litt mer rolig, men alvorlig humring til tider kanskje? Men det var jo koselig å ha dere på besøk uansett. Ingen av oss var på strålende partyhumør akkurat, men det hjalp med et par glass vin! 🙂

    Jeg skal følge oppfordringen din i morgen, i dag har det foreløpig ikke skjedd stort. Har vært i sengen hele dagen og det blir det hverken fnising, høydepunkt eller musikk av. Men kvelden er enda ung og vi skal jo – kryss i taket – ut en tur.

  3. T&T: Alvorlig humring er godt sagt. 🙂 Det var kjempekoselig å være hos dere, er glad jeg valgte å dra. Rødvin er god medisin, i hvert fall en stund. 🙂

    Høres ut som en bra dag hos deg, håper kvelden blir bra! Vi skal på kino. 🙂

    el Vera: Sorte hull er så teite… men nå går det nok bare oppover. 🙂 *klem*

  4. Tilbaketråkk: Dagens… « Trips & Tics

Det er stengt for kommentarer.