Av med maskene

Nå er jeg lei disse maskene som knyttes til dere som kommenterer uten å ha konto med bilde. La oss prøve Gravatars i stedet. Gravatar betyr «Globally Recognized Avatars» og vil si at du har et bilde tilknyttet epostadressen din, og dette bildet følger deg rundt fra blogg til blogg. Det er enkelt å skaffe seg og helt gratis.

Besøk Gravatarsiden.

Velg Sign up now og registrer deg med den epostadressen du bruker når du kommenterer. Last opp et bilde du vil ha som avatar. Da skal bildet ditt bli tilknyttet når du kommenterer i blogger der Gravatarer er aktivert.

36 tanker på “Av med maskene”

  1. Selvsagt er den bra nok, Graylady! 🙂 Det er hyggelig når folk har sine egne avatarer, uansett om det er bilde eller noe annet personlig. 🙂

  2. For en god idè, Lothiane!
    Den bringer jeg videre til egen blogg, -det er ok det, er det ikke?

  3. el Vera: Det er kjempestilig!!! Popart er kult! Det minner meg på at jeg må få sett Andy Warhol-utstillinga. Det er et sted online man kan warholise seg, men jeg husker ikke hvor.

    Britt-Åse: Det er selvsagt helt ok! 🙂

    Jeg fant det under Settings og Diskusjon. Et stykke nedpå siden kunne jeg velge bort disse maskegreiene og velge Gravatar i stedet. Da får man opp det blå og hvite symbolet som det står Gravatar. For dem som er på WordPress, vil jo WP-bildet dukke opp, regner jeg med. Men for de utenfor WP eller uten blogg i det hele tatt, er det nå mulig å få seg en Gravatar. 🙂

    Rigmor: Ingen hast, her utsetter vi alt vi kan gjøre i dag til i morgen… eller aller helst mandag. Eller tirsdag. Mañana… 🙂

    Lise: Hehe, ikke noe stress! 🙂

  4. Søren, jeg ble tr34, det var det jeg var redd for….den lot meg ikke være Løven!!! Hva gjør jeg nå….

  5. Løven: Så kult bilde! 😀 Du klarte det, men det var dette med navnet da… Får du ikke skrevet inn det vanlige navnet når du kommenterer?

  6. Nei, da står det bare : Innlogget som tr34
    Prøvde jo først å ordne det med Løven er inne, men det gikk ikke, så tenkte jeg at siden jeg bruker email adressen har det kanskje ikke noe med navnet jeg bruker her…men dessverre snufs,snufs…jeg er jo løven jeg nå 😦

  7. Ja, du er løven! Gikk det ikke å registrere med navnet Løven? Kanskje pga norsk ø? Skal sende deg en epost, tror vi tar det der heller. 🙂

  8. Jeg og!!! Da er jeg glad igjen! 😀 Gikk inn der der jeg skriver kommentar «kommentarer som RSS» og logget ut, når jeg så gikk inn igjen, dukket personligheten min opp igjen 😀 *klemme deg og* 😀

  9. Så god du er! 😀 Ja, det var verdt det! Jeg har allerede identifisert meg med mitt nye…..*skrolle opp å se hva dere kaller det*…hm, er det gravatar det heter?? 😀

  10. Hei, kremt, jeg skal bare missbruke kommentarfeltet ditt for å sjekke ut noe.
    Når jeg har prøvd å kommentere med gravataren innlogget hos Britt Åse så blir ikke navnet mitt klikkbart. Så nå vil jeg teste om det er det samme her.

  11. ja, det var det…. Mystisk. Aner du hva jeg kan gjøre for å få navnet lenkbart?

    Uansett, takk for lånet av kommentarfelt til testing 🙂

  12. Hei moseplassen!
    Det var rart. Vi hadde nettopp lignende problem med Trips and tics. Hun måtte legge inn link til siden sin fra et sted på WordPress. Har du wordpress-blogg? I så fall er sikkert problemet det samme, men hvis ikke så må det være noe som ikke har blitt registrert på gravatar-tingen?

  13. nei, det er jo det, jeg har en blogspotblog.
    Jeg har sett over alt jeg kan finne på gravatar, og ser ikke noe sted der jeg kan fylle inn noe i det hele tatt.
    Når jeg kommenterer her så kommer det heller ikke opp noe felt å fylle inn info i, jeg er logga inn (trolig som om jeg skulle hatt en wordpresskonto)

    Irriterende, for jeg vil jo gjerne både ha lenke og bilde.

    Driver og prøver å kommunisere med gravatarsuport, men de er så treege og når de først svarte så tror jeg vi må ha missoforstått hverandre. Men da får jeg kjøre videre og se om jeg kan få lurt ett godt svar ut av de. Eller bare drite i det og leve uten avatar til jeg får ræva i gir og flytta bloggen… hehe,

    Takk for svar da!

  14. Nå virka det, men nå er det uten gravatar. Så snodig!

    Men hvis du er innlogga så virker det som du har en WP-konto også? Kan det stemme?

    Jeg kan jo anbefale et bytte til WP, hvis du går i tanker om det. Jeg har aldri angra på flyttinga, selv om det var uvant i starten. Det gikk så lett og så raskt at jeg ble litt overrasket. 🙂

    Nå må jeg sove, men håper det går an å løse problematikken altså. Lykke til!

  15. Grunnen til at det ble lenke i stad og ikke gravatar var fordi jeg logga meg ut.

    Men naturligvis har jeg en wordpresskonto… Hadde glemt det jeg. Oppretta en for lenge siden for å finne ut av ting, kansje det er den som surrer seg inn.

    Jeg skal bytte, det er bestemt, det bare tar litt tid å få ordna med det perfekte mal, gidder ikke bytte før jeg har malen sånn jeg vil ha den, og ting går tregt med kroppen min.. (og jeg har det komfortabelt på blogspot)

    men nå er det leggetid for meg også, takk for innspill 😀

  16. God morgen, designdilla 🙂
    Da tror jeg kanskje jeg vet hva som er problemet. Det minner om det som Trips & Tics fikk hjelp med i kommentarfeltet på posten Bloggeblogging. Sjekk der og se om det kan hjelpe deg og. 🙂

    Ikke stress med bytte, det viktigste er at bloggingen er enkel og gøy. 🙂

  17. sorry, skal bare missbruke kommentarfeltet ditt litt til… mest for å se hva som skjer med tidligere poster.

    Jeg fant forresten ikke ut hva det var som var problemet, det bare plutslig funka etter at jeg hadde logga meg inn på gravatar, så logga meg ut her (fikk opp wordpresslogo) så logga meg inn som designdilla, så logga meg ut som designdilla, sjekka gravatar og var logga inn der, og når jeg så skulle legge igjenn en kommentar her (og da fikk jeg plutslig lov å legge igjenn nettadresse) tenkte på å bruke samme epostadresse som gravataren har.

    Også funka det.

    jaja, data. Du kan gjerne slette alt dette tullet forresten.. Men hjertlig takk for lånet av kommentarfeltet, nå håper jeg at det funker heretter..

Det er stengt for kommentarer.