Match, dere suger noe så innmari!

Nå er jeg SUR!

For lenge siden (uvisst når, men det har gått år) meldte jeg meg inn på Match. (Jeg gidder ikke linke, for det er et drittsted. Forhåpentligvis dukker dette opp i søkemotorer så jeg riktig kan få spredd hvor elendig jeg synes tjenesten er.) Det viste seg å være totalt mislykka. Jeg måtte betale for å lese meldinger, men det fant jeg ut at jeg ikke gadd. Hvem har lyst å betale for å motta meldinger fra desperate, sexhungrige menn? Det er jo som oftest den slags meldinger man mottar på nettdatesteder. Egentlig burde man bli betalt for i det hele tatt å være registrert der når man er jente.

Uansett, jeg skjønte fort at det ikke var stedet for meg så jeg slettet profilen og tenkte ikke mer på Match.

Inntil for et par uker siden. Da begynte det å dukke opp epost fram dem igjen. Jeg har mottatt den ene mailen etter den andre med «matcher» med bilder og det hele. Jeg er ikke det minste interessert og slettet de første, men da det ikke tok slutt fant jeg en tekst om hva jeg skulle gjøre hvis jeg ikke ønsket motta flere epost fra dem. Logg inn, sto det, og så skulle jeg velge å ikke få tilsendt epost.

Så… jeg logget meg på. Ikke lurt! Jeg fant ikke noe sted jeg kunne krysse av for at jeg ikke ønsket epost og profilen min viste seg å være fullt synlig og aktiv – lang tid etter at jeg slettet meg. Jeg gikk inn og slettet alt som sto om meg i profilen, slettet bilder og skrev at profilen ikke skal være synlig. Så sendte jeg epost til Match og ba om å bli slettet PRONTO – samt at de skulle slutte å sende meg epost.

Jeg fikk svar tilbake med beklagelse. Match og Hei har slått seg sammen og dermed har profilen min blitt reaktivert ved en feiltakelse. Dette skulle de fikse, nå skulle jeg slettes og ikke høre mer fra dem.

No such luck. De siste dagene har jeg mottatt enda et par eposter og nå er jeg forbanna! Jeg har sendt inn nok en melding om at jeg skal slettes fra registeret deres, og skjer det ikke nå så melder jeg dem (hvor vet jeg ikke ennå, men det finner jeg ut). Jeg vil ikke ha noe av at de beholder mine data når jeg har bedt om å bli slettet for lenge siden.

Har man ikke rettigheter når det gjelder slike nettjenester?

Nå håper jeg riktig mange leser dette så de som er på kjærestejakt velger en annen datetjeneste på nett. Match/Hei suger lut og jeg håper noen brenner registrene deres.

18 tanker på “Match, dere suger noe så innmari!”

  1. Er det side2 sin match.com du mener?
    La merke til den for første gang i går, de hadde klistra bildet til ei jeg kjenner på side2. Ble litt overrasket over at de har fått lov å stjele navnet til den originale Match.com på den måten (den tjenesten har jo fått mye positiv respons). Det ser ut til at side2 har bestemt seg for å starte sin egen dateside og late som om det er en norsk versjon av match. Satser vel på at Match.com ikke legger merke til det, for hadde de villet saksøke hadde de hatt en god sak.

  2. Hei Minnie 🙂

    Ja, måtte sjekke nå, men du har rett i at det er side 2 match.com. Er det ikke det samme som «gamle» match altså? Det er så lenge siden jeg brukte dem at jeg ikke husker, men i svaret jeg fikk sto det at tjenestene match og Hei har slått seg sammen.

  3. Samme skjedde meg, og jeg har ikke meldt meg på noe av det! Noen hadde registrert et skikkelig teit brukernavn på min gmail-konto, og jeg begynte plutselig å få så mye spam derfra! Så jeg sendte mail dit og ba dem slette meg. Siden har jeg ikke hørt noe, og det er noen dager siden. Får håpe de lar deg være i fred framover.

  4. Jaaaa!! Jeg har også fått mange mailer derfa med mine «matcher» sånn helt plutselig! Jeg har sendt dem mail nå og bedt dem slette brukerkontoen min med umiddelbar virkning. Søplefirma!!

  5. T&T: Men i jøssenam da..! Så utrolig kjipt at noen har brukt din adresse. Sikkert noen som kødder, men det er ingen hyggelig ting i så fall! 😦 Jeg har mottatt epost fra dem omtrent hver dag nå, så det kan tyde på at du er slettet derfra. Håper det!

    el Vera: Du også, ja! Herlighet, for noen idioter. Det må vel gå an å fusjonere uten å føkke opp hele greia vel? Har man slettet seg bør man fortsatt være det selv om to selskaper slår seg sammen.

    Søplefirma, ja! Noe så inni granskauen også!

  6. ..nå kom jeg på det. For en ukes tid siden, eller mer, fikk jeg en mail fra match.com jeg også. Jeg skjønte ingenting, for jeg mener jeg aldri har vært på match. Men fikk mail om at det var flere matcher, hehehehe, og jeg logget meg inn på linken de ga, og der var et nick så rart og merkelig, og jeg skjønte jo at dette var tull. Jeg har aldri vært på match.com. Og jeg husker ikke helt nicket nå, men det hadde forbindelse med brukernavnet på mailen min, og det var lagt til noe sånt som: 2L, eller 2+. Eller noe i den duren. Husker iallefall at nicket mitt var helt niffy, he he.
    Det var et type nick jeg aldri kunne ha funnet på, og som tydelig var maskinprodusert.

    Så så jeg at det var noen forbindelse mellom match.com, og HEI. Og for to år siden eller mer, faktisk, så registrerte jeg meg på HEI da det var nytt, men brukte det aldri, og mener også at jeg har slettet meg derfra. Så dét kan være eneste link til at jeg var i systemet til match.com

    kanskje et svar til TripAndTics også? som mener at noen har brukt hennes mail? Når man registrerer seg på slike nettsteder, må man ofte bekrefte via mailen. Man kommer ikke inn på brukerprofilen sin, før man har bekreftet via mailen. Men kanskje ikke alle nettsteder fungerer slik.

    Jeg gikk nå iallefall inn og slettet profilen. Og har ikke hørt noe mer.

  7. Match.com er en amerikansk tjeneste, som jeg har inntrykk av er litt mer seriøs enn de fleste. Den norske versjonen har ingenting med den amerikanske å gjøre, men prøver visst å utgi seg for det siden den originale har fått mye positiv omtale.

    Om den originale skulle prøve seg i Norge en gang er det litt dumt om denne liksom-match.com siden har ødelagt ryktet deres her.

  8. Har aldri hørt om «Hei» heller jeg, det eneste jeg har vært registrert på er Blink (slettet i fjor eller noe) og Facebook. Har ikke vært på «kjærestejakt» på nett noen gang heller.

    Dessuten, sjekket i søplekassen på Gmail nå, og så hva de hadde gitt meg som brukernavn: Bøh2. Det er ikke et uttrykk jeg har tenkt eller skrevet noen gang i hvertfall!

    Jaja, samma, bare de lar meg være i fred! 🙂

  9. Dette skjedde med kompisen min også. Han hadde vært medlem på et annet sted for flere år siden og slettet den kontoen der for lengst. Men siden match og det firmaet er slått sammen så ble alle profilene automatisk flyttet over og i deres tilfelle åpnet igjen. Kompisen min også skjønte ikke bæret!! Han fikk til slutt stoppet mailene etter mye klabb og babb.. Det er det gamle firma som jeg ikkke husker navn på som også bør ha pepper, siden de lar nye eiere få fatt i stengte profiler.

  10. Høres kjipt ut, ja. Jeg har ofte opprettet tulle-epostadresser når jeg har registrert meg på diverse steder (ikke bare nettsjekkesteder, for det har ikke vært så mye av det), som bare har blitt brukt til å bekrefte kontoen.

    Men… Om man er interessert, er det sikkert steder hvor man som jente kan få betalt for å være med i kontaktformidling. Mulig halliken skal ha sin del av kaka, men man sikkert komme fram til en fin avtale… Høhø.

  11. 2C, sto det bak «nicket» mitt, he he. Sjekket mailboksen nå, fikk to mail fra match for et par uker siden. MATCH SUGER. Bra du skrev innlegg om det, jeg trodde det bare var en feil, og tenkte ikke mer på det, jeg ante ikke at det var en systematisk-feil-greie.
    Hvis jeg noengang oppdager at de har gjenopprettet denne profilen igjen…vel, det er ekkelt å vite at et nettsted lager profil på deg, uten din egen deltakelse, og uten din visshet i det hele tatt.

  12. Det er jo egentlig litt greit å få vite at dette har skjedd med så mange, for jeg trodde jo ikke det da jeg skrev posten. Men Hei og Match bør snarest rydde opp i dette, for det går ikke an å holde på slik. Har man slettet profilen sin bør man virkelig være slettet. Når det dukker opp eposter med «dine matcher» flere år etterpå, kan det jo virkelig skape usikkerhet og misforståelser om man skulle være i et forhold.

    At de har opprettet profiler på folk som aldri har vært medlem er jo virkelig så langt utenfor alle grenser at det burde vært tatt videre. Jeg synes det er rimelig grovt!

    Vel.. håper dette kan bidra med skikkelig dårlig publisitet for et (to) firma(er) som ikke har særlig snøring på hva de driver med. Useriøst og patetisk forsøk på å kapre kunder. Terningkast på minussida…

  13. Men Lothi;) det kan jo være du får en skikkelig «hei-match» ut av dette:P hahaa..

    Neida, jeg bare fleiper, jeg skjønner godt at dette er ubehagelig siden du faktisk har slettet kontoen din. Er jo helt håpløst at dem holder på sånn, og det er BRA du forteller om det på bloggen din! Det betyr at andre som har vært registrert der blir obs og skjønner hva som er på gang…
    Selv har jeg bare registrert meg på Sukker og Blink.. og har ikke vært inne på noen av de stedene på evigheter… *ups- kanskje jeg burde dobbeltsjekke at profilene mine faktisk er slettet?*
    Klem

  14. Ann Kristin: Jeg vi’kke ha noen hei-match, nei! 😉 Jeg er glad jeg tok det opp her, for da skjønte jeg at dette skjer på en meget organisert måte. Dette er ingen glipp, men noe Hei/Match gjør med vilje. Totalt patetisk og noe som bare kommer til å slå tilbake på dem selv, tror jeg. Hva er poenget med å skaffe seg medlemmer som ikke ønsker å være der? 🙂

    Sukker og Blink har neppe slettet deg om du ikke har bedt om det selv. Jeg husker det tok tid å få slettet meg fra Nettby også, de vil visst helst at folk skal holde seg på plass. 🙂

  15. opplevde at di opprettholder profilen selv om jeg har avsluttet og fått bekreftet at tjenesten er avbrutt..Har mottat endel mail i ettertid,men var ikke innom profilen..Nå er tjenesten aktiv igjen uten at jeg har opprettet noe ny…Fikk sperret kortet jeg hadde brukt for tjenesten da det virker som di kan ta det beløpet som passer dem..er ikke seriøst..Vil ikke anbefale andre dette..

  16. Arja: Takk for svar! Det der høres ikke bra ut i det hele tatt, spesielt det med at de kan ta penger fra kortet. Jeg var innom sønnen min sin epost (han er 12 snart 13) og han hadde masse epost liggende fra Match. Og her snakker vi om en gutt som ikke aner hvordan sånne ting funker, så det er ikke han som har startet det.

  17. De holder på enda.
    Takk for tipset så melder jeg meg IKKE inn bare for å ta den nye testen deres.
    Syns de burde la deg ta testen førsy og så velge om du vill melde deg inn etterpå, men da får de jo ikke medlemmer. Snyt og Svindel er vel mer korrekt navn.
    Uansett, takk for at du gadd å poste din opplevelse. Sparte meg masse bry!

Det er stengt for kommentarer.